Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

vw passat - koło pasowe odkręciło mi się

22 Dec 2014 19:17 2133 8
  • Level 7  
    Witam, odkręciło mi się koło pasowe (passat 1.9 ,110km) podczas jazdy i jedna śruba pękła nie mogę jej odkręcić próbowałem wybijakiem i ani drgnie, zastanawiałem się czy nie przykręcić tylko na 3 śruby. Doradzicie coś ??
  • Level 16  
    A masz dostęp od urwanej śruby taki żeby wiercić. Jeżeli tak to wiertarka z regulacją obrotów, dobre wiertła (nawet b. dobre), punktak, wykrętaki do urwanych śrub i gwintownik. Napunktować i rozwiercać, zaczynając od wiertła średnicy np. 5 mm idealnie w środku. Jeżeli jest to śruba M 12 zakończ na 8 mm i wkręć wykrętak. Może pójdzie, jeżeli nie a tak się zdarza bo wykrętak oprócz tego że ma lewy nawój to jest stożkowy i ten stożek powoduje rozepchnięcie ścianek otworu i zakleszczenie resztek śruby, szczególnie jak śruba jest urwana głęboko w materiale. Jeżeli nie pójdzie to rozwierć na 10,5 (średnica śruby minus skok gwintu) i zacznij gwintować otwór odpowiednim gwintownikiem. B. dobrze by było mieć gwintowniki do otworów nie przelotowych. Da się to zrobić, tylko cierpliwości i dokładności. Nie przykręcaj na 3 śruby bo się odkręci i nie zapomnij otworów odtłuścić i zastosować klej do śrub na koniec i dokręcaj kluczem dynamometrycznym. Powodzenia!
  • VAG group specialist
    Przecież tam są śruby M8 a nie M12.
    Jak to koło Ci odleci to się rozrząd posypie więc lepiej na 3 nie jeździć.
    Jak nie dasz rady jej wykręcić to lepiej wymienić koło na paska rozrządu na wale.
  • Level 16  
    Jeżeli jest na 8 mm to niewiele to zmienia, zacznij od wiertła 4 mm i zakończ 6,5 mm pod gwintowanie
  • Level 24  
    Kolego posłuchaj kolegi grala1 zadne wiercenie wybijanie bo to ci sie zemści i możesz uszkodzic tłuczeniem kolo rozrządu i zaraz bedziemy mieli post koledzy pekl mi pasek jaki koszt głowicy
  • Level 43  
    Dokładnie zmień dolne koło i pasek. Raz a dobrze.
  • Level 14  
    Zmień koło zębate na wale i pasek dla spokojności. Jest ono przykręcone do wału centralną śrubą. I przestrzegaj momentów dokręcania, żeby się znowu nie odkręciło.
  • Level 7  
    koledzy już zrobiłem, przyspawałem nakrętkę i wykręciłem
  • Level 16  
    A radzili -" żadne wiercenie i wybijanie". Taki jest obraz dzisiejszych usług serwisowych wymienić co się da na nowe aż osiągnie sie pożądany efekt nie licząc sie z kosztami, obciążając klienta-właściciela. Większość współczesnych mechaników (wymieniaczy) nie ma pojęcia o regeneracji (gwintowanie, wiercenie) i dotyczy to także ASO, co jest b. niepokojące

    Moderated By ociz:

    Tak, najlepiej coś z g...a ulepić. Nie ważne że się zaraz rozsypie, aby teraz było trochę taniej.