Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MK4 - Czujnik G2 i bład - 01039 - Coolant Temperature Sensor (G2

25 Gru 2014 14:17 5991 15
  • Poziom 10  
    Witam, posiadam MK4 z 1998r z silnikiem 1.4 16V, mam taki problem, ostatnio mój MK4 miał kłopoty z odpalaniem mimo nowych przewodów oraz świeć - po prostu za 1 razem odpalał od razu, po przejechaniu kilkuset metrów metrów był kłopot z odpalanie (zalewało świece) oraz spalanie wzrosło sporo do góry - winny okazał się czujnik G62 gdyż na rozgrzanym silniku do 90 st. w VAG podawał temp 37 st. natomiast zaraz po wymianie jest już OK MK4 odpala za każdym razem i spalanie spadło.

    Problem drugi który dziś zauważyłem, VAG pokazał mi taki komunikat:

    01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
    30-10 -- Open or Short to Plus - Intermittent

    a temp silnika w VAG pokazuje mi 81 st. gdzie powinien dać 90.

    Zwracam się do was z zapytaniem co oznacza ten błąd oraz komunikat i jak zabrać się za naprawę czy wymienić czujnik G2 (oraz gdzie ona znajduje się) lub w jaki sposób to naprawić.
  • Moderator Samochody
    Czujnik to już wymieniłeś, bo to 2 w jednej obudowie. G62 dla ECU, G2 dla zegarów.
    Może być że czujnik bubel - nic nowego, albo wtyczka słabo łączy - równie często się zdarza.
  • Poziom 10  
    ociz napisał:
    Czujnik to już wymieniłeś, bo to 2 w jednej obudowie. G62 dla ECU, G2 dla zegarów.
    Może być że czujnik bubel - nic nowego, albo wtyczka słabo łączy - równie często się zdarza.



    Czujnik zakupiony w intercars - Dokłądnie taki - czujnik temperatury płynu chłodzącego 0603-07-0252P cena: 33,86 PLN.

    No właśnie zastanawiam się co dalej z tym zrobić czy wykasować błędy i zobaczyć za dzień, dwa czy gdzieś jest kłopot co do wtyczki, mogę ją przeczyścić itp, co zrobię, no i zastanawia mnie dlaczego temp pokazuję pod VAG 81, czy np 83 jak dodam gazu spadają na 80, 79 itp... a na desce mam bez zmian 90 st.

    Reasumując co polecacie lub zalecacie aby zrobić i wyeliminować błąd.

    Ewentualnie zastanawiam się czy nie powinienem zrobić kalibracji zegara od temperatury, bo jak naprawiałem zegary (oświetlenie ) to kalibrując wskazówkę tem i paliwa ustawiłem na zero, może to coś pomoże... ??? Co robić ??
  • Moderator Samochody
    Porównaj wskazania w ECU grupa 007 i zegarach grupa 003, nie powinno być większej różnicy jak 3 +/- stopnie.
    kenumo napisał:
    na desce mam bez zmian 90 st

    Na desce nie pokazuje prawdziwej temperatury, będzie między 80-100 a wskaźnik i tak ciągle będzie stał na 90 bo mieści się w zakresie prawidłowej temperatury roboczej.
  • Poziom 10  
    ociz napisał:
    Porównaj wskazania w ECU grupa 007 i zegarach grupa 003, nie powinno być większej różnicy jak 3 +/- stopnie.
    kenumo napisał:
    na desce mam bez zmian 90 st

    Na desce nie pokazuje prawdziwej temperatury, będzie między 80-100 a wskaźnik i tak ciągle będzie stał na 90 bo mieści się w zakresie prawidłowej temperatury roboczej.
    emp ??

    Średnio znam się na tym, co mam w VAG wybrać aby tam wejść i sprawdzić ??
  • Moderator Samochody
    kenumo napisał:
    Czujnik zakupiony w intercars - Dokłądnie taki - czujnik temperatury płynu chłodzącego 0603-07-0252P cena: 33,86 PLN


    Kupiłeś najgorsze badziewie 4maxa wiec się nie dziw ze masz problemy.

    Załóż oryginał, w IC tez go mają kosztuje jakieś 45 zł, dodatkowo sprawdź okablowanie wokół czujnika.

    Jeśli chodzi o wskaźnik temperatury na zegarach, jest dokładnie tak jak mówi ociz, te typy tak mają i koniec.

    kenumo napisał:
    entualnie zastanawiam się czy nie powinienem zrobić kalibracji zegara od temperatury, bo jak naprawiałem zegary (oświetlenie ) to kalibrując wskazówkę tem i paliwa ustawiłem na zero, może to coś pomoże... ??? Co robić ??


    Test zegarów i zobacz czy paliwo stoi na 1/2 zbiornika a temperatura na 90 stopniach, jeśli tak jest, to wskaźniki nie wymagają rozbierania i regulacji.
  • Poziom 10  
    Dzięki za wskazówki, w weekend zrobię pomiary temperatur i porównam, sprawdzę kable i myślę będzie wiadomo, bo albo termostat, kable lub czujnik...

    Mam pytanie czy orientujecie się jakie napięcie powinno być na kostce od czujnika G62/G2 czy miernikiem mogę sprawdzić czy kable są ok ???

    Dodano po 1 [godziny] 39 [minuty]:

    Właśnie wróciłem z laptopem z mojego MK4, sprawdziłem VAG-iem korzystam z programu (VCDS Litte 1.2 ponieważ mam Windows 7 64 bit a VAG-COM nie uruchamia się) i po 1 po podłączeniu VAG:

    Uruchomiłem silnik i w blokach w instrumentach (17) pokazał mi i ilość km, i obroty silnika, stan paliwa, temp silnika która wzrastała.

    Nie mogłem sprawdzić temp w parametrach śilnika ponieważ mam taki komunikat:

    Address 01: Engine Labels: 1J0-919-xxx-17.LBL
    Controller:
    Note: Can't Synch Baud Rate


    Dodatkowo dokonując auto-scan pokazało mi się coś kolejnego:

    Address 15: Airbags Labels: 1J0-909-60x-VW3.LBL
    Controller: 1J0 909 609
    Component: A AIRBAG VW3 SG 0002
    Coding: 00065
    Shop #: WSC 00046
    VCID: ECABC7B38F93
    1 Fault Found:
    00532 - Supply Voltage B+
    07-10 - Signal too Low - Intermittent



    No i błąd:

    Address 17: Instruments Labels: 1J0-919-xxx-17.LBL
    Controller: 1J0 919 861
    Component: KOMBI+WEGFAHRS. MM0 V16
    Coding: 00141
    Shop #: WSC 00046
    VCID: EDADCAB7B489
    Ident.-Nr. WEGFAHRS.:VWZ6Z0W0592991
    1 Fault Found:
    01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
    30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent


    Następnie zgasiłem samochód odpiąłem i podpoiłem VAG i pokazał mi się taki obrazek:

    MK4 - Czujnik G2 i bład - 01039 - Coolant Temperature Sensor (G2


    Wyczyściłem informację o błędzie G2 i jutro zobaczę czy dalej pokazuje się oraz sprawdzę kable i kostkę.

    Co to są za błędy i jak to usunąć, czy błąd czujnika może być spowodowany uszkodzeniem termostatu ? ewentualnie jak to sprawdzić bez wyjmowania termostatu.
  • Moderator Samochody
    Termostat zostaw w spokoju.

    Wymień czujnik na oryginalny, następnie zdemontuj akumulator i jego podstawę i sprawdź dokładnie przewody w tej plastikowej rynnie czy nie podgnite, oraz kostkę za lewą przednią lampą.
  • Poziom 10  
    domex32 napisał:
    Termostat zostaw w spokoju.

    Wymień czujnik na oryginalny, następnie zdemontuj akumulator i jego podstawę i sprawdź dokładnie przewody w tej plastikowej rynnie czy nie podgnite, oraz kostkę za lewą przednią lampą.



    OK jutro sprawdzę kabelki itp,czy tam wszystko gra i sprawdzę VAG czy po skasowaniu błędu G2 pokaże się na nowo a czy jakoś można sprawdzić termostat, bo jak w temp. ma ok 81,82,82 i daje gazu to z 81 czy 83 spada niżej ??

    I drugie pytanie, który czujnik w intercars będzie oryginalny lub gdzie takowy szukać ??
    i
    Poza tymi błędami o których pisze MK4 ładnie śmiga, pali od 1 razu itp... tylko niepokoją mnie owe błędy szczególnie Airbag no i G2 i nie rozumiem dlaczego nie mogę wejść do ślinika w VAG, nawet po to aby porównać temp.
  • Moderator Samochody
    kenumo napisał:
    I drugie pytanie, który czujnik w intercars będzie oryginalny lub gdzie takowy szukać ??


    Podaj kod silnika, podam Ci nr oryginału.

    kenumo napisał:
    czy jakoś można sprawdzić termostat, bo jak w temp. ma ok 81,82,82 i daje gazu to z 81 czy 83 spada niżej ??


    Na wyłączonym ogrzewaniu jadąc obserwuj temperatura, 100km\h i zdejmując noge z gazu przez dłuższy czas nie powinno spaść niżej niż 80 stopni zakładając że czujnik dobrze pokazuje.

    Jak dodajesz gazu zwiększasz obieg płynu, może spaść o kilka stopni bo więcej płynu pójdzie do nagrzewnicy.

    kenumo napisał:
    tylko niepokoją mnie owe błędy szczególnie Airbag no i G2 i nie rozumiem dlaczego nie mogę wejść do ślinika w VAG, nawet po to aby porównać temp.


    W airbag wystąpił błąd przy zbyt niskim napięciu akumulatora, często występują tam takie błędy, szczególnie jak akumulator i rozrusznik niedomaga, jeśli chodzi o problemu z komunikacją z silnikiem możesz mieć problem z fejsem, lub też ktoś wywalał immo i odciął przewód diagnozy, lub założony jest emulator.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Szukaj w IC czujnika z jednym lub z drugim numerem, tylko wybierz ori, vernet, febi lub ewentualnie EPS.

    059 919 501

    078 919 501B
  • Poziom 10  
    Cytat:
    Podaj kod silnika, podam Ci nr oryginału.


    A gdzie go znajdę ??


    Cytat:
    czy jakoś można sprawdzić termostat, bo jak w temp. ma ok 81,82,82 i daje gazu to z 81 czy 83 spada niżej ??

    Cytat:


    Na wyłączonym ogrzewaniu jadąc obserwuj temperatura, 100km\h i zdejmując noge z gazu przez dłuższy czas nie powinno spaść niżej niż 80 stopni zakładając że czujnik dobrze pokazuje.


    Na liczniku jak wskazówka dojdzie do 90 st to nie rusza się jest ok, w VAGU różnice widać, więc pewno termostat jest ok.

    Cytat:
    Jak dodajesz gazu zwiększasz obieg płynu, może spaść o kilka stopni bo więcej płynu pójdzie do nagrzewnicy.


    Więc to było by ok, tyle, że nagrzany silnik po przejechaniu z 30 km pokazuje tem 81-83 ale pewnie to jest ok ?

    Cytat:
    kenumo napisał:
    tylko niepokoją mnie owe błędy szczególnie Airbag no i G2 i nie rozumiem dlaczego nie mogę wejść do ślinika w VAG, nawet po to aby porównać temp.

    Cytat:

    W airbag wystąpił błąd przy zbyt niskim napięciu akumulatora, często występują tam takie błędy, szczególnie jak akumulator i rozrusznik niedomaga, jeśli chodzi o problemu z komunikacją z silnikiem możesz mieć problem z fejsem, lub też ktoś wywalał immo i odciął przewód diagnozy, lub założony jest emulator.


    Z airbag to jutro zobaczę w jakim stanie akumulator i jakie napięcie...natomiast komunikacji z silnikiem nie mam od zakupu tego MK4, immobilizer mam jeśli o tym mowa, ale dalej nie wiem co jest nie halo, że nie kontaktuje się z nim, a czy da się to ugryźć w sensie naprawić ??


    Czujnik już mam


    http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/...99-czujnik-temperatury-plynu-chlodzacego.html

    http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/...99-czujnik-temperatury-plynu-chlodzacego.html
  • Moderator Samochody
    kenumo napisał:
    A gdzie go znajdę ??


    Kod silnika jest na obudowie rozrządu, w bagażniku na wklejce, lub w książce serwisowej na wklejce, czasem bywa na naklejce z vinem i DMC w komorze silnika.

    Termostat nie jest jeszcze najgorszy, i na pewno nie od niego masz te błędy.
  • Poziom 10  
    domex32 napisał:
    kenumo napisał:
    A gdzie go znajdę ??


    Kod silnika jest na obudowie rozrządu, w bagażniku na wklejce, lub w książce serwisowej na wklejce, czasem bywa na naklejce z vinem i DMC w komorze silnika.

    Termostat nie jest jeszcze najgorszy, i na pewno nie od niego masz te błędy.


    OK, jutro sprawdzę kod silnika i dam znać, plus sprawdzę przewody, akum itp... dzięki za rozjaśnienie sytuacji już coś wiem, dam znać co i jak jutro..
  • Poziom 10  
    Dziś sprawdziłem przewody od akumulatora itp, oraz od czujnika - wydaje się być ok, na zimnym silniku nie odpalonym tak pokazuje mi się w (17 Instruments) jak na fotce poniżej:

    MK4 - Czujnik G2 i bład - 01039 - Coolant Temperature Sensor (G2


    na foto poniżej tak to wygląda po przejechaniu 10 km

    MK4 - Czujnik G2 i bład - 01039 - Coolant Temperature Sensor (G2


    i na ostatnim zdjęciu poniżej tak to wygląda przy prędkości 111 km.

    MK4 - Czujnik G2 i bład - 01039 - Coolant Temperature Sensor (G2

    Temperatura którą pokazuje mi VAG w Instuments to max 81-83 st. dalej nie rośnie, jak się zatrzymałem na światłach to zaczynała spadać na 79 st.

    Nie mogę sprawdzić tem z silnika ponieważ nie mogę wylogować się tam.

    Komunikat:

    Address 01: Engine Labels: 1J0-919-xxx-17.LBL
    Controller:
    Note: Can't Synch Baud Rate

    Po wczorajszym wykasowaniu błędu G2 który pokazywał mi błąd:

    01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
    30-10 -- Open or Short to Plus - Intermittent

    dziś robiąc ponowne sprawdzenie błędu już nie pokazuje, więc chyba jest ok ?? zastanawiam się czy błąd nie był spowodowany poprzednim uszkodzonym czujnikiem i po prostu komputer go miał w pamięci a nie został po wymianie czujnika skasowany ???.

    Moje pytanie czy tak jest ok z temp, że max rośnie mi do 80-83 st., jak widać załączonych zdjęciach dziwne parametry są stanu paliwa raz 28-a raz 30 skąd taka różnica, na koniec zrobiłem test wskaźników wyszedł pozytywnie.


    Czy ok czy nadal coś nie tak ???
  • Poziom 10  
    Wszystko już działa, wymieniony termostat - poprzedni padł, wymieniony czujnik temperatury, i wszystko już jest ok, temperatura w vag w instrumentach rośnie wraz ze wskazówką i jak dojdzie na 90 st.w vag też jest 90 st.

    Dzięki za pomoc wszystkim.

    Dzięki domex32 za pomoc czujnik zamontowałem VERNET czujnik temperatury silnika VW 059 919 501 i jest wszystko ok.