Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra - Duże pingi, przerywanie połączenia, niestabilne transfery.

23 Gru 2014 21:15 4374 16
  • Poziom 14  
    Witam.

    Od około miesiąca mam problem z jakością łącza jakie zapewnia mi Vectra (16Mbps Download i 2Mbps, niestety tylko teoretycznie).
    Do połowy listopada internet działał "poprawnie" jak na tego dostawcę. Ping do np onet / wp /google lub wynajętego VPS był w granicach 20-30ms. Niestety po awarii modemu w połowie listopada sytuacja się zmieniła. W zastępstwie poprzedniego modemu(jakiś model Thompsona) otrzymałem CISCO EPC-3928S i zaczeło się.
    Nie ma dnia aby połączenie z internetem nie zostało przerwane. Pingi są niestabilne a ich wartości (przy pingowaniu tych samych serwerów) potrafią osiągać wartości rzędu 4500ms co skutecznie uniemożliwia mi normalne użytkowanie łącza.
    Niestety osoby z pomocy technicznej zawsze widzą że wszystko z ich strony jest ok (A nawet robiąc test prędkości na vectra.pl/test nie osiągam połowy prędkości na jakie zawarłem umowę). Gdy informuje ich techników że problem nie jest ciągły, a pojawia się kilka(kilkanaście razy) w ciągu doby to stwierdzają że nic złego nie widzą a parametry sygnału są "w normie"(czy ktoś wie jaki powinien być poziom sygnału na modemie ?). Obecnie posiadam kilka "logów" wygenerowanych poprzez batcha (ping na wp,vectre,onet), jednak nie wiem gdzie to przekazać (konsultant nie wiedział gdzie miałbym się z nimi udać).

    Dodatkowe informacje które mogą się przydać:
    -Komputery (2) łączą się z modemem po wifi ( było tak przez 3 lata i zawsze było dobrze)
    -Problem z łączem jest niezależny od moich komputerów (testowałem na live cd,a na jednym nawet przeinstalowałem system)
    -Podłączenie modemu zostało sprawdzone przez techników dostawcy i jest poprawne.
    -Kanał wifi jest ustawiony tak,aby zapewnić możliwie największy odstęp od innych sieci.


    Moje pytanie jest następujące : Jak mogę zebrać jakieś przydatne dane które mogłyby pomóc w rozwiązaniu mojego problemu, co mogę sprawdzić sam, a o co muszę poprosić dostawcę, czy opsiywana przezemnie sytuacja może być podstawą do reklamacji (ubieganie się o wzrot opłaty abonamentowej) za okres w którym problemy występują?

    Jeżeli jakieś dodatkowe informacje są potrzebne to postaram się na nie odpowiedzieć.

    W załącznikach screen z strony modemu oraz "pseudologi" z polecenia ping oraz ostatnie z winmtr(Documents).
  • Poziom 1  
  • Poziom 14  
    Niestety nie posiadam dostatecznie długiego kabla, aby korzystać z tego typu połączenia cały dzień, jednak gdy jeden z laptopów był podłączony kablem podczas pojawienia się problemów (okres w którym ping jest dużo większy niż normalnie) to opóźnienia były o kilkanaście ms mniejsze niż w przypadku połączenia wifi (na drugim komputerze). Gdy nastąpiło przerwanie połączenia z internetem to na kablu i wifi jednocześnie. Wedłóg mnie to coś jest nie tak albo z modemem albo coś z lokalną infrastrukturą(ponoć niedawno była awaria w mojej okolicy).
  • Poziom 43  
    Sygnał jest w normie, ale zrób zrzut z modemu wtedy kiedy akurat masz problem z siecią. Testy wykonuj przy podłączeniu kablem sieciowym.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Logi w WinMTR wrzucaj tak:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=14218722#14218722
  • Poziom 14  
    Witam.
    Niestety nie byłem w stanie podłączyć laptopa "na dłużej" kablem (standardowy ma 30cm,a innego nie zdążyłem zakupić), więc dalej na wifi jestem. Problem pokazał się ponownie, jednak nie byłem w stanie zrobić zrzutu ekranu z modemu:
    Vectra - Duże pingi, przerywanie połączenia, niestabilne transfery.

    Co ciekawe gdy w tym czasie sąsiad(także klient vectry z identycznym modemem co mój) udostępnił mi wifi to na jego łączu nie było żadnych problemów(wszystko działało, ping w normie).

    Jak problem wystąpi ponownie to znowu postaram się wejść na modem i zrobić zrzut.
  • Poziom 14  
    Kilka nowych informacji w temacie:
    -Nadal nie mam jak zrealizować połączenia kablem ,jednak przez 2 lata połączenie wifi nie sprawiało problemu więc to raczej nie to(No chyba że ten modem sobie nie radzi).

    Podczas występowania problemów nie mogę wejść na modem, celem sprawdzenia parametrów sygnału*(na dole screen w okolicach problemu)

    Postanowiłem testować pingi i utratę pakietów nw stronie www.vectra.pl gdyż wg. ludzi z pomocy technicznej inne serwery są niewiarygodne - wyniki gorsze niż na inne serwery, ale co mi tam.
    2014-12-30 Między 00:00 a 03:00:
    Code:
    |------------------------------------------------------------------------------------------|
    

    |                                      WinMTR statistics                                   |

    |                       Host              -   %  | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |

    |------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|

    |                             192.168.0.1 -    1 | 8594 | 8572 |    0 |    2 |  367 |    1 |

    |                               10.45.0.1 -    6 | 7130 | 6741 |    0 |   11 |  206 |    6 |

    |                           172.17.168.17 -    6 | 7146 | 6761 |    0 |   15 |  420 |    7 |

    |                            172.17.28.22 -    6 | 7146 | 6761 |    0 |   26 |  298 |   21 |

    |                            172.17.28.22 -    6 | 7165 | 6785 |    0 |   25 |  330 |   18 |

    |                             37.8.193.18 -    6 | 7157 | 6775 |    0 |   25 |  253 |   17 |

    |                             10.101.0.10 -    6 | 7154 | 6771 |    0 |   25 |  381 |   17 |

    |                          193.200.227.20 -    6 | 7150 | 6765 |    0 |   25 |  395 |   17 |

    |________________________________________________|______|______|______|______|______|______|

       WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud Provider

    2015-01-02 Między 00:00 - 04:00:
    Code:
    |------------------------------------------------------------------------------------------|
    

    |                                      WinMTR statistics                                   |

    |                       Host              -   %  | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |

    |------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|

    |                             192.168.0.1 -    0 | 9279 | 9279 |    0 |    8 |  351 |   13 |

    |                               10.45.0.1 -    5 | 7872 | 7518 |    5 |   16 |  550 |   20 |

    |                           172.17.168.17 -    5 | 7873 | 7519 |    6 |   18 |  375 |   20 |

    |                            172.17.28.14 -    5 | 7865 | 7509 |   15 |   28 | 1035 |   36 |

    |                            172.17.28.14 -    5 | 7862 | 7505 |   14 |   27 |  206 |   30 |

    |                              wp.tpix.pl -    5 | 7859 | 7502 |   20 |   40 |  806 |   35 |

    |             rtr4.rtr-int-1.adm.wp-sa.pl -    6 | 7682 | 7281 |   20 |   33 |  938 |   36 |

    |                               www.wp.pl -    5 | 7874 | 7520 |   19 |   30 |  667 |   34 |

    |________________________________________________|______|______|______|______|______|______|

       WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud Provider


    2015-01-03 Między 11:00-22:00:
    Code:
    |------------------------------------------------------------------------------------------|
    

    |                                      WinMTR statistics                                   |

    |                       Host              -   %  | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |

    |------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|

    |                             192.168.0.1 -   41 | 26714 | 15766 |    0 |   11 |  947 |   24 |

    |                               10.45.0.1 -   19 | 11794 | 9609 |    7 |  281 | 1056 |  714 |

    |                           172.17.168.17 -   60 | 23561 | 9570 |   13 |  279 |  988 |  673 |

    |                            172.17.28.22 -   88 | 72648 | 9316 |   19 |  291 | 1121 |  689 |

    |                            172.17.28.22 -   60 | 24386 | 9910 |    0 |  289 | 1049 |  359 |

    |037008193018.p2p.business.static.vectranet.pl -   58 | 21977 | 9357 |   21 |  294 | 1083 |  379 |

    |                             10.101.0.10 -   60 | 24727 | 9948 |   22 |  290 | 1122 |  363 |

    |    host-193-200-227-20.net.artegence.pl -   59 | 23718 | 9873 |    0 |  293 | 1069 |  520 |

    |________________________________________________|______|______|______|______|______|______|

       WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud Provider


    Do tego screeny:
    Vectra - Duże pingi, przerywanie połączenia, niestabilne transfery. Vectra - Duże pingi, przerywanie połączenia, niestabilne transfery.

    Umowa kończy mi się za lekko ponad miesiąc więc wypowiadanie jej teraz nie ma już większego sensu, pewne jest jednak to że czas poszukać sobie innego dostawcę.

    Czy załączone pliki stanowią jakąś solidną podstawę do ubiegania się o wzrot opłaty abonamentowej za ostatni okres ?
    PS. Na elektrodę próbowałem się dostać od kilku godzin, ale dopiero teraz byłem wstanie wejść na jakąkolwiek stronę.
  • Poziom 43  
    tangofox napisał:
    Nadal nie mam jak zrealizować połączenia kablem ,jednak przez 2 lata połączenie wifi nie sprawiało problemu więc to raczej nie to
    Działanie wifi jest zależne od wielu warunków i właśnie ono może się najprędzej popsuć. Pokaż skan sieci bezprzewodowych z inSSIDer.

    Dodano po 3 [minuty]:

    tangofox napisał:
    Umowa kończy mi się za lekko ponad miesiąc więc wypowiadanie jej teraz nie ma już większego sensu, pewne jest jednak to że czas poszukać sobie innego dostawcę.
    Faktycznie nie ma sensu dochodzić się w takiej sytuacji.
  • Poziom 43  
    Mam net z kablówki i praktycznie zawsze pełna prędkość i nie gubi pakietów. Tu nie tyle o operatora chodzi co też o lokalizację, sprzęt. Vectra okazała się problematyczna więc jeśli jest możliwość zmiany to trzeba o tym pomyśleć.
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Kolega ma modem CISCO w EuroDocsis 3.0 z teoretyczną prędkością ~420Mb/s.
    Z parametrów wynika że komunikacja z ubr po sieci wygląda ok. Przy takim CN nie powinno być problemów z transferem. Problem raczej leży po stronie dostawcy netu lub zbyt małemu łączu vectry w Jego mieście.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Taką kategoryczną diagnozę można postawić dopiero po wyeliminowaniu wifi jako słabego ogniwa. Problem może być banalny - np. jakaś sieć z bardzo silnym sygnałem zakłóca. Bez wykonania testów z głową nawet nie ma co zgłaszać, bo będzie standardowa odpowiedź "u nas wszystko w porządku" i to u każdego dostawcy.

    Poza tym parametry widoczne w modemie nie wykluczają jeszcze jego uszkodzenia lub choćby samego modułu wifi.
  • Poziom 31  
    Szkoda że nie podał parametrów po kablu.
    A co do zmiany to trzeba zawsze się dobrze zastanowić, czy przypadkiem nie wpadnie się z deszczu pod rynnę z umową na dwa lata.
    W moim mieście sporo osób rzuciło się na LTE. Łącze się skończyło i nie osiągają nawet 12Mb/s z obiecanych 100Mb/s. ( oczywiście w umowie do ...... ).
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Kolega ma laptopa więc niech zakupi kabel, choćby 3 m, to żaden wydatek, a kiedyś może się jeszcze przydać.

    LTE w mieście to loteria. Umowy na 2 lata też ryzyko. Trzeba rozejrzeć się po swoim lokalnym rynku. Z kolei podpisanie kolejnej umowy z Vectrą, kiedy już teraz są kłopoty raczej bym odradzał, chyba, że sprawa się pozytywnie rozwiąże.
  • Pomocny post
    Poziom 1  
  • Poziom 14  
    Podłączenie po kablu praktycznie wyeliminowało problem utraty pakietów, jednak jak mówiłem - po kablu mogę podłączyć tylko jeden z komputerów (nie mogę wiercić w ścianie aby przeprowadzić kabel do drugiego pokoju). Podsumowując - na wifi ledwo działa, na kablu jest powiedzmy ok(trochę niestabilne pingi do vectra.pl od ~20 do ~200ms). Czy w takiej sytuacji wezwanie techników celem diagnozy wifi mojego modemu jest uzasadnione ?

    Ps. Osoby sugerujące podłączenie kablem dostały już "Pomógł".
  • Poziom 43  
    tangofox napisał:
    Podsumowując - na wifi ledwo działa, na kablu jest powiedzmy ok(trochę niestabilne pingi do vectra.pl od ~20 do ~200ms). Czy w takiej sytuacji wezwanie techników celem diagnozy wifi mojego modemu jest uzasadnione ?
    Trochę za wysokie te pingi na kablu, ale nie wiadomo, czy giną pakiety.

    Co do wifi, to czy Vectra gwarantuje coś w tym temacie? Sprawdzają połączenie kablowe, a wifi jak wiadomo zależy od wielu czynników więc pokaż skan z inssidera. Może wystarczy zlecić im zmianę kanału lub jego szerokości, co mogą zrobić zdalnie (jeśli sam nie masz dostępu do panelu).
  • Poziom 14  
    Witam.

    Niestety nie miałem możliwości zmiany operatora (tylko vectra ma okablowanie na moim budynku) więc nadal korzystam z usług tego operatora. Umowę musiałem zmienić, gdyż nie mają już w ofercie pakietów z których korzystałem. Obecnie posiadam łącze 50 / 5 Mbps (DL / UL) , Wszystkie komputery podpięte do modemu przez kabel , jedynie telefony korzystają z wifi (Bez jakiegoś większego transferu z ich strony). O ile z wifi nic się nie zmieniło to problem z połączeniem kablowym występuje, jednak "ewoluował" po zmianie umowy.
    Teraz gdy używam połączenia kablowego to:
    -Ping przez większość czasu jest stabilny.
    -Kilka razy w ciągu godziny następuje zerwanie połączenia("Brak dostępu do internetu w centrum sieci windows) - trwa to kilkanascie sekund.
    -Gubią się pakiety.

    wynik z winmtr:
    Code:
    |------------------------------------------------------------------------------------------|
    

    |                                      WinMTR statistics                                   |

    |                       Host              -   %  | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |

    |------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|

    |                             192.168.0.1 -    2 | 2082 | 2057 |    0 |    2 |  122 |    3 |

    |                               10.45.0.1 -    2 | 2085 | 2060 |    5 |   10 |  130 |   10 |

    |                           172.17.168.17 -    2 | 2079 | 2053 |    6 |   10 |  136 |   11 |

    |                            172.17.28.22 -    2 | 2084 | 2059 |   16 |   21 |  142 |   20 |

    |                            172.17.28.22 -    2 | 2085 | 2059 |   16 |   21 |  139 |   21 |

    |037008193018.p2p.business.static.vectranet.pl -    2 | 2083 | 2058 |   16 |   21 |  145 |   24 |

    |                             10.101.0.10 -    2 | 2087 | 2063 |   17 |   21 |  145 |   19 |

    |        Destination network unreachable. -    2 | 2080 | 2053 |   16 |   20 |  139 |   21 |

    |________________________________________________|______|______|______|______|______|______|

       WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud Provider


    Przewody zarobione zgodnie z T568A.
    Fizycznie wygląda to tak:
    Modem - (przewód 20cm) - Gniazdko - (przewód ok 20m cat 6) - Gniazdko - (przewód 1m) - PC.

    Jak widać skoki pingu mam "utrwalone", teraz chciałbym w jakiś sposób zarejstrować kiedy i na ile czasu zrywa mi połączenie.
    Dodam że to nie problem z serwerami do których się łącze(WoT,BF4,Diablo3).