Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf III 1.6 aee - Ładowanie akumulatora, zła praca silnika

23 Gru 2014 21:04 1575 6
  • Poziom 9  
    Witam :)

    Otóż Panowie elektromechanicy mam problem ze swoim VW Golfem silnik 1.6 oznaczenie silnika aee 96'. Po wymianie skrzyni biegów zaczął zachowywać się dziwnie po przejechaniu ok. 10 km i porządnym nagrzaniu na postoju obroty głupieją i gaśnie (dzieje się tak i na PB i na LPG) wykluczamy elementy typu sonda, przepustnica etc. Interesuje mnie tylko ładowanie i układ zapłonowy. Przeczyszczony hall z opiłków co mogły być przyczyną, brak zmiany. Kopułka też bez nagaru przemyta odpowiednio. Kable kopułka sprawne jakby cewka (cewko moduł tutaj) była nie sprawna nie paliłby w ogóle i nie jeździł normalnie iskrę podaje. Wymieniony regulator napięcia w altku ładowanie się nie zmieniło. Ogólna sytuacja jest taka ze z godziny na godzinę pokazała mi się kontrolka ładowania (czyt. akumulatora) po odpaleniu silnika. Raz jest tak ze normalnie chodzi nie głupieje, a raz tak że zrobię parę kilometrów i tak jakby to wyglądało na przylewanie układu (ale to na pewno wina elektroniki). Odłączę wzbudzenie kontrolka nie świeci. Czy istnieje możliwość że problemem jest mostek prostowniczy w alternatorze. Dodam, że ładowanie było nagle zgineło. Teraz wymieniony regulator i żadnej zmiany. Jak ogólnie sprawdzić alternator miernikiem czy jest sprawny. Czy istnieje możliwość że to brak masy. Pokazał mi się błąd poduszek ale wykasowałem. Prosiłbym również o ogólny schemat dojścia wzbudzenia gdzie co i jak. Czy winna może być też stacyjka. A tak w ogóle to kontrolka przygasa przy granicy obrotó 1500-1700. Dziękuję i proszę o wyrozumiałość. Zaawansowany początkujący :)
  • Poziom 21  
    Troche nie logicznie piszesz, miernikiem patrzyłeś napięcie na alternatorze? Kolejna sprawa skrzynia była robiona powiedział bym czujnik wału ale w golfie 3 to nie wiem.
  • Poziom 9  
    Miernikiem mierzyłem dosłownie wczoraj miał 14.4 dzisiaj wskoczyło na wartości akumulatora czyli te 12 z hakiem. POMIAR Plus na akumulatorze i minus na podłączonych klemach 12.2 . i zrobiłem tak plus na alternatorze i minus na minus akumulatora. ew i przykładałem na alternator minus i miałem pod 12. Tam na skrzyni nie mam czujników jedyne to wsteczny i prędkościomierz. Wszystko złożone toczka w toczkę. Szereg też robiłem i miałem na załączonej stacyjce od 150 mA (pompka chwilowo działa poda paliwo na rozpał i się rozłącza) spadało do 30 mA. i na wyłączonej stacyjce też miałem tylko te 30 mA (rozumuję, że to podtrzymanie od centralnego). I nęci mnie ta kontrolka ładowania zapaliła się nagle dosłownie. czy nie przeszkadza w pomiarach. Czy za ładowanie odpowiadają diody prostownicze ?? Bo regulator wymieniony (regulator razem ze szczotkami). Nie ściśle piszę bo zależy mi na czasie. Proszę o wyrozumiałość :)
  • Poziom 21  
    No cóż golf 3 to samochód prosty, skoro regulator wymieniłeś a ładowania nadal nie ma to coś nie tak z alternatorem zawieź go do sprawdzenia to się dowiesz co i jak.
  • Poziom 43  
    Sprawdź ustawienie zapłonu na lampę stroboskopową. Jak będzie mocno za wczesny będzie ci gasł na wolnych.
  • Poziom 21  
    Sprawdź połączenie kostki na rozruszniku. Tam jest łączony przewód od wzbudzenia alternatora. Jak go rozłączysz i ten koniec przewodu który idzie do kontrolki dotknij do masy na załączonym zapłonie. Wtedy powinna zaświecić się kontrolka ładowania.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Przy wymianie skrzyni biegów musiałeś je rozłączć i tam prawdopodobnie tkwi problem.
  • Moderator Samochody
    lukaszwl_18new napisał:
    Czy istnieje możliwość że to brak masy.

    Nie pytaj tylko sprawdź. Odkręć przewód masowy między skrzynią a akumulatorem, poczyść dokładnie miejsca styku i poskręcaj z powrotem.