Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vw passat - koło pasowe odkręciło mi się

22 Gru 2014 19:17 1818 8
  • Poziom 6  
    Witam, odkręciło mi się koło pasowe (passat 1.9 ,110km) podczas jazdy i jedna śruba pękła nie mogę jej odkręcić próbowałem wybijakiem i ani drgnie, zastanawiałem się czy nie przykręcić tylko na 3 śruby. Doradzicie coś ??
  • Poziom 16  
    A masz dostęp od urwanej śruby taki żeby wiercić. Jeżeli tak to wiertarka z regulacją obrotów, dobre wiertła (nawet b. dobre), punktak, wykrętaki do urwanych śrub i gwintownik. Napunktować i rozwiercać, zaczynając od wiertła średnicy np. 5 mm idealnie w środku. Jeżeli jest to śruba M 12 zakończ na 8 mm i wkręć wykrętak. Może pójdzie, jeżeli nie a tak się zdarza bo wykrętak oprócz tego że ma lewy nawój to jest stożkowy i ten stożek powoduje rozepchnięcie ścianek otworu i zakleszczenie resztek śruby, szczególnie jak śruba jest urwana głęboko w materiale. Jeżeli nie pójdzie to rozwierć na 10,5 (średnica śruby minus skok gwintu) i zacznij gwintować otwór odpowiednim gwintownikiem. B. dobrze by było mieć gwintowniki do otworów nie przelotowych. Da się to zrobić, tylko cierpliwości i dokładności. Nie przykręcaj na 3 śruby bo się odkręci i nie zapomnij otworów odtłuścić i zastosować klej do śrub na koniec i dokręcaj kluczem dynamometrycznym. Powodzenia!
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Przecież tam są śruby M8 a nie M12.
    Jak to koło Ci odleci to się rozrząd posypie więc lepiej na 3 nie jeździć.
    Jak nie dasz rady jej wykręcić to lepiej wymienić koło na paska rozrządu na wale.
  • Poziom 16  
    Jeżeli jest na 8 mm to niewiele to zmienia, zacznij od wiertła 4 mm i zakończ 6,5 mm pod gwintowanie
  • Poziom 24  
    Kolego posłuchaj kolegi grala1 zadne wiercenie wybijanie bo to ci sie zemści i możesz uszkodzic tłuczeniem kolo rozrządu i zaraz bedziemy mieli post koledzy pekl mi pasek jaki koszt głowicy
  • Poziom 43  
    Dokładnie zmień dolne koło i pasek. Raz a dobrze.
  • Poziom 14  
    Zmień koło zębate na wale i pasek dla spokojności. Jest ono przykręcone do wału centralną śrubą. I przestrzegaj momentów dokręcania, żeby się znowu nie odkręciło.
  • Poziom 6  
    koledzy już zrobiłem, przyspawałem nakrętkę i wykręciłem
  • Poziom 16  
    A radzili -" żadne wiercenie i wybijanie". Taki jest obraz dzisiejszych usług serwisowych wymienić co się da na nowe aż osiągnie sie pożądany efekt nie licząc sie z kosztami, obciążając klienta-właściciela. Większość współczesnych mechaników (wymieniaczy) nie ma pojęcia o regeneracji (gwintowanie, wiercenie) i dotyczy to także ASO, co jest b. niepokojące

    Moderowany przez ociz:

    Tak, najlepiej coś z g...a ulepić. Nie ważne że się zaraz rozsypie, aby teraz było trochę taniej.