Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Fiesta mk6 2008 - Kontrolka / błąd katalizatora a wyższe spalanie?

Makczu Pikczu 27 Gru 2014 18:40 3816 7
  • #1 27 Gru 2014 18:40
    Makczu Pikczu
    Poziom 11  

    Witam, posiadam mk6 2008 rok od jakiegoś czasu. Wiem że poprzedni właściciel miał problemy z katalizatorem i mu wymienili na nowy. U mnie sytuacja jest podobna, mianowicie co jakiś czas zapala się kontrolka i muszę jechać kasować ten błąd (błąd katalizatora, mechanik/elektryk mówi że czasem tak się dzieje jak zalejemy złej jakości paliwo i katalizator ma złe odczyty spalin. W mk6 komputer nie pokazuje aktualnego spalania litrów tylko ile nam zostało jeszcze km do przejechania. Mam dziwne wrażenie że kiedy kontrolka błędu się świeci (tzn zanim po kilku dniach nie wykasuje błędu u mechanika) to te km idą szybciej. w tym sensie że np kiedy błąd jest usunięty jeśli mi pokazuje że np zostało do przejechania paliwa na 50 km to tak około 50 km zrobię, a przy błędzie i palącej się kontrolce jest paliwa na 50 km a przejadę np ok 30. Czy jest w ogóle możliwe coś takiego czy może mi się wydaje tylko albo sobie coś wkręcam? Pozdrawiam.

    0 7
  • Pomocny post
    #2 27 Gru 2014 18:52
    Erwin123
    Poziom 26  

    jaki silnik ? , jesli problem z drugą sondą , za katalizatorem mozna załatwić sprawe programowo , poprzez usuniecie jej z pamieci sterownika. Problem napewno już nigdy nie powróci

    1
  • #3 27 Gru 2014 18:54
    Makczu Pikczu
    Poziom 11  

    Silnik 1.3 benzyna 70 koni.
    No tak, dziękuję zapytam o to jak będę na kolejnej kasacji błędu. Czyli mam rozumieć ze druga sonda jest do niczego niepotrzebna i w razie jakby nawet była uszkodzona to mogę tak jeździć? Czy ma to jakikolwiek wpływ na większe spalanie jeśli się z tym jeździ?

    1
  • #4 28 Gru 2014 21:56
    Makczu Pikczu
    Poziom 11  

    Witam, okazało się po dokładnym sprawdzeniu że to 1 sonda, kasowanie błędów nic nie da, trzeba wymienić sondę bo jeśli jest uszkodzona nawet po skasowaniu błędu będzie dawkować złą mieszankę.

    0
  • #5 28 Gru 2014 22:00
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Zrób też analizę spalin, aby sprawdzić sprawność katalizatora, producent przewiduje że katalizator i sondy, pomiarowa jak i diagnostyczna powinno się wymieniać co 120 tyś km.

    0
  • #6 28 Gru 2014 22:07
    Makczu Pikczu
    Poziom 11  

    przejechane 150 tysięcy, raz już kat był wymieniany więc ok, natomiast sondy nie wiem czy były, słyszałem też że w niektórych modelach pierwsza sonda jest jakoś zespolona z katalizatorem i trzeba wymieniać cały katalizator wraz z pierwszą sondą. Ciekawe jak we fieście?

    0
  • #7 28 Gru 2014 22:12
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Nie jest tak że zespolona, po prostu to jest tak jak jak byś miał zjechane tarcze hamulcowe i wymienił tylko je a stare klocki zostawił.

    Dodano po 54 [sekundy]:

    Makczu Pikczu napisał:
    (błąd katalizatora,


    Tego błędu raczej nie wygeneruje pierwsza sonda.

    0
  • #8 28 Gru 2014 22:24
    Makczu Pikczu
    Poziom 11  

    domex32 napisał:
    Nie jest tak że zespolona, po prostu to jest tak jak jak byś miał zjechane tarcze hamulcowe i wymienił tylko je a stare klocki zostawił.

    Dodano po 54 [sekundy]:

    Makczu Pikczu napisał:
    (błąd katalizatora,


    Tego błędu raczej nie wygeneruje pierwsza sonda.



    Witam, wcześniej jeździłem do elektryka z gorszym komputerem i softem, bo widział że coś z katalizatorem, że zła mieszanka itp ale nie pokazywało mu co ani która sonda, dzisiaj byłem u że tak powiem dokładniejszego chyba miał lepszy sprzęt), i na kompie wyskoczyło że błąd sonda 1 więc chyba raczej na pewno to sonda 1 bo dodał ze jeszcze mu się sprzęt nie pomylił.

    0