Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zabezpieczenie termiczne silnika w sprężarce Wan aw

dkjk 24 Gru 2014 17:48 1419 6
  • #1 24 Gru 2014 17:48
    dkjk
    Poziom 6  

    Witam, mam kilka pytań odnośnie zabezpieczenia termicznego w kompresorze, zamontowałem silnik 7,5kw, z oryginalnym wyłącznikiem silnikowym fael nastawiony na 16A, chwilowo obroty sprężarki wynoszą 810 obr czyli tyle co przy silniku 11kw, przy 6 barach silnik pobierał 19A na fazę i teraz mam pytanie czy termik powinien przy tym prądzie zadziałać czy może bezpiecznik jest uszkodzony?
    Obroty sprężarki oczywiście zostaną zmniejszone do około 600obr, (tak robił producent stosując silnik 7,5kw) i tutaj moje kolejne pytanie ile maksymalnie można nastawić termik aby nie spalić silnika, wiem, że max powinno być 1,1 prądu znamionowego czyli 16,94A bo na tabliczce jest 15,4A, ale kontaktowałem się z użytkownikami tych sprężarek i tam mają ustawiane na około 18-19A, czy takie nastawienie jest w ogóle dopuszczalne bez szkody dla silnika?
    Pozdrawiam

    0 6
  • #2 24 Gru 2014 22:55
    michal19885
    Poziom 18  

    Charakterystyka wyłączników silnikowych uwzględnia rozruch silników, podczas którego natężenie prądu przekracza nawet kilkakrotnie prąd znamionowy silnika.

    Wraz z krotnością przekroczenia nastawy prądu skraca się czas reakcji wyłącznika. Po prostu za krótko prąd był przekroczony. Dlatego wyłącznik nie zadziałał. Poszukaj dokumentacji swojego wyłącznika.

    Prąd na wyłączniku nastaw taki, jak znamionowy, ewentualnie 110% prądu znamionowego.

    0
  • #3 25 Gru 2014 10:40
    dkjk
    Poziom 6  

    Według obliczeń max prąd mogę nastawić na 17A, ale chciałbym wiedzieć co dzieje się z silnikiem przeciążonym bo czytałem wiele tematów związanych z tym kompresorem i tam wielu użytkowników zmienia silnik z 11kw na 7,5kw z niewielką zmianą przełożenia, jak sam przekonałem się silnik na przełożeniu oryginalnym pobiera 19A czyli po zmniejszeniu obrotów sprężarki pobór prądu powinien spaść. Teraz czysto teorytycznie czy silnik pobierający 19A niezabezpieczony termicznie spaliłby się przy długotrwałej pracy ponieważ będzie używany do piaskowania?

    0
  • #4 25 Gru 2014 13:40
    michal19885
    Poziom 18  

    Zacznijmy od podstaw. Dlaczego zmieniono silnik?

    W tej chwili masz silnik 7,5 kW obciążony jak silnik 11kW i taki prąd przez ten silnik jest pobierany. Silnik 7,5 kw pobiera z sieci moc 11 kW. Jego uzwojenie, chłodzenie jest niedostosowane do takiego obciążenia i spowoduje to na pewno jego usterkę. Silnik mechanicznie też pewnie nie jest dostosowany to takiej mocy.

    Jeśli nie chcesz stracić wydajności to musisz zastosować silnik 11 kW. Jeśli ze względów ekonomicznych lub problemów z rozruchem, siecią zmieniłeś silnik to musisz zmniejszyć obciążenie na wale silnika. Jeśli silnika nie zmienisz to nic nie zyskasz, tylko spalisz silnik. Nie da się oszukać fizyki.

    Kolejny aspekt - oryginalny silnik 11 kW w Wanie AW jest przeciążony przy ciśnieniach powyżej 8 bar.

    0
  • #5 25 Gru 2014 22:28
    dkjk
    Poziom 6  

    W takim razie zmniejszę wydajność sprężarki i pozostawię silnik 7,5kw, moja instalacja elektryczna umożliwia prace silnika 11kw, ale przy tym silniku zostaje mi już niewiele mocy przyłączeniowej dlatego decyzja o zmniejszeniu silnika.

    0
  • #6 28 Paź 2017 07:26
    skon1
    Poziom 8  

    Witam. Ciekawi mnie jak ci poszło z tym silnikiem 7,5 kw do kompresora wan aw.
    Jeśli możesz to podaj obroty silnika i średnice kola pasowego na silniku.
    POZDROWIENIA I. Skoneczny

    0
  • #7 28 Paź 2017 09:06
    vcc
    Poziom 33  

    Z tego co wiem to z silnikiem 7.5kW było koło 190mm, sam próbowałem zapiąć silnik 7.5 i przy 6 barach jak wyżej bardzo ciepły i 19A dlatego zamontowany ma silnik 11kW który w zimie przy gęstym oleju też przekracza swój prąd !!!
    https://www.youtube.com/watch?v=6hDpvl5IKg0
    Od razu wyjaśniam że czas przełączenia Y/D nie jest taki duży, po prostu blokada olejowa przytrzymała przełączenie, koło na silniku mam 270 zamiast 260 co też wpływa na większe obciążenie

    0