Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5 - Misfire i szarpanie podczas jazdy

dob12 26 Gru 2014 00:33 1134 2
  • #1 26 Gru 2014 00:33
    dob12
    Poziom 21  

    Witam
    mam taki problem z pasatem 1.6 benzyna bez gazu 2003 rok.
    Zaczęło się od sporadycznego błędu(brak sygnał) czujnika wału korbowego.
    czasami trzeba było dość długo kręcić aby zapalił.
    Ale występowało to sporadycznie.
    Pomiar rezystancji mieścił się w normie wiec pomyślałem, pewnie zbliża się jego koniec.
    Nic z tym nie robiłem bo nie było to aż tak uciążliwe.

    Jakiś czas później podczas jazdy na autostradzie (jechała żona) zaświecił się napis stop i samochód zgasł i nie można go było odpalić,
    Następnego dnia samochód podczas jazdy zaczął się grzać(na wskaźniku temperatura dochodziła do 100 stopni.
    Auto straciło moc przerywało i gasło na skrzyżowaniach i zapaliła się lampa MIL.
    Komputer wykazał tylko błąd czujnika wału.

    wymontowałem termostat i przejechałem się po autostradzie ,temperatura podeszła ponad 90 stopni,wiec grzał się nie przez termostat i lekko puchły węże.
    Podczas jazdy przerywał przy zmianie biegów i gasł na wolnych obrotach tylko jak się rozgrzał.

    Wymontowałem głowice ,planowanie i testy szczelności na pęknięcie
    Głowica ok ,
    Przyczyną była pompa wody(pęknięty wirnik)

    Po naprawie jazda próbna na starym czujniku wału,zrywało delikatnie przy zmianie biegów jak samochód się zagrzał i błąd ten co wcześniej braku sygnału czujnika sporadyczny.

    Kupiłem zamiennik FABI jazda próbna i zrywa strasznie i lampa MIL.
    Błąd brak zapłonu cyl.3.
    Zakupiłem oryginalny Bosch do tego silnika.
    Lampka się nie zapała ale czasami zrywało,brak tez błędów .

    Podczas robienia logów podczas jazdy wyszedł misfire na 1 ,3 i 4 cylindrze,
    Wymieniłem na nowe dedykowane świece do tego sinika NGK,
    Jazda próba logi i 0 wykrytych przerw zapłonu przy różnych obciążeniach silnika.

    Niestety po krótkim okresie podczas jazdy zapaliła się lampka MIL i błąd brak zapłonu cyl.3.
    Robię logi i faktycznie podczas przerywania na na trzecim ma 40-50 wykrytych braków,a na wolnych sporadycznie po 2-3 braki na czwartym i drugim cylindrze ale zarejestrowane podczas wyłączania logów czyli już na wolnych ,podczas jazdy 0..

    Znalazłem jedną nową świecę Bosch wymieniłem na trzecim ,
    jazda próba ale bez logów ,
    nie przerywał ani lampka się nie zapaliła.

    Co może być powodem padania świec,
    I co może być przyczyną tych objawów które zaczęły się po przegrzaniu samochodu

    Muszę jeszcze sprawdzić ciśnienie na cylindrach,ale nie sądzę aby coś się stało z pierścieniami ,bo nie było przy tej usterce pompy ,ani po naprawie dużo jeżdżone.
    A pierścienie były zmieniane 25 tyś km temu i oleju nie bierze nic.

    Jakieś sugestie?

    0 2
  • Fibaro
  • #2 26 Gru 2014 08:52
    mod22
    Poziom 26  

    Może zły skład mieszanki na tym cylindrze ?

    0
  • Fibaro
  • #3 26 Gru 2014 10:17
    dob12
    Poziom 21  

    Spróbuje jeszcze zamienić wtryski miejscami,
    Przy gumkach wtrysków w kolektorze nieszczelności raczej nie ma,bo na wolnych psikałem pakiem wokół gniazd wtrysków i nie powodowało to zaburzeń obrotów silnika,
    chyba ze przy większym ssaniu coś się dzieje,czyli jak dodaje gazu przy obciążeniu silnika.

    Dziwne jest to ze objaw całkowicie ustąpił po założeniu kompletu nowych świec.
    Tylko czemu poprawa była krótkotrwała.

    czy splanowanie głowicy może mieć na to jakiś wpływ?
    Może wzięli za dużo przez co zmniejszyła się komora spalania i czujnik spalania stukowego to wykrywa i ECU próbuje zrobić korektę kąta zapłonu?

    Dziwne jest tez to że kiedy na początku szukałem przyczyny miałem komplet świec Bosch jedno elektrodowych wymontowanych chyba z mercedesa 180 C (świece były dobre po rocznym przebiegu ) to w pasku tez na nich sporadycznie występował brak zapłonu na cylindrach.
    A gdy założyłem trój elektrodowe dedykowane to było czysto.

    Pomierzę jeszcze ciśnienie paliwa na listwie.

    Sam już nie wiem gdzie szukać

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo