Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Fabia - 01598 - Drive Battery Voltage ciągle wyskakujący bład

przemoprzemo1 24 Dec 2014 12:36 17178 16
  • #1
    przemoprzemo1
    Level 10  
    Witam mam problem z moją Fabia otóż wyskakuje mi n/w błąd, pomimo tego że go skasuje za 3-5 sekund wyskakuje z powrotem.
    Address 09 -------------------------------------------------------
    Controller: 6Q0 937 049 F
    Component: 0000 BN-SG. 2S36
    Coding: 08204
    Shop #: WSC 20490
    1 Fault Found:
    01598 - Drive Battery Voltage
    27-00 - Implausible Signal
    Problemy związane z w/w błędem to podwyższone obroty powinny być ok. 800 a są podwyższone do 1000 na ciepłym silniku jak i na zimnym, dodatkowo ogrzewanie tylnej szyby mi nie działa po włączeniu podgrzewania tylnej szyby po około pół minuty mruga dioda w przycisku i nie podgrzewa w ogóle szyby.
    Wymieniłem akumulator na nowy i jest to samo co na starym, dodam że po zakupie nowego akumulatora zielone oczko w akumulatorze przestało być zielone.
  • #3
    przemoprzemo1
    Level 10  
    Sprawdzałem pobór prądu na zgaszonym silniku i ma 0,3A.
    Sprawdzałem ładowanie , ale przed tym sprawdziłem okablowanie i przeczyściłem wszystkie styki:
    Na zimnym silniku bez obciążenia ładowanie 14.20V na alternatorze a na akumulatorze 14.15
    Na maksymalnym obciążeniu (właczczone św. drogowe, max. nawiew, radio, halogeny) "zimny silnik" alternator13,80V, akumulator 13,60V
    Na gorącym silniku bez obciążenia 13,60 V alternator, akumulator 13,50V. Maksymalne obciążenie alternator 13.00V akumulator 12.80V.
    Dziwne jest to ze podczas kasowania błędu vagiem wyskakuje za 3-5 sekund.
  • #5
    Kusko13gp
    Level 15  
    No to wychodzi na to że czas sie zająć alternatorem bo na ciepłym troszke mało ładuje. Ciekawe jeszcze jak wygląda pulsacja napięcia? Ale na pewno jest do roboty.
  • #6
    przemoprzemo1
    Level 10  
    Miałem regenerować alternator wiec najwyzsza pora,a może wiecie dlaczego wyrzuca mi ciagle ten błąd?
  • #7
    domex32
    Moderator of Cars
    przemoprzemo1 wrote:
    Miałem regenerować alternator wiec najwyzsza pora,a może wiecie dlaczego wyrzuca mi ciagle ten błąd?


    Wynika to z algorytmów, zapisanych w sterowniku, to proste, średnie obciążenie alternatora to 30-50% podczas jazdy bez wycieraczek i ogrzewania tylnej szyby.

    Jeśli po mimo wyłączonych odbiorników, napięcie spada po niżej 13.8 V a wypełnienie sterowania obciążeniem alternatora idzie ponad 90%, to wtedy właśnie sterownik zgłasza błąd, iż sygnał obciążenia z alternatora jest nie wiarygodny (czyt. wykracza poza ogólnie dla tego sterownika przyjęty algorytm.)

    Aby znaleźć ten parametr w VAG'u trzeba czegoś więcej niż odczytu i kasowania błędów.
  • #8
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zaśmiecone z alternatora. Naprawisz i pozbędziesz się problemu.
  • #9
    przemoprzemo1
    Level 10  
    Jeśli z alternatora to jeszcze spróbuje odłączyć wszystkie kable od niego i podepnę vag-a. Wie może ktoś który kabel prowadzi informacje do sterownika od alternatora lub akumulatora? Pytam ponieważ w Fabiach jest jedno miejsce gdzie wiązka lubi zgnić, sprawdzałem i wyglądało u mnie ok, lecz w izolacji przewód mógł zgnić.
  • #10
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Oddaj do fachowca, bo Vagiem szpanujesz a pojęcia nie masz, co dobitnie udowodniłeś powyższym wpisem.
  • #11
    przemoprzemo1
    Level 10  
    Pawel wawa wrote:
    Oddaj do fachowca, bo Vagiem szpanujesz a pojęcia nie masz, co dobitnie udowodniłeś powyższym wpisem.

    Dzięki za poradę
  • #12
    domex32
    Moderator of Cars
    przemoprzemo1 wrote:
    Wie może ktoś który kabel prowadzi informacje do sterownika od alternatora lub akumulatora?


    Skąd to mamy wiedzieć? Nikt tego nie wie, i nikt Ci nie powie, bo wróżkami nie jesteśmy.

    Wrzucasz na forum suche błędy z vaga a nie potrafisz nawet podać danych auta.

    przemoprzemo1 wrote:
    Problemy związane z w/w błędem to podwyższone obroty powinny być ok. 800 a są podwyższone do 1000 na ciepłym silniku jak i na zimnym


    Typowy objaw braku ładowania.
  • #13
    przemoprzemo1
    Level 10  
    Skoda fabia 1,4 MPI 68KM kod silnika AME (silnik czeski). Ok zregeneruje alternator i napisze co i jak. Dzięki za podpowiedzi.
  • #14
    Effect_X
    Level 14  
    No i regeneracja alternatora pomogła?
  • #15
    Grzegorz24041079
    Level 2  
    Witam wszystkich na forum. Wiem że post jest stary ale mam podobne objawy. Auto to fabia 2.0 benzyna 115km 2007rok. Od około 1 tyg obroty biegu jałowego z mormalnych 750-800 wzrosły do 1000. Po odpaleniu ok 10 sekund auto ciepłe jest ok 800 potem wzrastają do 1000 i już tak zostają na biegu jałowym równo bez falowania. Vag błąd 1598 prąd ładowania 14.6V mierzony dwoma różnymi miernikami na akumulatorze. Vag w blokach pokazuje 14V ładowanie. Ogrzewanie tylnej szyby mie działa. Samochód odpala bez problemu aku wymieniony na inny bez zmian. Napięcie aku 12.6 V. Proszę o sugestie ktoś miał podobny przypadek.
  • #17
    Grzegorz24041079
    Level 2  
    Ok dzięki za sugestię.

    Dodano po 16 [minuty]:

    Bezpieczniki na akumulatorze i w szkrzynce spradzone 2 razy. Auto ma gaz odpinałem sterownik lpg ( plus i minus na akumulatorze oraz kostkę sterownika lpg) bez powodzenia obroty po ok 10 sek od odpalenia znowu 1000. Vag pokazuje jeszcze błąd 18265 "Sygnał ładowania - błędna wiadomość z silnika".