Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Punto 1.6 - Sonda lambda metoda działania, pytanie.

28 Gru 2014 14:50 858 5
  • Poziom 9  
    Witam!
    Mam pytanie dotyczace Sondy Lambda w Puncie.
    Mam problemy ze spalaniem w aucie juz od prawie roku, auto pali ok. 12litrow w miescie wiec za duzo nawet jak na 1,6.
    Wszystko juz powymienialem i nawet 2 razy sonde lambda (jedna tania uniwersalna, druga oryginalna uzywke z malym przebiegiem)
    Zawsze po rozgrzaniu silnika sonda nie oscyluje i trzyma ok. 0,7v wiec za duzo zdecydowanie...
    czy np. Sonda jest sprawna ale wtryski leja albo pompa daje za slabe cisnienie i mimo sprawnej sondy ona i tak pokazuje za duzo bo jest przelana...
    Jest to mozliwe czy pisze glupoty? Czy moze pompa albo cos mi juz siada i zalewa auto i sonda tez czyta glupoty?
    POZDRAWIAM
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 42  
    Wpisz w nasza szukajkę ; sonda diagnostyczna i ... czytaj , tam wszystkiego dowiesz się!
    Dodam ,że sonda winna oscylować w granicach od 0,2 do 0,9 V. Sprawdź czy masz zasilanie na grzałkę sondy.
  • Poziom 33  
    Może nie tą sondę wymieniasz.
  • Poziom 9  
    W Punto 1.6 nie ma innej sondy niż ta jedna,
    O Sondach naczytałem się już bardzo dużo i wiem że powinna oscylować.
    Napięcie jest i na grzałce i odpowiednie idące od ECU (0,4v)
    Chodzi mi głównie o to czy przy usterce układu paliwowego (wtryski, pompa) sonda może działać nieprawidłowo i nie oscylować czy nawet jakby wtryski lały jak głupie to i tak ma oscylować?
    Bo jeśli i tak ma oscylować to jada na komputer i sie spytam o co chodzi, że sonda wyciągana była ze szrotu i oscylowała a u mnie stoi (znaczy się napięcie zmienia ale nieznacznie)
  • Moderator Samochody
    damikr napisał:
    Chodzi mi głównie o to czy przy usterce układu paliwowego (wtryski, pompa) sonda może działać nieprawidłowo i nie oscylować czy nawet jakby wtryski lały jak głupie to i tak ma oscylować?
    Oczywiście, że przy usterce układu paliwowego sonda nie będzie oscylować, ponieważ skład mieszanki będzie poza zakresem pomiarowym sondy. To jest sonda wąskopasmowa - w dużym uproszczeniu ona informuje sterownik czy mieszanka jest zbyt uboga czy zbyt bogata (ma dwa stany).
  • Poziom 39  
    Poczytałeś ale nie do końca... Sonda przesyła sygnał do Ecu, o zawartości tlenu w spalinach. Czyli informuje o tym, co wylatuje z silnika. A więc:
    zużycie silnika,
    niewłaściwe ciśnienie wtrysku,
    niewłaściwy kąt zapłonu,
    fałszywe powietrze,
    i jeszcze kilka innych spowodują nieprawidłowy odczyt.
    Dochodzi do tego, awaria samej sondy.
    Każdy parametr, ma swoje procedury diag. Sprawdzane przy użyciu skanera, analizatora spalin.