Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

renault master ładowanie alternatora

viking929 28 Dec 2014 20:34 6765 10
  • #1
    viking929
    Level 2  
    Witam. Mam 6 m-czną masterke i problem z ładowaniem. Po uruchomieniu silnika przez piersze 10-15 min ładowanie wynosi 14.2V zaś po 15 min ładowanie wynosi 13.45V niezależnie od obrotów silnika. Na serwisie stwierdzili że wszystko jest OK. Zaś w praktyce po 6godzinach pracy webasta akumlator pada. Akumlator ma 6m-cy wg testera jest dobry. Moze ktoś mi poradzi
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #2
    cezars65
    Level 24  
    Masz nowe auto na gwarancji.Masz webasto . Powiedz jakiej pojemności masz akumulator , bo mając zamontowany dodatkowy odbiornik prądu który na dodatek jest zasilany w trakcie postoju auta to powinno się mieć akumulator o większej pojemności niż był założony w fabryce.Uważam że ładowanie masz OK. Takie webasto to ma jaki pobór prądu?. Te webasto to było fabrycznie czy dokładane w salonie?.
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #3
    viking929
    Level 2  
    Akumlator 100Ah 760A webasto montowane przy zabudowie. Jezdzilem kilkoma juz masterkami i nigdy takivh problemów nie mialem . Akumlatory wytrzymywaly po 12 godz pracy webasta. Zmartwilo mnie zbyt niskie ładowanie alternatora 13.45V .
  • #4
    RafalGT2
    Level 24  
    Kolego podczas pracy jak masz to 13.45 sprawdzałeś spadki oraz jakie napiecie daje alternator czasami po nagrzaniu połączenia tracą swoje właściwości i mamy spadki napiec można by tez zmierzyć wydajność alternatora w Amperach.
  • #5
    lukaszek_socho
    Level 18  
    Nie no, bez obciążenia ładowanie powinno wynosić 13,8-14,5V. 13,45 to stanowczo za mało, przecież przy obciążeniu to tam jest 13V max.
  • #6
    viking929
    Level 2  
    A jak można sprawdzic wydajność alternatora. Mam uniwersalny miernik jak go podłączyc
  • #7
    lukaszek_socho
    Level 18  
    Uniwersalnym nie sprawdzisz. Alternator ma pewnie z 90A a miernik max 10A.
  • #8
    RafalGT2
    Level 24  
    Kolego nie wiem jak u Ciebie ale u mnie nie bierze sie za sprawdzenie ładowania wydajności wiec może podjechać do elektryka żeby zrobił pomiary o jakie prosisz to potrwa kilka min ale sprawdź najpierw spadki zwykłym multimetrem to może wiele pomoc
  • #9
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Panowie, skończcie pisać bzdury, auto ma pół roku, alternator ma nieco bardziej złożone sterowanie niż Polonez. Polecam wizytę w innym serwisie, gdzie zechce się panom ogarnąć problem. Pierwsza sprawa, to jaki pobór prądu ma Webasto?
  • #10
    Raf1977 02
    Level 1  
    Kolego, ładowanie masz dobre.
    Akumulator pada bo Webasto pobiera dużo prądu, rozwiązania są trzy.
    1.Zmien akumulator na większy, (ponad 100Am tylko bez przesady)
    2. Wymiana aku na tej samej pojemności, ale żelowy.
    3. Wymiana, alternatora na mocniejszy. Ale to raczej nie wiele zmieni.
  • #11
    Pakpik
    Level 9  
    Niestety inżynierowie się nie popisali w tym modelu jeśli chodzi o instalację elektryczną. W samochodzie, ktoremu kilka miesięcy temu skończyła się gwarancja wystąpił problem z ładowaniem. Po kilku sekundach zapalała się kontrolka, przy czym na akumulatorze napięcie nie spadało poniżej 13,9V. Na alternatorze było 14,6V. Przewód od akumulatora do rozrusznika jest ALUMINIOWY, zgrzany do mosiężnej blachy, nastepnie zaprasowany do miedzianego kabeloczka. To połączenie tak się grzalo, że stopiło izolację na sąsiednich przewodach (lin alternatora i masę do kompresora klimatyzacji). Po wymianie przewodu ładowanie ok, a rozrusznik kręci jak szalony😀