Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

deutz f6l912 - deutz f6l912 ciężko pali na zimnym silniku

29 Gru 2014 00:40 6855 25
  • Poziom 6  
    Witam. Mam problem z detuz f6l912 ponieważ cieżko pali na zimnym silniku a jak zapali po samostarcie to nie pali na wszystkie cylindry i strasznie dymi na siwo po 15min zaczyna chodzić normalnie. Pomocy
  • Poziom 12  
    Witam, odpisuję Ci w tym topicu tylko i wyłącznie dlatego że miałem do czynienia z tym silnikiem, w ramach 'hobby' mojego ojca. :D Z reguły deutz'e na zachodzie są jechane do końca, więc sugeruję sprawdzić ciśnienie sprężania. Najczęściej pada cylinder znajdujący się najbliżej kabiny. Ostrzegam, jeśli zdejmiesz tuleje, pamiętaj o tym by przy wkładaniu ustawić je równo w lini... tak jak były. inaczej pokrzywisz kolektor dolotowy, a potem wydmucha Ci uszczelki i będziesz robić kolejny remont...


    P.S. Oszuści zalewają te silniki doktorem, wady w działaniu czuć dopiero po wymianie oleju...
  • Poziom 6  
    A jakie powinno być ciśnienie w cylindrach ????

    Dodano po 49 [minuty]:

    U mnie jest od 19 do 22 bar dobre czy złe??
  • Poziom 12  
    Bogactwo to, to nie jest. Najpierw trzeba wszystko sprawdzić. Zobacz luzy zaworowe. Wyreguluj i sprawdź czy ciśnienie wzrosło. Nie sztuką jest rozebrać i złożyć silnik, sztuką jest postawić właściwą diagnozę :P. Kuzyn mnie wyleczył z rozbierania :D. (bez skojarzeń) Książki serwisowej niestety nie mam, ale wiem że u mnie było ponad 22 na sprawnych garkach. Musisz poszukać tych luzów i fabrycznych wartości. Z tego co kuzyn mówił 'dołu' nie ruszaj nawet. :)
  • Poziom 6  
    i na 22 palił w zimię bez problemu? ja próbowałem dzisiaj odpalić mojego i lipa nie chce palić :( o dole to ja nawet nie myślę :D

    Dodano po 1 [minuty]:

    a jakie miałeś objawy u siebie ze robiłeś silnik co sie działo?
  • Poziom 12  
    A grzałeś świecą żarową? :) oczywiście przed startem :). U Ciebie więcej garów, różne ciśnienia, więc to też może mieć wpływ na start silnika. A i ciekawe jak pompa i wtryski... Pompa jest chyba od Mercedesa z tego co pamiętam. Tylko znając 'fachowców' mogą Ci jeszcze coś przy niej poknocić, pytanie czy wtryski nie leją.

    Swoją drogą ja, choć mało tym sprzętem pracowałem, ale na tyle by poznać wiele jego zalet mają te silniki co nie miara, pierwsza z nich to konsumpcja paliwa - 6 cylindrowy silnik będzie palił praktycznie tyle (albo i mniej) co Zetor 7245. Szybko się nagrzewa i pali nawet na dużym mrozie (nie było nigdy z tym problemów). Kolejna sprawa, obsługa- nie trzeba płynu chłodniczego, do wszystkiego jest łatwy dostęp, a nie jakieś sidła jak w zeturach.

    P.S. Jak bardzo pilnie chcesz go odpalić, zrób kopciucha, albo trochę samostartu do filtra powietrza. I to chyba na tyle :). Pozdrawiam
  • Poziom 6  
    idę zaraz jeszcze raz spróbuje go odpalić i ściągnne pokrywy zaworów i zobacze co tam sie dzieje teraz tylko muszę go odpalić i wjechać go garazu z piecykiem bo zimno :D

    Dodano po 1 [godziny] 47 [minuty]:

    i zapalił ale chodzi na trzy cylindry a na trzy nie chodzi :( wyjołem wtryski i była ropa na tych trzech co nie chodził troszkę tej ropy było :(
    co może byc za niskie ciśnienie ?
  • Poziom 12  
    Wtryski mogą podawać paliwo, ale jeśli leją, tj nie ma 'mgiełki' wtedy również może być problem. sprawdź wtryski u pompiarza. A co do zaworów reguluj na 'zimnym' silniku. I najlepiej w środku przedziału wartości luzów zaworowych ustaw :). Czy jesteś w stanie stwierdzić które cylindry nie pracują? Jak wygląda na nich ciśnienie? - to też sprawa kluczowa :).


    1. Do tego jeżeli Ci w trakcie zapalania silnik pracował nierówno, i przestał szarpać niedługo potem, to podejrzewam że świeca/świece żarowa jest/są do wymiany.
    2. Jeżeli z wydechu wylatuje biały dym, ale jest go coraz mniej i powoli znika, to nadal może być to świeca lub brak kompresji w jednym z cylindrów, a biały dym to rozpylona w mgiełkę niewypalona ropa. Brak kompresji w cylindrze to wytarte pierścienie na tłokach lub nieszczelna głowica. Sprawdź głowice, gniazda mogą być wyrobione i przez to masz tak nierówne wyniki... Przy kompresji 22 deutze śmigają jeszcze. Ile masz tam na blacie zrobione? Poza tym jak zrobisz głowice, to nic nie tracisz, bo przy kapitalnym remoncie i tak musiałbyś to robić :).
  • Poziom 6  
    Hmm wtryski nowe kupiłem miesiąc temu - nie po regeneracji bo tym można tylko za psami rzucać. Pompa na pewno nie, bo tam jest pompa rotacyjna a w tych pompach jest tak: albo daje to jest dobra albo wcale nie daje to jest zła. Z tego co mówił mi gość od ustawiania pomp :) nie pracuje cylinder 4,5,6 - jak chwilkę pochodził, to biały dym puszczał tylko z 4 cylindra bo mam komin ściągnięty to widać co się dzieje i z którego :)

    Moderowany przez CameR:

    Usunięto błędy i wulgaryzmy!
    Reg. 3.1.7 Zabronione jest rozpowszechnianie treści naruszających obowiązujące standardy etyczne.

  • Poziom 12  
    EEE popraw lepiej posta... :) słowo na c.. niestety modkowie nie są zbyt przyjaźnie do tego nastawieni.



    Głowice jeszcze sprawdź :) (pamiętaj dociągaj wszystko tylko kluczem dynamometrycznym!)

    Czyli czeka Cię remont :). To nic strasznego, ten silnik przyjemnie się naprawia. Sugeruję byś kupił sobie szpilki to mocowania tulei. (o ile są tanie) Chyba że chcesz zrobić tanio :).
  • Poziom 6  
    jeszcze raz sprawdzę cisnienie ale juz po nowym roku :) mi sie wydaje ze to nie będzie wina ciśnienia coś innego zawiozę pompe i wtryski jeszcze raz do ustawienia i sprawdze głowicę :)
    Przepraszam za słowo c......:)
  • Poziom 12  
    Sprawdź głowice, pompę i wtryski zostaw. Już raz je sprawdzałeś przecież :)
  • Poziom 6  
    pytałem mechanika i powiedział mi zebym sprawdził czy pierścienie nie mają czasami zamków w lini prostej bo to są objawy właśnie tego :D
  • Poziom 43  
    @Deutz f6l912 Tematów na temat tego silnika jest na tym forum sporo. Użyj opcji szukaj i znajdź. Silnika pomału kończy swój żywot i tam masz pompę rzędowa a nie rotacyjna. Chociaż faktem jest, że ten silnik pali doskonale jeszcze do 16-18 barów. Ale warunkiem jest sprawny układ paliwowy, wtryskowy i rozrusznik.

    PitreC91 napisał:
    Witam, odpisuję Ci w tym topicu tylko i wyłącznie dlatego że miałem do czynienia z tym silnikiem, w ramach 'hobby' mojego ojca.


    To ja ci kolego odpiszę że w ramach twojego hobby radzę ci pozamiatać podwórko a potem wziąć się za dokumentację serwisową, to będzie lepszy pożytek. Bo takiego steku bzdur, paplaniny i ignorowania zasad, to już dawno na tym forum nie widziałem.
    Po prostu totalnie brak ci wiedzy w temacie, o którym piszesz.
  • Poziom 6  
    Umnie jest mała pompa taka okrągła :) pompa dobra wtryski nowe a nie pali zimny na wszystkie cylindry :( jeżeli Pan sie zna to może coś byś mi doradził :)
  • Poziom 43  
    Wtryskowa jest rzędowa. Jak masz inną to ktoś coś przerabiał. deutz f6l912 - deutz f6l912 ciężko pali na zimnym silniku

    deutz f6l912 - deutz f6l912 ciężko pali na zimnym silniku


    Te nowe wtryski to są nowe zamówione w Fast po numerze silnika. Czy nowe dla ciebie wyciągnięte z czegokolwiek, co ma nazwę Deutz kupione po tanich pieniądzach
  • Poziom 6  
    No ja mam inna pompe mówisz Pan zby wtryski sprawdzić czy nowe nie padły? :(
  • Poziom 43  
    Skoro masz inna pompę to zacznij od tego załatw orginalna do tego silnika. Ustaw punkt początku tłoczenia.
  • Poziom 6  
    Ja właśnie teraz kupiłem pompę bo myślałem ze to pompa i kupiłem ją z zatartego silnika i tam była taka sama jak u mnie znajomy też ma tekiego deutz"a i ma taką pompę jak moja więc nie wiem :( znajomy mechanik mi powiedział ze może byc tak ze pierścienie mogą byc ułożone zamkami i jednym punkcie i tak sie będzie robić moze tak byc?
  • Poziom 43  
    Pierścienie pracują i się obracają w tłokach. Prawdopodobieństwo ustawienia wszystkich w jednej linii jest małe i na dodatek krótkotrwale.
  • Poziom 6  
    Kurczek ja juz nie wiem :( zawoizę jutro pompę do ustawienia razem z wtryskami i zobaczę wtedy. a może być któraś głowica uszkodzona?
  • Poziom 6  
    Jak próbę olejową tzn? :)
  • Poziom 1  
    Mam ten sam problem z silnikiem deutz f4l912 sprawa wygląda tak że silnik na zimnym od samego początku uruchomienia mocno i intensywnie kopci na biało. Jak już odpali po jakichś 3 minutach to odpali i przez następną minutę nie reaguję na gaz. Końcówki wtrysków Bosch nowe 167 bar otwarcia. Sprężanie 24 bar . Co robić POMPĘ rwać czy głowicę najpierw .
  • Poziom 43  
    Białe to nie spalone paliwo. Więc pompa podaje. Sprawdź jakie masz wybite ciśnienie na wtryskami i takie ustaw. Ustaw punkt tłoczenia. Wyprzedzenie zapłonu na tablice znamionowej silnika.