Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Koło kierownicy clio 1

tyglysek31 10 Maj 2005 09:31 1418 5
  • #1 10 Maj 2005 09:31
    tyglysek31
    Poziom 11  

    mam pytanie do kogos kto cos takiego robił wczesniej mianowicie czy zdejmujac kolo kierowncy wystarczy odkrecic nakretke >? czy sa tam jakies jeszcze tajemnice ukryte ? czy wystarczy pociagnac kierwonice zeby zeszla ? a pozniej zakladajac wystarczy dokrecic ? i bedize trzymac ? bardoz bede wdzieczny za porade od kogos kto juz to robił

    0 5
  • #2 10 Maj 2005 09:57
    stano15
    Poziom 13  

    koło kierownicy jest na wieloklinie

    1
  • #3 10 Maj 2005 10:17
    jazz96
    Poziom 16  

    stano15 napisał:

    Cytat:
    koło kierownicy jest na wieloklinie


    Czytaj dokładnie pytanie.
    Wystarczy odkręcić nakrętke i ściągnąć. A wieloklin to końcówka drazka na które jest "nadziane" kółeczko sterowe. Pozdrawiam.

    0
  • Pomocny post
    #4 10 Maj 2005 10:20
    gumiś_rzesz
    Poziom 25  

    Witam
    Molega wyżej ma racje że kierownica jest na wielo klinie i ewentualnie stożku. Jednak jeśli masz poduchy w samochodzie to przed jej odłączeniem odłącz akumulator chociaż to też nie daje pewności że nie nałapie błędów.
    POZDRAWIAM

    0
  • Pomocny post
    #5 10 Maj 2005 22:50
    JariP
    Poziom 13  

    tyglysek31 napisał:
    mam pytanie do kogos kto cos takiego robił wczesniej mianowicie czy zdejmujac kolo kierowncy wystarczy odkrecic nakretke >? czy sa tam jakies jeszcze tajemnice ukryte ? czy wystarczy pociagnac kierwonice zeby zeszla ? a pozniej zakladajac wystarczy dokrecic ? i bedize trzymac ? bardoz bede wdzieczny za porade od kogos kto juz to robił


    Koło kierownicy faktycznie montowane jest na wieloklinie. Nie wiem jak jest w przypadku clio ,ale w megane jest przykręcone śrubą (torx). Przed wymontowaniem należy wyprostować koła. Jeśli jest tam rzeczywiście nakrętka - odkręcić. Oznaczyć położenie koła kierownicy względem kolumny kierowniczej krechą ( jakimś flamastrem) Ma to na celu poprawne ustawienie jej przy montażu. Jeśli nigdy wcześniej nie była demontowana to faktycznie jej odkręcenie może nastręczać trudności. Potrzebny jest ktoś kto podczas odkręcania przytrzyma koło kierownicy.
    Odkręconą kierownicę trzeba będzie najprawdopodobniej zbić z wieloklinu, najlepiej oburącz uderzając od dołu w obręcz. Przedtem można kilkakrotnie uderzyć w koło kierwnicy z kilku jej stron dookoła. Jeśli nie zejdzie, potrzebny będzie gumowy młotek (niestety). Ktoś do pomocy może okazać się niezbędny ponieważ jedna osoba musi mocno ciągnąć koło ku sobie druga zaś uderzać młotkiem od dołu (wcale nie za lekko). Powinno pomóc. Jeśli zamontowana jest poducha - odłącz akumulator przed jej wypięciem. Montaż koła kierownicy z poduchą to już dłuższa bajka ( zależy gdzie jest włącznik sygnału dźwiękowego - w kierownicy , czy w przełączniku). Przepraszam za rozpisywanie ,ale to i tak tylko pokrótce.
    Pozdrawiam.

    0
  • #6 11 Maj 2005 08:18
    tyglysek31
    Poziom 11  

    serdeczne dzieki za pomoc, w najblizysz wekend wezme sie do roboty i postaram sie sciagnac. Moze bedzie prosto bo niemam poduszki ;-)

    0