Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Przesłony soczewek BiXenon Opel Insignia

x16sz 26 Dec 2014 13:18 7203 20
  • #1
    x16sz
    Level 9  
    Witam, mam mały problem dotyczący przesłon soczewek Bixenon z Opla insigni, zakupiłem soczewki z myślą o wsadzeniu ich w oryginalny reflektor do Opla Astry F,ale przesłony maja bardzo dziwny układ elektryczny, z którego wychodzą 4 kabelki, żaden z nich nie jest opisany ani niema żadnej tabliczki znamionowej zasilania tego układu .
    Chce w nich uruchomić same przesłony tak aby działały światła Drogowe jak i Mijania,czy ktoś może mi pomoc jak to można podłączyć, lub zrobić pod to jakaś małą instalacje ? Pozdrawiam :)
    Przesłony soczewek BiXenon Opel Insignia Przesłony soczewek BiXenon Opel Insignia Przesłony soczewek BiXenon Opel Insignia
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • #2
    cezars65
    Level 24  
    Musisz jeszcze pomyśleć o zamontowaniu spryskiwaczy reflektorów.... .
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • #3
    CommonRail
    Level 27  
    cezars65 wrote:
    Musisz jeszcze pomyśleć o zamontowaniu spryskiwaczy reflektorów.... .

    A czy panuje jakaś nienormalna moda na odpowiedzi nie związane z tematem? Zapytał chociaż słowem o spryskiwacze? Nie. Więc jeśli nie masz nic do powiedzenia, to nie wypowiadaj się.

    x16sz wrote:
    ale przesłony maja bardzo dziwny układ elektryczny, z którego wychodzą 4 kabelki, żaden z nich nie jest opisany ani niema żadnej tabliczki znamionowej zasilania tego układu .

    plus zasilania, masa, Can Low i Can High. Dużo prościej wyjdzie wywalenie całej elekroniki i wykorzystanie jedynie silniczka i tej krańcówki. Wystarczy przerzutnik na przekaźniku. W momencie włączenia długich, załącza się przekaźnik, silnik włacza krańcówkę i się wyłącza. Jak przekaźnik puści, silnik cofa się aż jeszcze raz wyłączy krańcówkę i masz światła mijania.
    Nie wiem, czy nie prościej dać palnik bixenonowy do tych soczewek.
  • #4
    x16sz
    Level 9  
    Powiem szczerze że Twoja wypowiedź odbudowana nadzieje ze da się coś z tego zrobic:) potrzebuje tylko jeszcze dokładne info na jakim napięciu to działa bo silniczek na 12v nie reaguje i jakie dokładnie przekaźniki kupić:)
  • #5
    cezars65
    Level 24  
    Tylko czy ten silniczek będzie pracował jak wywalisz elektronikę?. Np.w reflektorze od skody octawi przerzucanie przesłony mijania - długie odbywa się za pomocą elektromagnesu,i w tym reflektorze nie było elektroniki. Natomiast tutaj prawdopodobnie elektronika i silnik krokowy które są w tym reflektorze prawdopodobnie współpracują z automatycznym układem pozycjonowania przesłony palnika w zależności od obciążenia osi tylnej.
  • #6
    Aleksander_01
    Level 41  
    cezars65 wrote:
    Tylko czy ten silniczek będzie pracował jak wywalisz elektronikę?. Np.w reflektorze od skody octawi przerzucanie przesłony mijania - długie odbywa się za pomocą elektromagnesu,i w tym reflektorze nie było elektroniki. Natomiast tutaj prawdopodobnie elektronika i silnik krokowy które są w tym reflektorze prawdopodobnie współpracują z automatycznym układem pozycjonowania przesłony palnika w zależności od obciążenia osi tylnej.



    Oczywiście, widać na fotce że to silnik krokowy.
    Przecież w insygnii jest can, poszukaj kogoś z MDI i niech Ci dogra.

    I jeszcze jedno pytanie co to jest palnik bixenonowy ?
  • #7
    CommonRail
    Level 27  
    Aleksander_01 wrote:
    I jeszcze jedno pytanie co to jest palnik bixenonowy ?

    Taka fajna chińska podróba. Przecież i tak zabiorą dowód przy pierwszej kontroli...
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    Aleksander_01
    Level 41  
    CommonRail wrote:
    Aleksander_01 wrote:
    I jeszcze jedno pytanie co to jest palnik bixenonowy ?

    Taka fajna chińska podróba. Przecież i tak zabiorą dowód przy pierwszej kontroli...


    Pokaż mi taką podróbę i czegoś się uczepił że coś jest nie tak z tym samochodem skoro gość ma oryginalnie ksenony.


    Ja cały czas myślałem o Astrze H,
  • #10
    cezars65
    Level 24  
    Kolego Aleksander.... czy do OPLA ASTRY F jest możliwość jak to nazwałeś dogrania??, niby jak ?? Kolega ma dwa elementy ( ksenony) ale nie ma do nich elementów które nimi sterują, są to w zasadzie ksenony dedykowane do konkretnego modelu auta, i nie ma co się łudzić i pisać że da się je zamontować w ASTRZE F.
  • #11
    Aleksander_01
    Level 41  
    Już pisałem w poprzednim poście, myślałem że to astra H i ma oryginalnie ksenony jako mijania i halogenowe H7 lub H1 jako długie.
  • #12
    CommonRail
    Level 27  
    Aleksander_01 wrote:
    czegoś się uczepił że coś jest nie tak z tym samochodem skoro gość ma oryginalnie ksenony.


    Od czego ma ksenony? Od Insignii. A do czego chce je dać? Do starej eFki, toz to nawet jej konstruktorzy nie słyszeli o ksenonach jak ja robili.
    Aleksander_01 wrote:
    Pokaż mi taką podróbę


    Przesłony soczewek BiXenon Opel Insignia
    Mama mnie uczyła, że jak się nie zna tematu to się siedzi cicho.

    Aleksander_01 wrote:
    udzielasz (nazwijmy to po męsku) głupich porad.

    Kodowanie ksenonów w eFce lepsze? :D




    Najlepszym rozwiązaniem było by założenie soczewek od Octavii/ włożenie 2 względnie małych soczewek od Laguny >2006
  • #13
    Aleksander_01
    Level 41  
    Skoro już zakupione te bebechy to trzeba przerobić na zwykły silniczek plus krańcówki lub tańsza wersja zakup tych palników bixenonowych.
  • #14
    CommonRail
    Level 27  
    Prościej będzie ze sprężyną, małym ramieniem i elektromagnesem.
  • #15
    Aleksander_01
    Level 41  
    Prawdę mówiąc ja tego za bardo nie widzę, trzeba rozpołowić reflektor, umieścić wewnątrz całe to ustrojstwo (w miarę poziomo i pionowo).
    I to co pisał wcześniej CommonRail - przy pierwszej kontroli dowód rej. zabrany.
    Moja propozycja - kupić H4 Tungsr.m plus 120% więcej światła, wyjdzie podobnie a dużo taniej nikt się nie będzie czepiał.
  • #16
    User removed account
    User removed account  
  • #17
    x16sz
    Level 9  
    czyli wychodzi na To ze nic sensownego nieda rady zrobic z tymi przeslonami :(
    Szczerze wam powiem ze jedne lampy do starej Astry F juz mam soczewkowe ktore sam robilem tylko sa to zwykle soczewki na H1 bez przeslon i brakuje mi swiatel drogowych, dwa sezony oblatalem mialem kilka kontroli policji, na przegladach kąt swiatla byl dobry tylko za nisko mialem ustawione i wszystko bylo wporzadku :)
    Soczewki z Insigni kupilem za grosze takze chyba pojda w swiat a poszukam prostych przeslon na elektromagnes np z skody jak pisal kolega wyzej, dziekuje wszystkim za wypowiedz
  • Helpful post
    #18
    CommonRail
    Level 27  
    Jeżeli chcesz, to mogę Ci je przerobić na elektromagnes. Tylko wysyłka do UK
  • #20
    kozak71
    Level 10  
    Odgrzeje kotleta

    CommonRail wrote:
    Dużo prościej wyjdzie wywalenie całej elekroniki i wykorzystanie jedynie silniczka i tej krańcówki. Wystarczy przerzutnik na przekaźniku. W momencie włączenia długich, załącza się przekaźnik, silnik włacza krańcówkę i się wyłącza. Jak przekaźnik puści, silnik cofa się aż jeszcze raz wyłączy krańcówkę i masz światła mijania.

    czy ktoś mógłby to rozjaśnić ? może być na PW odpłatnie, mam ten sam problem.
  • #21
    gekeer
    Level 15  
    Odgrzeję kotleta jeszcze raz bo temat wysoko wyskakuje w google.
    Układ do sterowania tym silnikiem oparty jest na mikrokontrolerze AMIS30623, przyjmuje on komendy sterujące poprzez magistralę LIN, jest slavem. Aby wykorzystać silniczek potrzebny jest jakiś sterownik, nie da się go wykorzystać tak jak opisał CommonRail. Po zastąpieniu silnika krokowego silnikiem DC taki układ będzie działał. Dodatkowo w załączniku dodaję notę katalogową układu AMIS, jest tam opisana komunikacja z tym układem i ramki danych.