Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przesłony soczewek BiXenon Opel Insignia

x16sz 26 Gru 2014 13:18 3903 19
  • #1 26 Gru 2014 13:18
    x16sz
    Poziom 8  

    Witam, mam mały problem dotyczący przesłon soczewek Bixenon z Opla insigni, zakupiłem soczewki z myślą o wsadzeniu ich w oryginalny reflektor do Opla Astry F,ale przesłony maja bardzo dziwny układ elektryczny, z którego wychodzą 4 kabelki, żaden z nich nie jest opisany ani niema żadnej tabliczki znamionowej zasilania tego układu .
    Chce w nich uruchomić same przesłony tak aby działały światła Drogowe jak i Mijania,czy ktoś może mi pomoc jak to można podłączyć, lub zrobić pod to jakaś małą instalacje ? Pozdrawiam :)
    Przesłony soczewek BiXenon Opel Insignia Przesłony soczewek BiXenon Opel Insignia Przesłony soczewek BiXenon Opel Insignia

    0 19
  • #2 26 Gru 2014 14:14
    cezars65
    Poziom 24  

    Musisz jeszcze pomyśleć o zamontowaniu spryskiwaczy reflektorów.... .

    0
  • #3 26 Gru 2014 15:17
    CommonRail
    Poziom 27  

    cezars65 napisał:
    Musisz jeszcze pomyśleć o zamontowaniu spryskiwaczy reflektorów.... .

    A czy panuje jakaś nienormalna moda na odpowiedzi nie związane z tematem? Zapytał chociaż słowem o spryskiwacze? Nie. Więc jeśli nie masz nic do powiedzenia, to nie wypowiadaj się.

    x16sz napisał:
    ale przesłony maja bardzo dziwny układ elektryczny, z którego wychodzą 4 kabelki, żaden z nich nie jest opisany ani niema żadnej tabliczki znamionowej zasilania tego układu .

    plus zasilania, masa, Can Low i Can High. Dużo prościej wyjdzie wywalenie całej elekroniki i wykorzystanie jedynie silniczka i tej krańcówki. Wystarczy przerzutnik na przekaźniku. W momencie włączenia długich, załącza się przekaźnik, silnik włacza krańcówkę i się wyłącza. Jak przekaźnik puści, silnik cofa się aż jeszcze raz wyłączy krańcówkę i masz światła mijania.
    Nie wiem, czy nie prościej dać palnik bixenonowy do tych soczewek.

    0
  • #4 26 Gru 2014 20:11
    x16sz
    Poziom 8  

    Powiem szczerze że Twoja wypowiedź odbudowana nadzieje ze da się coś z tego zrobic:) potrzebuje tylko jeszcze dokładne info na jakim napięciu to działa bo silniczek na 12v nie reaguje i jakie dokładnie przekaźniki kupić:)

    0
  • #5 26 Gru 2014 22:43
    cezars65
    Poziom 24  

    Tylko czy ten silniczek będzie pracował jak wywalisz elektronikę?. Np.w reflektorze od skody octawi przerzucanie przesłony mijania - długie odbywa się za pomocą elektromagnesu,i w tym reflektorze nie było elektroniki. Natomiast tutaj prawdopodobnie elektronika i silnik krokowy które są w tym reflektorze prawdopodobnie współpracują z automatycznym układem pozycjonowania przesłony palnika w zależności od obciążenia osi tylnej.

    0
  • #6 26 Gru 2014 22:50
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    cezars65 napisał:
    Tylko czy ten silniczek będzie pracował jak wywalisz elektronikę?. Np.w reflektorze od skody octawi przerzucanie przesłony mijania - długie odbywa się za pomocą elektromagnesu,i w tym reflektorze nie było elektroniki. Natomiast tutaj prawdopodobnie elektronika i silnik krokowy które są w tym reflektorze prawdopodobnie współpracują z automatycznym układem pozycjonowania przesłony palnika w zależności od obciążenia osi tylnej.



    Oczywiście, widać na fotce że to silnik krokowy.
    Przecież w insygnii jest can, poszukaj kogoś z MDI i niech Ci dogra.

    I jeszcze jedno pytanie co to jest palnik bixenonowy ?

    0
  • #7 26 Gru 2014 23:04
    CommonRail
    Poziom 27  

    Aleksander_01 napisał:
    I jeszcze jedno pytanie co to jest palnik bixenonowy ?

    Taka fajna chińska podróba. Przecież i tak zabiorą dowód przy pierwszej kontroli...

    0
  • #8 26 Gru 2014 23:07
    1879006
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 26 Gru 2014 23:09
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    CommonRail napisał:
    Aleksander_01 napisał:
    I jeszcze jedno pytanie co to jest palnik bixenonowy ?

    Taka fajna chińska podróba. Przecież i tak zabiorą dowód przy pierwszej kontroli...


    Pokaż mi taką podróbę i czegoś się uczepił że coś jest nie tak z tym samochodem skoro gość ma oryginalnie ksenony.


    Ja cały czas myślałem o Astrze H,

    0
  • #10 26 Gru 2014 23:13
    cezars65
    Poziom 24  

    Kolego Aleksander.... czy do OPLA ASTRY F jest możliwość jak to nazwałeś dogrania??, niby jak ?? Kolega ma dwa elementy ( ksenony) ale nie ma do nich elementów które nimi sterują, są to w zasadzie ksenony dedykowane do konkretnego modelu auta, i nie ma co się łudzić i pisać że da się je zamontować w ASTRZE F.

    0
  • #11 26 Gru 2014 23:14
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Już pisałem w poprzednim poście, myślałem że to astra H i ma oryginalnie ksenony jako mijania i halogenowe H7 lub H1 jako długie.

    0
  • #12 26 Gru 2014 23:15
    CommonRail
    Poziom 27  

    Aleksander_01 napisał:
    czegoś się uczepił że coś jest nie tak z tym samochodem skoro gość ma oryginalnie ksenony.


    Od czego ma ksenony? Od Insignii. A do czego chce je dać? Do starej eFki, toz to nawet jej konstruktorzy nie słyszeli o ksenonach jak ja robili.
    Aleksander_01 napisał:
    Pokaż mi taką podróbę


    Przesłony soczewek BiXenon Opel Insignia
    Mama mnie uczyła, że jak się nie zna tematu to się siedzi cicho.

    Aleksander_01 napisał:
    udzielasz (nazwijmy to po męsku) głupich porad.

    Kodowanie ksenonów w eFce lepsze? :D




    Najlepszym rozwiązaniem było by założenie soczewek od Octavii/ włożenie 2 względnie małych soczewek od Laguny >2006

    0
  • #13 26 Gru 2014 23:24
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Skoro już zakupione te bebechy to trzeba przerobić na zwykły silniczek plus krańcówki lub tańsza wersja zakup tych palników bixenonowych.

    0
  • #14 26 Gru 2014 23:27
    CommonRail
    Poziom 27  

    Prościej będzie ze sprężyną, małym ramieniem i elektromagnesem.

    0
  • #15 26 Gru 2014 23:39
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Prawdę mówiąc ja tego za bardo nie widzę, trzeba rozpołowić reflektor, umieścić wewnątrz całe to ustrojstwo (w miarę poziomo i pionowo).
    I to co pisał wcześniej CommonRail - przy pierwszej kontroli dowód rej. zabrany.
    Moja propozycja - kupić H4 Tungsr.m plus 120% więcej światła, wyjdzie podobnie a dużo taniej nikt się nie będzie czepiał.

    0
  • #16 27 Gru 2014 14:08
    1879006
    Użytkownik usunął konto  
  • #17 28 Gru 2014 11:59
    x16sz
    Poziom 8  

    czyli wychodzi na To ze nic sensownego nieda rady zrobic z tymi przeslonami :(
    Szczerze wam powiem ze jedne lampy do starej Astry F juz mam soczewkowe ktore sam robilem tylko sa to zwykle soczewki na H1 bez przeslon i brakuje mi swiatel drogowych, dwa sezony oblatalem mialem kilka kontroli policji, na przegladach kąt swiatla byl dobry tylko za nisko mialem ustawione i wszystko bylo wporzadku :)
    Soczewki z Insigni kupilem za grosze takze chyba pojda w swiat a poszukam prostych przeslon na elektromagnes np z skody jak pisal kolega wyzej, dziekuje wszystkim za wypowiedz

    0
  • Pomocny post
    #18 28 Gru 2014 15:17
    CommonRail
    Poziom 27  

    Jeżeli chcesz, to mogę Ci je przerobić na elektromagnes. Tylko wysyłka do UK

    0
  • #20 17 Lut 2016 10:04
    kozak71
    Poziom 9  

    Odgrzeje kotleta

    CommonRail napisał:
    Dużo prościej wyjdzie wywalenie całej elekroniki i wykorzystanie jedynie silniczka i tej krańcówki. Wystarczy przerzutnik na przekaźniku. W momencie włączenia długich, załącza się przekaźnik, silnik włacza krańcówkę i się wyłącza. Jak przekaźnik puści, silnik cofa się aż jeszcze raz wyłączy krańcówkę i masz światła mijania.

    czy ktoś mógłby to rozjaśnić ? może być na PW odpłatnie, mam ten sam problem.

    0