Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

peugeot 106 II - Ogrzewanie tylnej szyby i tylna wycieraczka

Zawada 27 Dec 2014 11:17 4266 14
Relpol
  • #1
    Zawada
    Level 10  
    Witam wszystkich na forum :)
    Posiadam peugeota 106 wersja II rok 2000 silnik 1,0
    Mam trochę problem mogłem wcześniej o tym pomyśleć jak było lato ale już najwyższy czas się tym zająć.
    Problem taki że ogrzewanie tylnej szyby działa kiedy ma ochotę i podejrzewam tutaj (a nawet pewne) przekaźnik odpowiedzialny za załączenie tego ogrzewania ale niestety nie mam pojęcia gdzie on się znajduje w którym miejscu.
    Drugie pytanie dotyczy wycieraczki z tyłu ale z tą wycieraczką to nie bardzo wiem co jej dolega gdyż chodzi bardzo wolno i się zatrzymuje.
    Nie mam pojęcia czy coś z napędem czy tez może elektryczna strona tego i też nie wiem (w razie czego) gdzie znajduje się przekaźnik od tego napędu.
    Przeglądałem jakiś schemat elektryczny tego samochodu ale właściwie nic się tam nie dowiedziałem bo schematy samochodów są jakieś mało czytelne nie mogę się tam za wiele dopatrzeć i ze schematu oczywiście tez nie dowiem się gdzie znajdują się w samochodzie przekaźniki.
    Bardzo bym prosił o Waszą pomoc.
  • Relpol
  • #2
    adamesce
    Level 13  
    Czy plyn do spryskiwaczy przechodzi przez silnik i wychodzi w ramieniu wycieraczki tak jak w 306? U mnie silnik byl zalany plynem chlodniczym, czyszczenie i wymiana szczotek nie pomogla. silnik nie mial wystarczajacej mocy. Musialem wymienic na nowy. Silnik nie ma swojego przekaznika, ma jedynie bezpiecznik. Mozna go latwo zdemontowac i wyczyscic i przesmarowac. mozliwe ze przytarl sie trzpien.
  • Relpol
  • #3
    Zawada
    Level 10  
    Wycieraczka jest osobno bo woda psika z góry a wycieraczka jest mocowana od dołu. Dziwne dla mnie że bez przekaźnika silnik jest podłączony to niby przez wyłącznik przy kierownicy płynie cały prąd silnika? Coś nie bardzo jestem w stanie uwierzyć no może się mylę a może ogrzewanie szyby tez bezpośrednio przez wyłącznik? Tylko że ten przycisk jest monostabilny :)
    Tak jak mówisz spróbuje podłączyć ten silnik pod 12V i zobacze czy śmiga normalnie jak nie to wiadomo że coś ze silnikiem lub mechanizmem. Dalej nie wiem co zrobić z tym ogrzewaniem szyby :)
  • #4
    rnb_bolii
    Level 38  
    Witam. Co do wycieraczki to zapieczony właśnie ten trzpień przez mało używaną wycieraczke.
    Co do szyby to sprawdź przewody idące z karoseri do klapy. Są w gumowej przelotce.
    A kolega adamesce leje płyn chłodniczy do zbiornika płynu spryskiwaczy? :D
  • #5
    adamesce
    Level 13  
    poswiateczne problemy ze skladnia jezyka polskiego. Oczywiscie plyn do spryskiwaczy. W 306 idzie on przez trzpien w silniku i czasami uszczelnienie puszcza i calosc laduje w silniczku. Tylne ogrzewanie napewno ma przekaznik natomiast silniczek wycieraczki nie musi miec, nie ma on duzej mocy i duzych pradow. Ogrzewanie tylnej szyby moze miec takze uszkodzone sciezki na szybie skutkujac tym ze nie bedzie dzialac. Mozesz sprawdzic kazda sciezke multimetrem czy przewodzi.
  • #6
    majster169
    Level 2  
    Witam.Kolega rnb_bolii ma racje, sprawdź przewody w gumowych przelotkach od karoserii do tylnej klapy (są dwie, po prawej i lewej stronie),pomogą Ci w tym złącza kablowe które są za plastikami maskującymi zaczepy tylnych oparć foteli. W Peugeocie 106 I Przekaźnik ogrzewania tylnej szyby jest pod kierownicą,za bezpiecznikami,a przekaźnik tylnej wycieraczki znajduje się w tylnej klapie po prawej stronie(dojdziesz po przewodach od silnika). Powinieneś znaleźć, bo Peugeot II to bardzo podobna konstrukcja co Peugeot I
  • #7
    Zawada
    Level 10  
    Więc tak ścieżki ogrzewania są dobre i nie ma po co ich sprawdzać bo może jedna czy dwie scieżki mi faktycznie nie działają sprawa jest taka że wogóle nie załącza się napięcie na ogrzewanie tej szyby. Pod kierownicą sprawdzałem wszystko i są zwykłe przekaźniki i nie ma tam od szyby. Do tej szyby użyty jest na bank przekaźnik bistabilny ze względu na to że przycisk do załączania jest monostabilny i taki przekaźnik ma działać jak przerzutnik T (zmiana stanu po każdym naciśnięciu przycisku) a pod kierownicą są zwykłe proste przekaźniki. Tego od szyby właśnie chcę zlokalizować tylko nie wiem gdzie. Silnik rozbiorę i ten mechanizm wycieraczki i zobaczymy :)
  • #8
    pepe150
    Level 36  
    Zobacz dokładnie. Bo będzie wyglądał jak zwykły przekaźnik a w środku będzie płytka z układem, a z zewnątrz jak zwykły.
    Nic nie wspomniałeś o sprawdzeniu przewodów w przelotce.
  • #9
    Zawada
    Level 10  
    wyjąłem wszystkie przekaźniki pod kierownicą i każdy jest zwykły bo je 2 tygodnie temu każdy z osobna rozbierałem i się zniechęciłem :) a teraz jak już zimno to na ostatnią chwilę mi sie zachciało grzebać tam no ale teraz to już muszę. Dzisiaj się zajmę tą przelotką.
  • #10
    Zawada
    Level 10  
    Więc... już zdążyłem zepsuć przy zdejmowaniu silnik ukręciłem śrube od wycieraczki (musze kupic nowy mechanizm) i to była wina silnika zatarty ten mechanizm czy coś.. bo napięcie na nim jak machał trochę tą wycieraczką (pod obciążeniem) było ok. około 12V na silniczku. Ogrzewania nie zrobiłem kable w przelotkach w porządku.
  • #11
    pepe150
    Level 36  
    Ja dzisiaj sprawdzałem ogrzewanie tylnej szyby w Toyocie Yaris, to wszystkie linie przerwane. A napięcie jak najbardziej poprawne było na zacisku, a drugi na masie.
  • #12
    Zawada
    Level 10  
    ścieżki są ok tylko napięcie nie dochodzi
  • #13
    adamesce
    Level 13  
    a czy tam ma byc napiecie ? z tego co wiem to jest to uklad masy, tak jak opornice dmuchawy. znajdz sobie +12V i zmasuj na konektorach ogrzewania.
  • #14
    kybernetes
    Level 39  
    adamesce wrote:
    z tego co wiem to jest to uklad masy, tak jak opornice dmuchawy

    Układ jest normalny, czyli przekaźnik podaje "+" na szybę.
    Przekaźnik jest zwykły, nad skrzynka bezpieczników, poniżej obrazek z zaznaczonym przekaźnikiem:
    peugeot 106 II - Ogrzewanie tylnej szyby i tylna wycieraczka
  • #15
    adamesce
    Level 13  
    czyli ominiecie wyzwalacza i zwarcie 87 i 30 powinno dac +12V na szybe. peguoty luba miec pognite kable w peszlach. pewnie tam siedzi problem.