Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Fiesta mk6 2008 - Kontrolka / błąd katalizatora a wyższe spalanie?

27 Gru 2014 18:40 4971 8
  • Poziom 11  
    Witam, posiadam mk6 2008 rok od jakiegoś czasu. Wiem że poprzedni właściciel miał problemy z katalizatorem i mu wymienili na nowy. U mnie sytuacja jest podobna, mianowicie co jakiś czas zapala się kontrolka i muszę jechać kasować ten błąd (błąd katalizatora, mechanik/elektryk mówi że czasem tak się dzieje jak zalejemy złej jakości paliwo i katalizator ma złe odczyty spalin. W mk6 komputer nie pokazuje aktualnego spalania litrów tylko ile nam zostało jeszcze km do przejechania. Mam dziwne wrażenie że kiedy kontrolka błędu się świeci (tzn zanim po kilku dniach nie wykasuje błędu u mechanika) to te km idą szybciej. w tym sensie że np kiedy błąd jest usunięty jeśli mi pokazuje że np zostało do przejechania paliwa na 50 km to tak około 50 km zrobię, a przy błędzie i palącej się kontrolce jest paliwa na 50 km a przejadę np ok 30. Czy jest w ogóle możliwe coś takiego czy może mi się wydaje tylko albo sobie coś wkręcam? Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    jaki silnik ? , jesli problem z drugą sondą , za katalizatorem mozna załatwić sprawe programowo , poprzez usuniecie jej z pamieci sterownika. Problem napewno już nigdy nie powróci
  • Poziom 11  
    Silnik 1.3 benzyna 70 koni.
    No tak, dziękuję zapytam o to jak będę na kolejnej kasacji błędu. Czyli mam rozumieć ze druga sonda jest do niczego niepotrzebna i w razie jakby nawet była uszkodzona to mogę tak jeździć? Czy ma to jakikolwiek wpływ na większe spalanie jeśli się z tym jeździ?
  • Poziom 11  
    Witam, okazało się po dokładnym sprawdzeniu że to 1 sonda, kasowanie błędów nic nie da, trzeba wymienić sondę bo jeśli jest uszkodzona nawet po skasowaniu błędu będzie dawkować złą mieszankę.
  • Moderator Samochody
    Zrób też analizę spalin, aby sprawdzić sprawność katalizatora, producent przewiduje że katalizator i sondy, pomiarowa jak i diagnostyczna powinno się wymieniać co 120 tyś km.
  • Poziom 11  
    przejechane 150 tysięcy, raz już kat był wymieniany więc ok, natomiast sondy nie wiem czy były, słyszałem też że w niektórych modelach pierwsza sonda jest jakoś zespolona z katalizatorem i trzeba wymieniać cały katalizator wraz z pierwszą sondą. Ciekawe jak we fieście?
  • Moderator Samochody
    Nie jest tak że zespolona, po prostu to jest tak jak jak byś miał zjechane tarcze hamulcowe i wymienił tylko je a stare klocki zostawił.

    Dodano po 54 [sekundy]:

    Makczu Pikczu napisał:
    (błąd katalizatora,


    Tego błędu raczej nie wygeneruje pierwsza sonda.
  • Poziom 11  
    domex32 napisał:
    Nie jest tak że zespolona, po prostu to jest tak jak jak byś miał zjechane tarcze hamulcowe i wymienił tylko je a stare klocki zostawił.

    Dodano po 54 [sekundy]:

    Makczu Pikczu napisał:
    (błąd katalizatora,


    Tego błędu raczej nie wygeneruje pierwsza sonda.



    Witam, wcześniej jeździłem do elektryka z gorszym komputerem i softem, bo widział że coś z katalizatorem, że zła mieszanka itp ale nie pokazywało mu co ani która sonda, dzisiaj byłem u że tak powiem dokładniejszego chyba miał lepszy sprzęt), i na kompie wyskoczyło że błąd sonda 1 więc chyba raczej na pewno to sonda 1 bo dodał ze jeszcze mu się sprzęt nie pomylił.
  • Poziom 11  
    Witam.
    Odświeżę trochę temat ale podzielę się moimi osiągnięciami w walce z moją Fiestą MK7 FL z 2014 roku 1,25 ZeTec 80 Kucyków. Auto bez LPG.
    Problemy z autem zaczęły się już przy przebiegu 120 tys. (jeżdżone tylko w trasie).
    Oczywiście podczas jazdy często w trasie zapalała mi się kontrolka check i po podłączeniu pod kompa wychodził błąd zbyt mała sprawność katalizatora. Oprócz tego jak auto się dobrze zagrzało potrafiło łapać muła po dodaniu powyżej 50% gazu (uciążliwe przy jeździe w trasie a przy wyprzedzaniu tragedia).
    Auto spędziło w serwisie wiele czasu z tego powodu gdzie wymieniali mi świece, cewkę, czujnik temp. podciśnienia co za wszystko płaciłem, i na koniec przepustnicę. Wymusiłem to już na koniec jako naprawę gwarancyjna ponieważ wykupioną miałem 5 letnią gwarancję a to już było pod jej koniec. Chcieli też wymienić katalizator koszt.2500 zł lecz nie dawali gwarancji że problem nie wróci, ponieważ według nich auto podłączone do analizatora spalin mieści się w połowie skali tolerancji. Niestety nie zgodziłem się ponieważ nie swędziało mnie wywalić kolejne 2,5 koła na ich testy.
    Potem już poza autoryzowanym serwisem wymiana rozrządu bo nadszedł czas i regulacja zaworów.
    Zdecydowałem też się na wymianę tylnej sondy ponieważ po rozgrzaniu oscylowała na poziomie 06-08 volta. Po podpięciu do analizatora spalin na badaniu tech. diagnosta nie miał nic do zarzucenia.
    Wkładana była kamerka inspekcyjna oglądany katalizator od przodu i od zada (był ładniutki, czyściutki jak nówka przez co panowie z srewisu bali się postawić diagnozę ). No i bum ... pewien człowiek bardzo dobry mój znajomy, który często u mnie przebywa zobaczył kiedyś u mnie kontrolkę check jak jechaliśmy do sklepu po flaszkę i wysłuchał cierpliwie moich perturbacji z owym autem. Powiedział spokojnym głosem: dla czego nie założysz do testów tulejki ze zwężką tzw. emulatora na tylną sondę OCZYWIŚCIE DO TESTÓW i będziesz wiedział czy problem jest związany z katalizatorem czy nie.
    Owa tulejka czy jak to tam się nazywa (symbol w InterCarsie GZ-32-00/s) ze średnicą otworu 2mm kosztowała dokładnie 14zł65gr. Na kanale wymiana 5 min. (odkręcenie tylnej sondy wkręcenie tulejki w jej miejsce i wkręcenie sondy w tulejkę klucz 21).
    Testuję auto już ponad pół roku i problem nie wraca mało tego na trasie się już nie dławi przy wyższych obrotach cud. Wszyscy mi mówili że druga sonda jest tylko kontrolna i nie ma nic wspólnego dawką paliwa czy coś takiego. Wychodzi na to że w moim modelu ma.
    Pewnie mój kat jest nie sprawny ale ujawnia się to tylko w pewnych okolicznościach na trasie przy większym zagrzaniu, obrotach czy coś takiego dla tego na analizatorze podczas kontroli wychodzi ok.
    Ja jestem z rozwiązania zadowolony bo wreszcie autko fruwa jak złoto, mało pali i można go dalej użytkować.
    Mam nadzieję że komuś z podobnym problemem coś pomogłem.
    Pozdrawiam
    Kuba