Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik- jak to jest?

robinik 10 Maj 2005 08:04 3407 40
  • #1 10 Maj 2005 08:04
    robinik
    Poziom 9  

    1.Może ktos wie czy w chwili uruchamiania silnika korzysta on z nastaw- parametry fabrycznych, czy juz zbiera dane z czujników i jezeli jest cos nie tak juz próbuje korygować?
    2. Czy przy odpalaniu silnika nalezy dodać troszkę gazu czy nie? pytam bo są dwie szkoły.

  • #2 10 Maj 2005 08:36
    stano15
    Poziom 13  

    Witam
    Jezeli silnik na wtrysku odpalac absolutnie bez gazu.
    Wedle mnie to sterownik kożysta z parametrów zachowanych w pamięći.
    pozdr.

  • #3 10 Maj 2005 08:45
    wueska
    Poziom 16  

    ma ustawienia rozruchowe :) całkowicie inny ont zapłonu, nie pobiera informacji z sondy lambda (chyba ta to sie pisze:P ) oraz kilku innych czujników :)

  • #4 10 Maj 2005 09:17
    robinik
    Poziom 9  

    Dlaczego jezeli na wtrysku to bez "deka" gazu, a jezeli gasnie?

    Dodano po 4 [minuty]:

    A czy w ogóle przy odpalaniu pobiera inf z jakiegoś czujnika- wydaje mi się, że nie?

  • #5 10 Maj 2005 09:18
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Szkoła jest jedna,drugą wymyślili ignoranci,lub niesprawne silniki.
    Wszystkie czujnki są ważne,ale jest kilka systemów wtrysku benzyny i nie można wrzucić wszystkiego do jednego worka.To jest pytanie "rzeka".
    Wybierz jeden system i zadaj pytanie.Ok.

  • #6 10 Maj 2005 15:02
    robinik
    Poziom 9  

    Mam R19 pII 1.7 jednop. -przy odpalaniu obr do góry ok to normalne i zaraz w dół za nisko...no i bez dodania deka gazu gasnie, ale po paru sek podtrzymania zycia juz ok.
    NIe wiem co to?

    Dodano po 5 [minuty]:

    Chce dowiedzieć sie jak powinno byc i skoro tak mówi SPEC to pewnie tak jest, a nastepnie znależc przyczyne ewent niesprawności i tyle

    Dodano po 4 [minuty]:

    Wrzuciłem temat z odpalaniem i "deko"gazu, ponieważ w WKŁ tyt "renault 19" autor tak zasugerował, dlatego drąże temat, ale nie bede sie upierał przy swoim- jeszcze za mało wiem....

    Dodano po 8 [minuty]:

    Dodam, ze wczesniej odpalałem bez gazu, ale od pewnego czasu juz nie....Obr wczesniej miałem na 900, teraz jakby troche spadły na 800, ale ksiażka podaje 700-900 czyli w normie.
    Mam LPG jest ok.
    tankuje paliwo BP Ultimate- ale czy to ma wpływ?

    Dodano po 15 [minuty]:

    Jak można poznać, że przepustnica się przycina?
    Może ktos podpowie?

    Dodano po 5 [godziny] 5 [minuty]:

    Dziekuje za odpowiedzi

  • #7 10 Maj 2005 15:54
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Wydaje mi się że wystarczy wymontować zespół przepustnicy wymyć benzyną powinno być ok.

  • #8 11 Maj 2005 08:17
    robinik
    Poziom 9  

    Nie wiem jak do tej przepustnicy sie zabrać, ale moze z książką dojde,( lub mechanik pozostanie).
    Dziekuje za porade

  • #9 11 Maj 2005 08:36
    wueska
    Poziom 16  

    kurcze ile to rzeczy człowiek sięmoże dowiedzieć cieawych :) wiedziałem ze po przekręceniu kluczyka włącza sie diagnostyka i pare innych bzdetów ale sądziłem ze sonda lambda raczej nie jest potrzebna no bo dopiero po odpaleniu może pobierac jakieś informacje "ciekawe" :|


    p.s. zeby nie było wątpliwości to jest pytanie :D

  • #10 11 Maj 2005 10:08
    robinik
    Poziom 9  

    Jest to ciekawe pytanie?
    Ale ja nie znam na nie odp.
    Odpowiedz na to pyt. na pewno zbliza do postawienia nastepnego pytania ale juz bardziej precyzyjnego.
    To jak z ta sondą przy odpalaniu?

    Dodano po 4 [minuty]:

    Każdy chyba chciałby mieć taką wiedzę o silnikach, a przynajmniej w swoim aucie, zeby moc na pdst. przyczyn i objawów postawić djagnozę- trafną, ale co jezeli objawy wskazują na kilka chorób- trzeba dobrego lekarza- takiego zycze wszystkim borykajacym się z objawami i dbajacym o zdrowie swojego autka...

  • #11 11 Maj 2005 10:18
    enauto
    Poziom 29  

    Witam
    Przy odpalaniu, nagrzewaniu i przyspieszaniu silnik jest sterowany w układzie otwartym co pozwala na zasilenie silnia bogatszą mieszanką -sygnał z sondy nie jest wykorzystywany.
    Pozdrawiam

  • #12 11 Maj 2005 13:59
    haker305
    Poziom 14  

    Jeżeli to gaźnik dobrze ustawiony powinieneś odpalać bez gazu.

  • #13 11 Maj 2005 14:11
    reaven22
    Poziom 27  

    odpalamy oczywiście bez gazu.. komputer przeprowadza diagnostyke systemów po załączeniu zapłonu a następnie sprawdza działanie podzespołów tuż po odpaleniu.. jednym z testów jest podniesienie na chwilę obrotów i spraawdzenie reakcji silnika.
    jeśli odpalimy silnik z gazem ten test moze nieprzejść pomyślnie..

    jeśli zaraz po odpaleniu spadają obroty dość znacznie to przyczyn może być kilka.. od zużytych świec i przewodów po uszkodzony czujnik temperatury silnika.. wówczas nie jest włączane ssanie..

    pozwinieneś zczytać kody błędów z komputera i sprawa się wyjaśni gdzie szukać usterki..

  • #14 11 Maj 2005 14:30
    robinik
    Poziom 9  

    A skąd komp wie, ze czujnik temp. nie działa prawidłowo- czy porównuje jakieś wpisane charakterystyki? lub stany pracy silnika?

    Podłączenie do komp--ile to może kosztować?

  • #15 11 Maj 2005 15:32
    reaven22
    Poziom 27  

    czujnik powinien pracować w jakimś zakresie .. jeśli wychodzi poza niego to komp wie że coś jest nie tak.. np rozwarty obwód.. albo zwarcie na czujniku..

  • #16 11 Maj 2005 22:05
    harlejowiec
    Poziom 24  

    Odpalanie bez gazu dlatgo że komputer steruje sam na początku silnikiem krokowym który ma za zadanie utrzymać obroty biegu jałowego.

  • #17 11 Maj 2005 23:32
    Jerzy100
    Poziom 22  

    Silnik na wtrysku odpalamy bez gazu. Komp ma w pamięci mapę bitową która jest punktem odniesienia dla zczytanych danych z czujników. Na tej podstawie dobiera odpowiednie parametry pracy silnika w danej chwili. Każde urządzenie ma charakterystyczne cechy i jeżeli odbiegają one od zapisów w pamięci komp uznaje je jako uszkodzony i podejmuje dalsze procedury (w miarę możliwości).

  • #18 12 Maj 2005 08:01
    robinik
    Poziom 9  

    Witam wszystkich
    Mozna sie tu dowiedzieć więcej niż w nie jednym warsztacie.

  • #19 12 Maj 2005 14:02
    nipper
    Poziom 15  

    Stanisław Chwalisz napisał:
    Wydaje mi się że wystarczy wymontować zespół przepustnicy wymyć benzyną powinno być ok.

    Witam.
    Tego akurat nie rób - wtryski jednopunktowe nie cierpią na tę przypadłość .
    System wtrysku zastosowanuy w Twoim aucie sam "naciska" pedał gazu.Wygląda to tak że po zgaszeniu silnika , silnik krokowy uchyla przepustnicę do pozycji ustalonej przez producenta.
    Po uruchomieniu zimnego silnika obroty , po początkowym znacznym wzroście , powinny się utrzymywać na granicy 900-1100 aż do osiągnięcia normalnej temp. pracy silnika .
    Sonda lambda jest wstanie przekazywać do sterownika jakiekolwiek sygnały dopiero gdy osiągnie ona temperaturę kilkuset stopni . Siłą rzeczy podczas rozruchu jej parametry nie sa brane pod uwagę .

  • #20 12 Maj 2005 19:41
    wueska
    Poziom 16  

    wiecie co pomoglisciemi :D chociaż to nie mój temat :D wszystkie odpowiedzi są na wage złota :)

  • #21 13 Maj 2005 12:51
    robinik
    Poziom 9  

    A cha to tak...jest.

    Dodano po 12 [minuty]:

    W moim .....aucie sam "naciska" pedał gazu... mysle, ze tak jest bo czasem czuje ze gaz klepie mnie po stopie-- jezeli zgaśnie oczywiscie.

    Ostatnio zastanawiałem sie, czy lepsze paliwo np BP Ult...-benzynka może wpływać na obniżenie prędkości biegu jałowego, kąt wyprzedzenia zapłonu.... i czy to może mieć wpływ póżniej na uruchamianie auta.....

    Zastanawiam sie też, czy jazda z małą ilością paliwa w baku na poziomie rezerwy moze przyczynić się do zatarcia pompy paliwa-- czy musi być zanurzona? i czy może sie zapowietrzać czyli pecherze powietrza w układzie paliwowym? Chyba, ze wzg na jej budowę jest to jej obojetne...
    Mysle, ze taka prozaiczna przyczyna może miec wpływ na odpalanie ....i nie tylko...
    Może ktoś mi odpowie?

  • #22 14 Maj 2005 00:19
    wueska
    Poziom 16  

    te paliwa z reklamówe są porostu dobrej jakości i dlatego warto je upować :) niestety mocy nie dodają bo jak wiecie te "paliwa palą się dłużej" chodzi o to ze nalezało by bardziej wyprzedzic zapłon. Niby silniki to potrafiąrozpoznają paliwo ale nie mają ta duzej skali wyprzedzenia zeby objać ją to paliwo w rezultaie ma tylko lepsze paliwo i bardzo nieznacznie lepsze osiagi (sprawa jakości tego paliwa)


    p.s. całkiem ładnie się temacik rozwija :)

  • #23 16 Maj 2005 07:59
    robinik
    Poziom 9  

    Teoretycznie po zalaniu wiekszych oktanów czujnik spalania stukowego powinien opózniać zapłon, wtedy powinno wzrastać sprężanie a co za tym idzie moc....oczywiscie takiej strasznej różnicy nikt chyba nie odczuje bo na fabrycznym sprzęcie (starsze silniki 95r) są pewnie ograniczenia parametrów ......ale silniki niewysilone można podciągnoć chpem elektronicznym--ja tego nie robię- kasa? Tak tylko dywaguje...
    Usiebie obserwuje lepszą i spokojniejszą pracę silnika może ciut lepszą elastyczność-- w każdym razie odczucie pozytywne....
    Ale i tak warto lać lepsze paliwko- bo pewniejsze.
    Pozdrawiam

  • #24 16 Maj 2005 21:11
    wueska
    Poziom 16  

    i praktycznie to dział z tym ze nie dokońca porostu zakres jest zbyt mały :) ale polecam gorąo te paliwa dlatego ze maja bardzo dobrą jakość :)

    mam pytanie czy np. można tymi bezynami sobie odświeżać silnik dajmy na to np. raz w miesiacu tankujemy taką bezynke zeby slni się przepłukał i oczyścił z syfu poprzednków :> czy tak można i czy to dobry tok myślenia :>

  • #25 17 Maj 2005 08:21
    robinik
    Poziom 9  

    Witam
    Myśle, ze lepsza benzynka tego co się zebrało w układzie paliwowym nie wypłucze podstawą jest wymiana filtrów. Takie benzynki mają wiele dodatków, które wpływają na lepsze i czystsze spalanie czyli mniej sadzy, cząstek stałych, mniej azotków czy coś takiego....,czystsze wtryskiwacze- tak bym ja myslał jako amator......jeżeli ktoś wie więcej chetnie przeczytam.
    Ja po próbach staram sie lać lepszą i nie żałuje 20-30 gr więcej-- silnik to doceni...tak myślę......proponuje unikać taniego paliwa z tzw. okazji, raz wlane moze zrobić więcej szkody niż pożytku.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Już chyba wiem co dolega mojej reni 1721 SPI Bendix.
    (prawdopodobnie żle wyregulowana linka od przepustnicy? spróbuje)
    Jak się reguluje linkę od przepustnicy- skonczyła mi sie regulacja na nakrętkach, ale przy przepustnicy jest taka blaszka z otworkiem, moze by tak przewiercić drugi i tak wydłużyć regulację--- czy trzeba wymieniać linkę?
    Ktoś podpowie?

  • #26 17 Maj 2005 10:03
    enauto
    Poziom 29  

    Witam

    robinik napisał:
    Już chyba wiem co dolega mojej reni 1721 SPI Bendix.
    (prawdopodobnie żle wyregulowana linka od przepustnicy? spróbuje)
    Jak się reguluje linkę od przepustnicy- skonczyła mi się regulacja na nakrętkach, ale przy przepustnicy jest taka blaszka z otworkiem, moze by tak przewiercić drugi i tak wydłużyć regulację--- czy trzeba wymieniać linkę?
    Ktoś podpowie?


    Nie rób tego, lepiej sprawdź nastawnik przepustnicy.
    Pozdrawiam

  • #27 17 Maj 2005 13:53
    robinik
    Poziom 9  

    A jak ten nastawnik się sprawdza?
    Jest u mnie taka śrubka z zaokrągloną główką tak jak by to?
    Spręzyna dociska przpustnicę do tej śrubki, jak się podniesie przepustnice to widać i czuć, ze ta śrubka jest jakby na jakiejś sprężynce, bo się wsuwa i wysuwa.

    Dodano po 2 [godziny] 26 [minuty]:

    Jeszcze w zimie było ok. a teraz coś nie tak.....
    Czy sam nastawnik (mam na myśli tą śrubkę regulacyjną, którą sie wkręca chyba) może sie sam rozregulować, poluzować..... czy cos takiego?

    Czy w moim silniku żeby podnieść obr biegu jałowego należy tą śrubkę wkręcać czy wykręcać?

    Taka jakby krzywka dociska do łebka tej śrubki-nastawnika, czy to ona steruje otwarciem przepustnicy? Jezeli tak to przy zapalaniu jest dociśnięta do tej śrubki nastawnika ,ale wtedy przepustnica jest na min bo jak wciskam gaz to ta krzywka idzie w inną stronę. A przeciż przy odpalaniu przepustnica powinna być chyba uchylona na max. chyba, ze przy odpalaniu przepusnicą steruje coś innego?
    Jak to jest w końcu?

  • #28 18 Maj 2005 08:52
    robinik
    Poziom 9  

    Doczytałem o tym nastawniku bo to może być dobry trop....
    Teraz wiem, ze to nastawnik steruje i utrzymuje wolne obroty nawet gdyby wymontowć pedał gazu... tylko zeby wszystko działało musi mieć informacje o położeniu przepustnicy odpowiadające biegowi jałowemu-- do tego służy czujnik położenia przepustnicy.....u mnie też jest - taki mały metalowy z otworkiem bolec, nie widze tylko zadnych od niego kabelków, a w książce WKŁ R19 wyrażnie było to pokazane....STĄD MOJE PYTANIE JAK TEN CZUJNIK DZIAŁA? autor pisał, ze na prawidłowe połozenie tego czujnika ma wpływ własciwe napięcie linki przepustnicy- ja mówie gazu i tak jest bo wszystko jest połaczone.
    Mysle, ze obejsciowo można naciągnąć troche linkę od gazu, wtedy nastawnik pojdzie troche do góry, ale przecież nastawnik sam powinien wypychać tak przepustnicę zeby utrzymac wolne obroty.
    Jezeli ktoś sie w to zagłębiał i wie jak to jest to niech napisze...

  • #29 20 Maj 2005 10:27
    robinik
    Poziom 9  

    Ksiązka nie jast do końca precyzyjna (ale juz wiem jak ten czujnik położenia przepustnicy działa) i nie zastąpi wiedzy praktycznej, którą każdy początkujący zdobywa w trudzie, ale nie na marne...
    Cenie wiedze i porady osób, które wiedzą wiecej, a pytać każdy może troche lepiej, troche gorzej...
    Pozdrawiam.

  • #30 20 Maj 2005 18:38
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Tą przepustnicę w końcu umyłeś bo prześledziłem posty od początku ale w żadnym nie przyznałeś się do tego,czyli stoimy w miejscu mimo tego że jak sam przyznałeś dowiedziałeś się kilku ważnych rzeczy. Rusz się,samo
    się nie zrobi.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME