Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A3 TDI - Jaki akumulator pod CA i alternator 180A

Trainer 27 Gru 2014 08:04 2532 26
  • #1 27 Gru 2014 08:04
    Trainer
    Poziom 12  

    Witam.

    Jako iż mój akumulator w pierwsze mrozy zaczyna niedomagać (Auchan 72Ah :D ) Szukam porady co do producenta. W zasadzie zależy mi na tym by aku wytrzymało ok 5 lat, audio pobiera w skoku ok 60 może 80A, napięcie na odpalonym siada gdzieś do 13.5V więc nie jest źle jednak auto przestaje już kręcić. Myślę, że zwiększanie pojemności niewiele mi pomoże bo i tak mało słucham na postoju, ale zdarza się. Alternator zmieniłem na 180A (z passata chyba) z fabrycznego 120A, światła lekko mrugają ale to chyba wynika z charakterystyki regulatora, bo za późno podbija napięcie (tak powinno być?).

    0 26
  • #2 27 Gru 2014 08:41
    Złota
    Poziom 12  

    Światła mrugają bo akumulator jest słaby. Kumpel ma alternator 150A i sprzęt pobiera w doskoku 100A (zmierzone do 110A) i dopiero powyżej 80A jest lekkie mruganie. Aku ma nowy 72Ah a wozi się 407 w dwulitrowym hdi.

    0
  • #3 27 Gru 2014 10:18
    jarewa
    Poziom 31  

    Zwiększenie mocy alternatora to i tak gwoźdź problemów żaden akumulator wtedy nie wytrzyma 2lat.

    0
  • #4 27 Gru 2014 10:31
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    jarewa napisał:
    Zwiększenie mocy alternatora to i tak gwoźdź problemów żaden akumulator wtedy nie wytrzyma 2lat.


    Możesz kolego rozwinąć swoja wypowiedź i poprzeć ją jakimiś faktami - jestem ciekawy tej teorii.

    0
  • #5 27 Gru 2014 10:42
    Złota
    Poziom 12  

    grala1 napisał:
    jarewa napisał:
    Zwiększenie mocy alternatora to i tak gwoźdź problemów żaden akumulator wtedy nie wytrzyma 2lat.


    Możesz kolego rozwinąć swoja wypowiedź i poprzeć ją jakimiś faktami - jestem ciekawy tej teorii.

    Pewnie kolega zajmuje się przezwajaniem alternatorów i robi to w taki sposób, że akumulatory padają w krócej jak 2 lata.
    Swój akumulator bannera mam 6 rok i nigdy nie widział prostownika a samochód codziennie robi 3km do pracy i do domu 3km.
    W drugim aucie akumulator centry 4 rok ale to diesel więc jeździ tylko w trasy.

    0
  • #6 27 Gru 2014 10:56
    jarewa
    Poziom 31  

    Poruszane bardzo często, posiadając alternator 180A pewnie jego moc zaczyna się na jałowych 80A lub więcej teraz pomysł sam co się dzieje gdy odpalisz auto i akumulator jest częściowo rozładowany i czy długo wytrzyma takie doładowanie.

    0
  • #7 27 Gru 2014 10:57
    Złota
    Poziom 12  

    Ale co to za głupoty ja czytam... A co powiesz jak auta robią dziennie po 500km? No chłopie...

    0
  • #8 27 Gru 2014 11:26
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Złota napisał:
    Ale co to za głupoty ja czytam... A co powiesz jak auta robią dziennie po 500km? No chłopie...


    Alternator będzie dążył do napięcia 14,6 v. Czym alternator mocniejszy tym większym prądem uderza w akumulator aby te 14.6 utrzymać, a sam wiesz że ładowanie dużym prądem zabija akumulatory, co za tym idzie przy zwiększonej mocy alternatora, po częściowym rozładowaniu akumulatora, powinno się go najpierw doładować a potem uruchamiać silnik, bo w skrajnych przypadkach akumulator może spuchnąć, albo wygotować elektrolit od nadmiaru prądu.

    0
  • #9 27 Gru 2014 11:31
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    To ile weźmie prądu akumulator nie zależy od tego czy alternator ma 70A czy 180A.
    Np w Golfie 4 AKL montowane były alternatory: 70, 90 i 120A oczywiście w zależności od wyposażenia auta.
    Jak mam alternator 120A to mam włączać wszystkie odbiorniki elektryczne zaraz po rozruchu by ograniczyć ładowanie a w przypadku alternatora 70A nic nie muszę włączać?
    Jak podłącze żarówkę 55W pod alternator 70A to weźmie ona jakieś 4A nie ważne czy to alternator 55A czy 90A.
    Czy ja to źle rozumuję?

    0
  • #10 27 Gru 2014 11:37
    jarewa
    Poziom 31  

    Prąd czerpany przez akumulator z alternatora zależy od jego stopnia rozładowania oraz pojemności. Podawanie ze auta robią po 500km to nie wiem jakim celą mają służyć mogą i nawet po 1000km robić.

    Ja tylko mówię o początkowej fazie ładowania gdy akumulator jest częściowo rozładowany i duży alternator to w początkowej fazie ładowania może pobrać 80A a to nie jest zdrowe dla akumulatora.Dlatego zawsze producent dobiera wydajność alternatora i akumulatora do posiadanych odbiorników. A audio o mocy 100A to moce szczytowe i tak człowiek nigdy nie słucha ciągle na mocach szczytowych bo by ogłuchł.

    Dodano po 4 [minuty]:

    grala1 napisał:
    To ile weźmie prądu akumulator nie zależy od tego czy alternator ma 70A czy 180A.


    Tu jesteś w błędzie to ile weźmie akumulator zależy od wydajności alternatora i stopnia rozładowania akumulatora.

    0
  • #11 27 Gru 2014 11:42
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    jarewa napisał:


    grala1 napisał:
    To ile weźmie prądu akumulator nie zależy od tego czy alternator ma 70A czy 180A.


    Tu jesteś w błędzie to ile weźmie akumulator zależy od wydajności alternatora i stopnia rozładowania akumulatora.


    Może źle o sformułowałem - jak potrzebuje 20A to nie ma znaczenia czy ma alternator 60 czy 90A.

    Czyli jak są 2 auta używane identycznie a jeden ma altek 70 a drugi 120A to akumulator przy tym większym dostaje po du...e?

    Czyli przy zmianie na większy alternator dawać większy akumulator?

    0
  • #12 27 Gru 2014 11:49
    jarewa
    Poziom 31  

    Pierw byś musiał zobaczyć w parametry alternatorów to ze jeden ma 70A a drugi 120A nie wiele mówi wszystko zależy jakie parametry maja na jałowych.

    0
  • #13 27 Gru 2014 11:52
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Trainer napisał:
    Szukam porady co do producenta. W zasadzie zależy mi na tym by aku wytrzymało ok 5 lat, audio pobiera w skoku ok 60 może 80A, napięcie na odpalonym siada gdzieś do 13.5V więc nie jest źle jednak auto przestaje już kręcić.


    5 lat żaden Ci nie wytrzyma, ja mam 1kW mocy w bagażniku i co 2,5 roku zmieniam akumulatory, teraz kupiłem boscha s5 52Ah i pomiar po miesiącu użytkowania mnie satysfakcjonuje, zobaczymy co będzie dalej.

    Fabrycznie miałem alternator 80A ale wstawiłem od diesla 120A i w porównaniu z tym akumulatorem 4 faradowym kondensatorem, ciężko u mnie o migające oświetlenie, co wcześniej na starym akumulatorze było nagminne już przy nieco wyżej jak średnim poziomie głośności.

    Poniżej wydruk z testu akumulatora.

    Audi A3 TDI - Jaki akumulator pod CA i alternator 180A

    Dodano po 1 [minuty]:

    grala1 napisał:
    Np w Golfie 4 AKL montowane były alternatory: 70, 90 i 120A oczywiście w zależności od wyposażenia auta.


    Akumulatory tez były różne w zależności od wyposażenia auta.

    Dodano po 1 [minuty]:

    jarewa napisał:
    Tu jesteś w błędzie to ile weźmie akumulator zależy od wydajności alternatora i stopnia rozładowania akumulatora.


    Też jestem tego zdania.

    Większy alternator ma większe uzwojenie wiec na wolnych tęż będzie dawał więcej niż ten słabszy.

    0
  • #14 27 Gru 2014 11:53
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Widzisz Domex, sam zmieniłeś alternator na mocniejszy.
    Czy zmieniłeś też akumulator na większy?
    Nie zawsze używasz tego 1kW w bagażniku więc stopień rozładowania akumulatora jest różny.
    Jak się ma zwiększenie mocy alternatora do żywotności Twojego akumulatora?

    0
  • #15 27 Gru 2014 11:59
    domex32
    Moderator na urlopie...

    grala1 napisał:
    Czy zmieniłeś też akumulator na większy?


    Tak, wcześniej miałem 44Ah.

    grala1 napisał:
    Jak się ma zwiększenie mocy alternatora do żywotności Twojego akumulatora?


    Ciężko u mnie to stwierdzić bo sprzęt robi swoje, kiedyś wsadziłem na próbe jenoxa 42 Ah po 6 miesiącach padł tak że po nocy nie odpaliłem, bosch wytrzymuje jak pisałem.

    Wsadził bym większy ale się nie zmieści :-P

    0
  • #16 27 Gru 2014 12:11
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Czyli jeżeli dokładamy jakiś większy odbiornik i potrzebny nam większy alternator to należy też zamontować większy akumulator?
    Wtedy pożyje dłużej niż mniejszy akumulator przy większym alternatorze?

    0
  • #17 27 Gru 2014 12:16
    jarewa
    Poziom 31  

    Też nic nie da, w takim przypadku najlepiej pomyśleć o drugiej instalacji na CA.

    0
  • #18 27 Gru 2014 12:21
    domex32
    Moderator na urlopie...

    grala1 napisał:
    Czyli jeżeli dokładamy jakiś większy odbiornik i potrzebny nam większy alternator to należy też zamontować większy akumulator?
    Wtedy pożyje dłużej niż mniejszy akumulator przy większym alternatorze?


    Jeśli chcesz dbać o akumulator i jesteś świadomy, że w jakiś sposób go mocno rozładowałeś, naładuj go małym prądem przed uruchomieniem auta, to jedyna sensowna ochrona akumulatora.

    0
  • #19 27 Gru 2014 12:22
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.
  • #20 27 Gru 2014 12:34
    jarewa
    Poziom 31  

    No ale trzy świece żarowe na standardowym powinno pociągnąć.

    0
  • #21 27 Gru 2014 12:56
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    3 świece żarowe uciągnie nawet alternator matiza .

    I żaden normalny user nie gra 1kW bez ładowania po pierwsze bez ładowania masz ok 40% mocy mniej co objawia się niestety harczeniem.

    Miałem nawet 150A w matizie ale się zjarał a napraw jego to był koszmar potem laguna 150A teraz mazda pracuje i jest ok.
    A mam w nagrzewnicy opiekacz z A4 który codzienni rano pracuje.

    0
  • #22 27 Gru 2014 15:42
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    żaden normalny user nie gra 1kW bez ładowania po pierwsze bez ładowania masz ok 40% mocy mniej co objawia się niestety harczeniem.


    Czasami zdarza się robić odsłuchy w garażu, szczególnie przy zmianach w sprzęcie, i drzwi się nie otwiera, wiec silnika też się nie włączy :-D

    0
  • #23 27 Gru 2014 17:17
    Trainer
    Poziom 12  

    Te passaty mają akumulatory 80Ah wiec może taki sobie sprawie? Nie wiem co tam może wiecej prądu zrec w passku niż u mnie. Podgrzewacz jest, jakies dogrzewacze jeszcze, podgrzewane siedzenia i masa elektroniki. Nie zauważyłem zeby przy starym altku były jakies roznice w napieciu zaraz po rozruchu a powinien niedomagac. Zawsze jest 14.4v. Przy kopnieciu z basu (nawet takim dlugim ciagnacym sie, czy z generatora) spada do 13.5 na jakies pół sekundy i wraca do 14.4

    Dodano po 43 [minuty]:

    A i przy okazji niech mnie ktoś oświeci bo zawsze myślałem, że jeżeli do prostownika powiedzmy 5A podłączymy mocno rozładowany akumulator to w momencie kiedy ten aku przekroczy prąd ładowania spadnie też napięcie, a kiedy prąd ładowania spadnie (akumulator się doładuje) to napięcie jakie daje prostownik powinno trzymać się na jednakowym poziomie i w tym momencie powinien maleć tylko prąd. U siebie w instalacji samochodowej nie zauważyłem żeby zaraz po odpaleniu napięcie było jakoś niższe (może przez jakieś 5sek rośnie, ale to na starym alternatorze i obecnym wygląda identycznie).

    Jeżeli źle pojmuję ładowanie akumulatora to proszę o zwrócenie uwagi, ewentualnie nakierowanie mnie na dobrą drogę ;)

    0
  • #24 27 Gru 2014 18:25
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.
  • #25 27 Gru 2014 18:53
    Trainer
    Poziom 12  

    No właśnie dążę do tego, że skoro alternator może podawać prąd to i tak nie poda go więcej niż odbierają odbiorniki nie zależnie czy jest to 5A czy 80. Chyba, że akumulator świeżo po rozruchu może pobrać właśnie tyle.

    0
  • #26 27 Gru 2014 19:15
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Tutaj kolegom chodzi o to że jak go rozładujesz i podłączysz pod duży alternator to dostanie strzała dużym prądem bo taki będzie chciał pobrać . Przy prostowniku tyle nie pobierze bo prostownik tyle nie da więc lepiej rozładowany akumulator ładować prostownikiem a nie alternatorem.
    Ja dzisiaj mierzyłem tak z ciekawości prąd zaraz po rozruchu i miał on 10A.

    0
  • #27 27 Gru 2014 22:36
    Trainer
    Poziom 12  

    Hmm, ale skoro to seryjny alternator z seryjnego, ba nawet prawie takiego samego silnika to nie powinno tego aku tak szybko uwalić chyba... Obecne aku mam 3 lata a ile wcześniej jeździło to nie mam pojęcia bo samochód już tak sprowadziłem. W poprzednim aucie P 206 aku wytrzymał 13 lat czyli od nowości, a też grało tam audio, może nie tak prądożerne jak obecnie, ale światła potrafiło przygasić.

    0