Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Centralka alarmowa AVT2109. Kilka pytań

22 Gru 2014 11:00 684 1
  • Uczeń
    Witam.
    Chciałbym w domu zamontować prosty system alarmowy na centralce AVT2109.
    W dziedzinie alarmów jestem jednak laikiem, dlatego mam kilka pytań.

Pierwsze z nich to takie, ile czujek ruchu może obsługiwać centralka AVT2109?
    Docelowo chciałbym rozmieścić na domu 4-5 czujek ruchu.

Drugie pytanie, jak działają czujki ruchu? Jednak moje pytanie nie tyczy się sposobu w jaki czujka wykrywa ruch, ale w jaki sposób czujka sygnalizuje wykrycie ruchu? (wzrost napięcia? spadek?) ? I jak to się ma do wejść centralki alarmowej z AVT?
    Jak podłączyć pod tę centralkę typową czujkę/czujki ruchu (domyślam się, że typowe to PIR).

Słyszałem też, że jak się odetnie kable czujce ruchu przy włączonym systemie alarmowym, to automatycznie czynność ta zostaje wykryta przez centralkę i wzbudza alarm.
    Jak działa ten mechanizm?
    Czy czujki PIR można łączyć szeregowo? Jak je łączyć, skoro centralka posiada tylko jedne wejście PIR?

Ogólem chciałbym się dowiedzieć jak mam połączyć czujki ruchu, aby zrobić sobie małą instalację alarmową z 4-5 czujek na AVT2109
    I jakiego rodzaju czujki PIR kupić pod AVT2109?

Tutaj opis układu AVT2109 (niestety nie znajduję odpowiedzi na moje pytania): Link
  • Poziom 23  
    Jeżeli chcesz zabezpieczyć dom, to kup normalny sprzęt.
    Ten kit jest dla tych, którzy chcą pobawić się w elektronika. W dziedzinie central alarmowych, to "coś" reprezentuje technologię lat 90-tych. Wczesnych 90-tych.

Wejście "PIR" nie wiem kto wymyślił. To jest wejście tzw. dwuprzewodowe (zasilanie razem z sygnałem w postaci zwiększonego prądu). Tak działają czujki dymu (konwencjonalne), a nie PIR-y. No chyba że ktoś wymyślił żeby wykrywać zwiększony prąd od zaświecenia diody - bzdura.