Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

traktor tz4k14 - wysokie obroty

tomaszek131 26 Dec 2014 15:27 2763 9
  • #1
    tomaszek131
    Level 9  
    Witam mam problem z tz4k14 mianowicie po odpaleniu silnik wchodzi na wysokie obroty i nie reaguje na dźwignię gazu.Nie idzie go zgasić ani zmniejszyć obrotów muszę odciąć mu paliwo.Proszę o jakieś sugestie.Pozdrawiam
  • #2
    Nemonek
    Level 27  
    Czy była rozbierana pompa paliwa? Mnie wygląda to na odwrotnie założone tłoczki w pompie paliwowej
  • #3
    tomaszek131
    Level 9  
    Pompa dzisiaj została rozebrana i poskładana wszystko wygląda w porządku. Po odpaleniu za pierwszym razem dało się zmniejszyć obroty do połowy po drugim odpaleniu odrazu wysokie obroty,trzeba było odciąć paliwo.Na wysokich obrotach silnik faluje nieznacznie zwalnia i przyśpiesza.
    Szukać nowej pompy czy rozbierać silnik i dostać się do regulatora obrotów?
  • #4
    Nemonek
    Level 27  
    Skoro pompa da radę podać dawkę maksymalną, to raczej jest sprawna. Jak długo utrzymywały się wolne obroty po pierwszym odpaleniu? Możliwe, że jest pęknięta sprężyna na regulatorze. Trudno cośkolwiek powiedzieć na odległość. Jeśli nie można zgasić silnika normalnie, to nie odcina się paliwa, tylko trzeba popuścić nakrętkę na przewodzie wysokiego ciśnienia na pompie lub wtryskiwaczu (najlepiej mieć klucz założony przed odpaleniem silnika)
  • #5
    tomaszek131
    Level 9  
    Wolnych obrotów takich jak traktorek powinien mieć kiedy stoi na luzie w ogóle nie idzie ustawić.Po pierwszym odpaleniu zmniejszyłem obroty do połowy na chwile.
  • #6
    zbigniew125
    Level 23  
    Albo zawiesza się listwa , lub pękła sprężyna względnie się wychaczyła , chyba że coś pękło . Kilkanaście lat temu rozbierałem takie cudo ale dokładnie nie pamiętam budowy regulatora obrotów . Pozdrawiam Zbigniew
  • #7
    tomaszek131
    Level 9  
    Rozebrałem silnik wyciągnąłem regulator obrotów wszystkie sprężyny całe nic nie popękało,jakiś drastycznych luzów niema pracuje płynnie.
  • #8
    zbigniew125
    Level 23  
    Mam jeszcze pytanie : czy przed tą awarią nie było nic robione przy pompce wtryskowej lub regulatorze obr. .
    Pozdrawiam Zbigniew
  • #9
    tomaszek131
    Level 9  
    Nie wiem traktor kupiłem miesiąc temu do uruchomienia poprzedni właściciel też go kupił do remontu założył nowy wieniec na koło zamachowe i zrezygnował z remont ze względu na koszty.Twierdził że wcześniej traktorek jeździł normalnie był palony na zaciąg.Zanim ja go kupiłem stał nieużywany ponad dwa lata.Ja rozbierałem pompę jak się pojawił problem z obrotami poskładałem raczej dobrze bo kiedyś dla kolegi wymieniałem sekcje tłoczącą i nie było żadnych problemów.Posiadam też inną pompę która jest chyba przytarta bo ciężko chodzi tłoczek i ją też montowałem lecz ona ma praktycznie jedne obroty-wolne takich jak mi brakuje w tej pierwszej.
  • #10
    zbigniew125
    Level 23  
    Tam w pompie są dwie komory
    -jedna którą paliwo jest doprowadzane do pompki
    -druga tzw przelew gdzie paliwo nie wtłoczone się przelewa , a że te pompki nie posiadają jako takiego przelewu [z utrzymaniem niskiego ciśnienia]do zbiornika , n kanałem następuje przelew do komory doprowadzającej paliwo i tak wkoło macieju . I teraz w momencie gdy ten przelew jest nie drążny paliwo cały czas jest tylko wtłaczane do wtrysku , a zbyt duża dawka powoduje duże obroty . Sprawdź jeszcze raz poprawność zamontowania sekcji , [całej sekcji nie tylko tłoczka] czy przypadkiem nie jest obrócona o 90 stopni.
    Pozdrawiam Zbigniew