Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mercedes sprinter 2,2cdi 2002r - zgasl w trakcie jazdy, blad P1330

26 Gru 2014 01:34 4989 7
  • Poziom 10  
    Witam, przyprowadzono mi do naprawy Sprintera 2,2cdi 2002r, ktory zgasl w trakcie jazdy. Dwa testery jakie podpiąłem wykazały błąd P1330, czyli zdaniem cdif'a to immo, a zdaniem carsofta starter control. Stacyjka była już kiedys "przerobiona" na przycisk, bo kostka zawiodła, przekażnik pod bezpiecznikami juz kiedys tu tez podmienialem, teraz też go sprawdzilem. Mam ECU w ktore kiedys wlutowalem emulator immo i przeprogramowalem pamięć stp i nne auta na nim palily, podmieniłem to ECU na szybko (ale z pośpiechu nie odpiąłem kostek z immo boxa zza zegarow) auto nie odpaliło. Podmieniłem oba czujniki na listwie i sprawdziłem, że nie idzie prąd na wtryski, nie wiem, czego brakuje masy, czy plusa, bo zapomnialem sprawdzic. Muszę go odpalić jak najszybciej i w związku z tym pytanka:
    1) czy zalozony popularny emulator mogl przestac dzialać bo nie odpialem kostek immo boxa ?
    2) gdzie indziej moge szukac ustaerki, poza tym, ze cale to auto to jedna wielka usterka z milionowym przebiegiem

    Pomóżcie.

    z góry dziękuję za pomoc kolegom po fachu i życzę Wesołych Świąt !
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 21  
    Witam, sprawdził bym jeszcze rozrusznik, przekźnik i okablowanie?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 19  
    P1330-starter control malfunction wg.AD

    Do sprawdzenia na początek to co poprzednik napisał.pozdr.
  • Poziom 25  
    Jeśli nie wypiąłeś WSP, to emulator się nie uszkodził.
    Te samochody, najczęściej, w czasie jazdy gasną z powodu spadku ciśnienia paliwa. Pierwsza sprawa to zawór regulacji ciśnienia na listwie CR (tam z tyłu). Następny etap to wtryski. Wymontuj przelewki i załóż na wtryski przezroczysty przewód paliwowy (ok. 10cm i z taką średnicą, żeby się trzymał na wylocie przelewu). Pokręć silnikiem i sprawdź gdzie się uzbierało paliwo. Na tym sprawdzeniu, jeśli odpala, nie powinno być więcej niż 3cm paliwa. Jeśli nie odpala - 0cm.
    Bezpieczniki pod fotelem kierowcy!
  • Poziom 34  
    Przekaźnik pod fotelem kierowcy, na przewodzie foletowym, zmostkuj sprawdź reakcję a spróbuj w EDC jeszcze 5P08C3 w adresach 1D0 do 1D4 wpisać 02 02 00 ff ff
  • Poziom 25  
    miler80 napisał:
    Przekaźnik pod fotelem kierowcy, na przewodzie foletowym, zmostkuj sprawdź reakcję a spróbuj w EDC jeszcze 5P08C3 w adresach 1D0 do 1D4 wpisać 02 02 00 ff ff


    Nie rozumiem po co? Jeśli na wyświetlaczu nie pojawił się komunikat "ERROR START", to nie ma potrzeby ponownie przypisywać emulatora. Poza tym nie wiesz czy do wmontowanego emulatora te wartości komórek będą prawidłowe (były emulatory z innym wpisem).
    Autor nie napisał, że nie kręci rozrusznik, tylko że nie odpalił. To po co mostkować przekaźnik?
    Jeśli zgasł w czasie jazdy to co do tego ma immo i rozrusznik??
  • Poziom 19  
    Autor w ogóle nie napisał czy kręci,czy nie kręci rozrusznik.A jeżeli kręci to jakie ciśnienie paliwa podczas rozruchu,jakieś parametry czy immo blokuje czy może brak paliwa czy jeszcze cos?Więc o czym mowa?
  • Poziom 10  
    Już odpowiadam: jak mi go przyciągnięto, to rozrusznik kręcił, a auto nie odpalało. Na zegarach żadnego komunikatu, tester pokazał błąd immo (p1330)

    Mój ecu z emulatorem przez mój błąd prawdopodobnie się uszkodził i wyskakiwał na zegarach "start error"

    Za późno zorientowałem się, że auto ma zamontowany dodatkowy system GPS, do podłączenia którego zasilanie wzięto z immo. Odłączyłem go. "Start error" pozostał.

    Przełożyłem komplet stacyjka, ecu, immo, kluczyk z drugiego auta przeznaczonego na części i to rozwiązało sprawę komunikatu "start error".

    Dziękuję wszystkim za podpowiedzi.