Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

SCANIA L 124 400 - DUZE SPALANIE ON

trans-robson 28 Dec 2014 23:26 3048 12
  • #1
    trans-robson
    Level 2  
    Witam wszystkich, i proszę o pomoc.
    Podobne tematy były juz poruszane lecz powroce jeszcze raz. Posiadam scanie l 124 400 98r na zwykłej pompie ciągnik siodlowy - kabina topline skrzynia opticruise ciąga naczepę firanke tonaż różny , problem polega na tym iż spala jak dla mnie i przy mojej delikatnej jezdzie duzo za duzo tj. Średnie spalanie od 34 do 36 l/100. Posiadam ja ponad rok, jak ja kupilem nie był to ideał . Po zakupie zaraz paliła 43litry na 100 . Dokonałem diagnostyki komputerowej i wykazało ze jest uszkodzony czujnik ciśnienia ten na kolektorze ssącym za 900 zl ( dodam ze przez niego palił sie blad edc). Przy jednej wymianie zmieniłem też interkuler na nowy bo stary się dosc mocno pocił oraz nowe wszystkie filtry - filtr powietrza najwyższej klasy ale nie oryginał. Co się okazalo to błedów nie było na komputerze. A spalanie mało co zeszło bo na 39 do 41 na 100.
    Parę osób mówiło mi ze to wina wtrysków , lecz trochę mi się wierzyć nie chciało bo przy spalaniu 43 litrów nawet pary nie puszczała. Dałem się namówić pojechałem na wymianę wtrysków. Po ich wyjęciu okazało się ze leją i to bardzo praktycznie zaden nie miał ciśnienia, facet który mi to robił powiedział ze końcówki sa jakiejś francuskiej firmy i takich juz nie kupie, dodam ze nigdy nie były regenerowane, wiec przeszlifował je i po sprawdzeniu wydaly lepiej niz nowe z boscha czy inne , o ile dobrze pamiętam to wydały na 275 - 280 ?!.
    Po tej naprawie wreszcie odetchnołem moja scania zaczeła palić własnie 34 - 36 . Tylko ze każdy mówi ze te Scanie palą ok 30 l 100 więc gdzie jest przyczyna skoro przedmuchów nie ma, oleju nie bierze , siłę ma , odpala nawet w mrozy na tknięcie , a spalanie jest takie samo zima czy latem .\
    Jeśli ktoś ma coś do podpowiedzenia to bardzo proszę

    Dodam ze jezdze sam po kraju
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    szaman108
    Level 30  
    Miałem kiedyś taki przypadek,dzwonił do mnie koleś i się pytał co zrobić z wtryskami dać regenerować(facet szlifował elementy i nakładał chrom,fabrycznie idzie tytan) odrdziłem regeneracji.Po dwóch tygodniach zadzwonił aby mu pomóc w znalezieniu używek,wszystkie wtryski się zatarły.Takie regeneracje to pół środki jak dla mnie.
  • #3
    trans-robson
    Level 2  
    mogły sie zatrzec koncówki wtrysków ?? po tej robocie spadło spalanie ale i tak pali dosc sporo , jesli tak mowisz sprawdze jeszcze raz te wtryski
  • #4
    kwantor
    Level 38  
    Wymienia się końcówki wtryskiwaczy, jakaś regeneracja w dzisiejszych czasach to kpiny i ściema regenereniaży, zwłaszcza przy stosunkowo niskiej cenie, kup końcówki bosh.
    Pozdrowienia Noworoczne! dla wszystkich.
  • #5
    automaniak28
    Level 11  
    Kolego trans-robson wiem ,że to już stary kotlet ale mam podobny problem ze swoją urodnicą i wyczerpały mi się już pomysły co zrobić. Mam pytanie czy rozwiązałeś problem dużego spalania? jeżeli tak to napisz co było przyczyną Moja scsnia to równierz 400 na pompie dodam że pompa i wtryski były regenerowane ok 2 lata temu jeszcze u poprzedniego właściciela.równierz byłem na diagnostyce komputerowej ,wszystko niby ok.wymieniłem filtry oleje , regulacja zaworów a spalanie oscyluje średnio 34 litry dodam ostatnie tankowanie 36,6/100
  • #6
    kwantor
    Level 38  
    Szczelność dolotu i wydechu sprawdzona?
    Wtryskiwacze trzeba wymontować i sprawdzić jak pylą i przy jakim ciśnieniu się otwierają na maszynce.
    Nikt tutaj niczego nie zgadnie.
    Co z dymieniem?
  • #7
    automaniak28
    Level 11  
    układ wydechowy jak i dolot sprawdzone ciśnienie doładowania przy lekkim obciążeniu w górke tj. naczepa plus ok 3 tony- 2,8 bara, wtryski i pompa niby po regeneracji jak pisałem gość od którego kupiłem miał na to fakturę, wtryski w boschu były wymienione sztuki za sztuki a pompa regenerowana w dobrym i cenionym zakładzie,ponoć.

    Dodano po 6 [minuty]:

    zadymienia brak lekko pali na dotyk przy porządnym bucie w góre jak komplet ma ok 40 ton to lekko sobie bączka puści ale bardzo delikatnie w dzień niewidoczny tylko w nocy jak coś z tyłu jedzie to w świetle lekko widać, moc jest . Myślałem o lekim przyśpieszeniu kąta w zakresie regulacji pompy gdyż auto bardzo miękko pracuje wydaje mi się że za miękko, ale nie wiem do końca czy to pomoże, w busie którego kiedyś miałem pomogło ,silnik był żwawszy i mocniejszy , a przy tym zmniejszył spalanie mówimy o delikatnym przyśpieszeniu a nie przestawieniu na vivat.
  • #8
    kwantor
    Level 38  
    Troche to dużo te 2.8 bara przy podanych warunkach..
    Właśnie może czujnik przekłamuje i mimo autosugestii, ciągnikowi brakuje parunastu koników, co przzekłada się na zużycie.
    Jednak sprawdził bym te koncówki, jesli jest szary dymek w światłach z tyłu.Miękka praca moźe być efektem niskiego ciśnienia otwarcia iglic.
  • #9
    automaniak28
    Level 11  
    Spróbuje sprawdzić w wolnej chwili jeszcze te końcówki, chociaż nie chce mi się wierzć żeby w tak krótkim czasie od wymiany przestały funkcjonować prawidłowo, tymbardziej, że nie były to jakieś no name tylko wymiana w boschu. No chyba,że gość zrobił mnie w lolo ale widziałem fakturę na wtryski i pompę. Zeby dojść do sedna będe musiał eliminować ewentualne powody dużego spalania.
  • #10
    tomgli
    Level 11  
    Mi paliła 35, zacząłem jej w stawiać bo nie było czasu na ooszczędności a ona 32.!!!
    Przeciagam ją na obrotach do 1600-1700 i tak paliła dopóki nie zaczęła kopcic. Pewnie wtryski. Teraz kopci trochę ale w 35 się mieści.
    4setki chyba nie lubią mulenia.
    Przetestujcie i napiszcie.
    Scania koło 1.7 mln km. Nie wiem czy ktoś zaglądał do wtrysków.
    U mnie od 3 lat.
  • #11
    automaniak28
    Level 11  
    Witam. Panowie mam pytanko odnośnie pompy wtryskowej. Jest możliwość zmiany
    dawki paliwa na suwaku rsw na listwie zębatej. tak jak w pompach mechanicznie sterowanej, chodzi mi o podniesienie dawek. Jest to pompa sterowana elektrycznie z EDC.

    Dodano po 47 [sekundy]:

    Jeśli tak to w jaki sposób
  • #12
    kwantor
    Level 38  
    Udaj się do chiptuningowców, gwarantują wzrost mocy i spadek zużycia paliwa (jest to prawdą). Dawkę, zrobią ci softowo, zresztą cała mapę EDC.
  • #13
    automaniak28
    Level 11  
    witam Panowie. usterka została w moim przypadku usunięta winna była pompa i wtryski zostały założone nowe końcówki wraz z przekładkami,pompa dostała nowe bebechy, czyli przeszła kapitalke z powodu niewydajności sekcji. całość wykonał bosch kraków na terenie trans bud.auto chodzi jak szwajcarski zegarek, wrociła moc i spadło spalanie. co do wyników dam znać jakie i z jakim tonażem. narazie jedna trasa jest super.