Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra B 2.0 DTI - Ciężki rozruch zimnego silnika

ancus 29 Gru 2014 18:41 5994 10
  • #1 29 Gru 2014 18:41
    ancus
    Poziom 16  

    Witam forumowiczów.
    Problem setki razy opisywany i wałkowany na wielu forach lecz bez żadnej podpowiedzi dla mojego przypadku...dotyczy ciężkiego rozruchu zimnego silnika w przedziale temperatur +5/6 do - ... . Samochód Opel vectra B, 2,0 DTI (X20DTH) 1998 rok, przebieg 280 km. W temp jak wyżej po dłuższym postoju ponad 8 godzin bardzo ciężko odpala. Świece nowe, sprawdzone - grzeją od +5 st, akumulator nowy, pompa po regeneracji ok 40 tys. km temu, w tym samym czasie wymienione przewody przelewowe, trójniki, uszczelki pod wtryskami (wszystko przez poprzedniego właściciela). Ja posiadam autko od kwietnia, także problemu z odpalaniem nie miałem, również całe lato, jesień pali nawet po długim postoju na ,,dotyk" jak również teraz gdy auto postoi do 8 godz.silnik pracuje idealnie równo, silny zrywny, nie kopci, nie faluje, nie spala oleju, spalanie średnie 6 l/100 km. W między czasie wymieniłem filtr paliwa jakieś 5 tys km temu oraz przewód wtryskowy (pękł). Błędów brak, wszystkie parametry w granicach błędu. Wrzucam filmik jak odpala w temp -4,5 st...proszę o wskazówki.


    Pozdrawiam

    0 10
  • #2 29 Gru 2014 20:45
    merc124t
    Poziom 17  

    Witam sprawdź jednak przewody przelewowe i trójniki gdzieś jest nieszczelność.

    0
  • #4 29 Gru 2014 22:51
    merc124t
    Poziom 17  

    Spróbuj zapalić na plaka ...

    0
  • #5 30 Gru 2014 14:31
    darkomanta
    Poziom 14  

    Witaj.

    ancus napisał:
    Wrzucam filmik jak odpala w temp -4,5 st...proszę o wskazówki.
    W porównaniu do mojej VB 2.2DTI to u Ciebie (bardzo) krótko świeci kontrolka grzania świec, w mojej świeci o wiele dłużej. Upewnij się czy w ogóle świece grzeją. Podmień (pożycz) moduł grzania świec na próbę. Ja, dla przykładu, swojego naprawiałem.
    ancus napisał:
    wymieniłem filtr paliwa
    Może zapowietrzać się przez obudowę filtra np. po zbyt silnym dokręceniu i odkształceniu jego pokrywki lub/i z powodu źle założonej (podwiniętej) uszczelki.
    ancus napisał:
    Problem setki razy opisywany i wałkowany na wielu forach
    Radzę to wszystko przeczytać dokładnie ;) jeżeli chcesz tym autem jeździć trochę dłużej.
    ancus napisał:
    przewód wtryskowy (pękł
    Skutek zbyt silnego przykręcenia, to też przerabiałem :D.

    W razie problemów pisz ale najpierw szukaj i czytaj ;)
    Pozdrawiam.

    0
  • #6 30 Gru 2014 16:52
    ancus
    Poziom 16  

    Dziękuję za podpowiedzi :)

    darkomanta napisał:
    W porównaniu do mojej VB 2.2DTI to u Ciebie (bardzo) krótko świeci kontrolka grzania świec, w mojej świeci o wiele dłużej.

    Świece przy temp. około - 5 st. świecą około 7 s, filmik podczas wgrywania na forum niestety się ,,rozjechał", obraz przyspieszony i nie odpowiada dźwiękowi :(
    Jutro jeszcze podgrzeję z rana świece na krótko, jak nie pomoże, zobaczę jak odpala na plaka. Ale gdyby się zapowietrzał, chociażby przez filtr, miałbym problem z odpalaniem również w normalnych temperaturach...
    A czy spotkał się ktoś z was z tematem, że przepuszczająca olej vacu pompa ma wpływ na odpalanie? Strasznie pluje olejem w podciśnienia, zamówiłem przed świętami, jeszcze nie doszła na wymianę, jak się co ociepli to wymienię...

    0
  • #7 30 Gru 2014 21:28
    pepe150
    Poziom 33  

    W dieslach ważny też jest rozrusznik. U szwagra po wymianie szczotko trzymacza kręci w zasadzie od razu (cały układ paliwowy miał naprawiany, włącznie z pompą). A przed naprawą rozrusznika czasami kręcił po 5 sekund zanim odpalił. A samochód to Vectra B 1999 2.0 DTI (X20DTH)

    1
  • #8 30 Gru 2014 22:06
    darkomanta
    Poziom 14  

    Kolego ancus, cieknąca pompa podciśnienia nie ma wpływu na rozruch. W temacie nieszczelności to cały czas mówimy o znikomym zapowietrzaniu się, które latem nie miało znaczenia a teraz, kiedy jest zimno, akumulator ma mniej energii, rozrusznik słabiej kręci przez co jest mniejsze sprężanie, trochę powietrza w pompie i problem gotowy. Gdybyś miał dużą nieszczelność, paliwo cofałoby się do baku i silnik gasł by zaraz po uruchomieniu. Miałbyś duży problem go uruchomić lub byś go wcale nie uruchomił.
    Ja w tej chwili mam problem, który opisuje kolega pepe150, tzn. rozrusznik w mojej Victorii, kiedy jest zimny silnik wolno kręci i auto też ciężko pali. Ty możesz mieć podobny problem.
    Dodam jeszcze że z braku czasu i chęci do samodzielnej regeneracji, kupiłem na allegro oryginalny regenerowany rozrusznik. Sprzedający zajmuje się właśnie regeneracją rozruszników i alternatorów, ma same dobre opinie więc powinno być ok. Pozdrawiam.

    0
  • #9 02 Sty 2015 13:01
    ancus
    Poziom 16  

    Witam ponownie...dziś wymieniłem jeszcze raz filtr paliwa i niestety wkład cały czarny zaledwie po 5 tys km...także czeka mnie wymiana uszczelnień wtrysków...

    0
  • #10 03 Sty 2015 00:32
    darkomanta
    Poziom 14  

    Coś poszło nie tak z wymianą "5 tys. km. temu" albo jakieś kiepskie były. Ja po wymianie przejechałem już ok. 50 tys i na razie wszystko ok, pzdr.

    0
  • #11 05 Lut 2015 16:36
    ancus
    Poziom 16  

    Witam ponownie. Układ jakiś czas temu całkowicie odpowietrzony raz jeszcze, od długiego czasu pali jak powinien nawet po dłuższych postojach. Dziękuję za pomoc, zamykam :)

    1