Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 B7 S-line - Audi A4 B7 S-line włącznik świateł

Klemens ZX6R 29 Gru 2014 18:49 6078 16
  • #1 29 Gru 2014 18:49
    Klemens ZX6R
    Poziom 5  

    Witam
    Kupiłem Audi A4 B7 S-line 2.0 TDI 2007r.
    Auto nie posiadało włącznika świateł , problem jest tego typu że kupiłem już 3 włączniki w tym jeden nowy i żaden nie działa tak jak powinien . Z tego co wiem to muszę mieć numer z włącznika (którego nie posiadam) .
    I - włącznik mam od VW Golf V nr.BK7 3B0 941 531 C - na tym włączniku idzie wyłączyć światła ale nie działają halogeny i światło przeciwmgielne
    II - włącznik mam od Audi A4 B7 nr.BK7 8E0 941 531 A - ten w ogóle nie działa
    III - włącznik nowa podróba z funkcją AUTO od Audi A4 B7 nr.BK7 8E0 941 531 B - idzie włączyć halogeny i światło przeciwmgielne ale nie idzie wyłączyć świateł

    Wina auta to raczej nie będzie skoro na poszczególnych włącznikach idzie włączyć poszczególne funkcje .

    Pytanie ile występuje tych włączników (o innych numerach) w tym modelu Audi ?

    A może da radę przerobić coś żeby zgrać to wszystko razem .

    Jak coś źle zrobiłem to przepraszam to jest mój pierwszy post na tej stronie .

    Proszę o odpowiedź.

    0 16
  • Sklep HeluKabel
  • Sklep HeluKabel
  • #3 29 Gru 2014 20:13
    Klemens ZX6R
    Poziom 5  

    No właśnie według numeru vin powinien być to ten III włącznik a on nie działa.

    2
  • #4 29 Gru 2014 20:44
    1769758
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 31 Gru 2014 10:37
    Klemens ZX6R
    Poziom 5  

    Tylko jak napisałem wyżej idzie nim włączyć halogeny tylko nie idzie wyłączyć świateł , bo teraz jeszcze jest ta opcja AUTO . I niemożliwe żeby 3 włączniki były popsute .

    Jak odpalam samochód to światła się zapalają same więc raczej będę miał z tą funkcją AUTO włącznik .

    0
  • #6 31 Gru 2014 10:49
    T5
    Admin grupy Samochody

    Klemens ZX6R napisał:
    Jak odpalam samochód to światła się zapalają same
    Może dzienne są włączone?

    0
  • #7 31 Gru 2014 12:11
    1769758
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 05 Sty 2015 00:54
    Klemens ZX6R
    Poziom 5  

    Sorry nie miałem neta. :(

    Postojowe nie działają na żadnym włączniku, nawet na tym co idzie wyłączyć i włączyć światła .

    A z tą kostką to też nie jest tak tylko przełożyć piny , ponieważ jak ja nie wiem jaki powinien być u mnie włącznik a każdy włącznik ma inne rozstawienie pinów . Musiałbym znaleźć oryginalny schemat rozmieszczenia pinów np. mojego włącznika nr II , wtedy by może poszło coś zgrać , co myślicie ?

    0
  • #10 05 Sty 2015 03:57
    witeksala
    Poziom 9  

    kolego masz włączony tryb skandynawski i dlatego światełka zapalają sie od razu po uruchomieniu auta ale bez możliwości wyłączenia ich manualnie tz bedą się swiecic dopuki silnik pracuje.Musisz vagiem wyłączyć tryb skandynawski

    0
  • #11 05 Sty 2015 09:48
    1769758
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 05 Sty 2015 10:31
    witeksala
    Poziom 9  

    tak k a jaki masz teraz ten włącznik z jaką literką

    Dodano po 9 [minuty]:

    Może to ci pomoże

    Przełącznik świateł



    Nadwozie B6
    Istotnym elementem instalacji elektrycznej zależnym od zastosowanego modułu centralnej elektryki jest także przełącznik świateł. Określając wersję przełącznika możemy stwierdzić jaki sterownik został zainstalowany w naszym aucie... Wystarczy wyciągnąć przełącznik i sprawdzić jego numer – wersja bez literki to wariant LOW, natomiast przełącznik A oraz B (z trybem auto) to opcja HIGH. Można to dodatkowo zweryfikować dzięki wiązce przewodów doprowadzonej do konektora włącznika świateł (opis poniżej).

    Wersje przełączników świateł:

    8E0 941 531 – włącznik LOW
    8E0 941 531 A - włącznik HIGH
    8E0 941 531 B - włącznik HIGH z funkcją AUTO (dostępny od grudnia 2002)

    Cena dowolnego przełącznika w ASO to kwota ok. 360zł. Na allegro jest różnie – od 50zł za mocno powycierane przez 100-200zł do przełączników w dobrym stanie.

    Demontaż przełącznika świateł:
    - w pozycji 0, wciskamy włącznik do środka i przesuwamy go zgodnie ze wskazówkami zegara (tylko kawałek, jakieś 5 stopni)
    - w w/w pozycji pociągamy włącznik do siebie




    Porównanie funkcjonalności przełączników świateł na podstawie wiązki elektrycznej:

    „Wersja LOW (8E0 941 531)”
    Pin 1 – Zasilanie świateł mijania i postojowych po stacyjce (WE) [czarno/żółty]
    Pin 2 – Zasilanie świateł przeciwmgielnych (WE) [czarno/biały]
    Pin 3 – x
    Pin 4 – Zasilanie świateł mijania [żółty] (WY)
    Pin 5 – x
    Pin 6 – x
    Pin 7 – x
    Pin 8 – Zasilanie przednich świateł przeciwmgielnych (WY) [2x biało/niebieski]
    Pin 9 – Zasilanie tylnego światła przeciwmgielnego (WY) [szaro/biały]
    Pin 10 – Masa przełącznika świateł [brązowy]
    Pin 11 – x
    Pin 12 – x
    Pin 13 – x
    Pin 14 – x
    Pin 15 – Zasilanie świateł postojowych, stałe z akumulatora (WE) [czerwony]
    Pin 16 – Zasilanie świateł postojowych (WY) [szary]
    Pin 17 – Zasilanie przełącznika świateł [szaro/niebieski]

    „Wersja HIGH (8E0 941 531 A)”
    Pin 1 – Zasilanie świateł mijania i postojowych po stacyjce (WE) [czarny]
    Pin 2 – Zasilanie świateł przeciwmgielnych (WE) [czerwono/żółty]
    Pin 3 – ??? [fioletowy]
    Pin 4 – x
    Pin 5 – x
    Pin 6 – x
    Pin 7 – x
    Pin 8 – Zasilanie przednich świateł przeciwmgielnych (WY) [biało/zielony]
    Pin 9 – Zasilanie tylnego światła przeciwmgielnego (WY) [szaro/biały]




    Pin 10 – Masa przełącznika świateł [brązowy]
    Pin 11 – Zasilanie świateł mijania (WY) [żółty]
    Pin 12 – x
    Pin 13 – x
    Pin 14 – Zasilanie świateł postojowych (WY) [szary]
    Pin 15 – Zasilanie świateł postojowych, stałe z akumulatora (WE) [czerwony]
    Pin 16 – x
    Pin 17 – Zasilanie przełącznika świateł [2x szaro/niebieski]

    „Wersja HIGH dla instalacji z czujnikiem światła (8E0 941 531 B)”
    Pin 1 – Zasilanie świateł mijania i postojowych, czujnika światła, CLH, z MCE (WE) [niebiesko/czarny]
    Pin 2 – Zasilanie świateł przeciwmgielnych (WE) [czerwono/żółty]
    Pin 3 – ??? [fioletowy]
    Pin 4 – x
    Pin 5 – x
    Pin 6 – x
    Pin 7 – Aktywacja automatycznego włączania świateł do jazdy (WY) [2x niebieski]
    Pin 8 – Zasilanie przednich świateł przeciwmgielnych (WY) [biało/zielony]
    Pin 9 – Zasilanie tylnego światła przeciwmgielnego (WY) [szaro/biały]
    Pin 10 – Masa przełącznika świateł [brązowy]
    Pin 11 – Zasilanie świateł mijania (WY) [żółty]
    Pin 12 – x
    Pin 13 – x
    Pin 14 – Zasilanie świateł postojowych (WY) [szary]
    Pin 15 – Zasilanie świateł postojowych, stałe z akumulatora (WE) [czerwony]
    Pin 16 – Zasilanie diody AUTO (mostek z pinem 7) [niebieski]
    Pin 17 – Zasilanie przełącznika świateł [2x szaro/niebieski]

    Instalacja włącznika A (lub B) w instalacji LOW (MCE A, C i D):

    Odpowiadając na kilka pytań, które dostałem na pw – aby założyć włączniki o zwiększonej funkcjonalności czyli ten z końcówką A lub B (auto) w przypadku gdy wcześniej używaliśmy przełącznika standardowego - wymagane będzie przełożenie pinów w kostce włącznika świateł. I tak aby uruchomić światła mijania, postojowe i pozycyjne (plus ze stacyjki) przekładamy pin 4 do 11. Aby podać stałe zasilanie dla świateł postojowych i pozycyjnych – przekładamy pin 16 do 14.

    Swap włącznika A na B (pod kątem przygotowanie do uruchomienia czujnika światła):

    Mostkujemy piny 7 i 16 w włączniku świateł (dzięki temu połączeniu zasilimy żółtą diodę AUTO). Oprócz tego pin 7 łączymy z pinem 29 w 32-pinowej kostce MCE (uruchomienie automatycznego włączania świateł gdy włącznik ustawiony zostanie w pozycji AUTO). Następnie łączymy pin 1 przełącznika świateł z pinem 18 w 32-pinowej kostce MCE (ucinamy ori czarny kabelek doprowadzony do pinu 1 w przełączniku świateł, izolujemy go i zostawiamy luzem).

    Instalacja włącznika z B7 (C lub D) w nadwoziu B6:

    Wystarczy przepiąć żółty kabelek podłączony fabrycznie do pinu 11 w pin 13 (rozwiąże to problem z nie działającymi światłami mijania).

    Nadwozie B7
    W nadwoziu B7 mamy dwie wersje włącznika świateł – zwykły, bez pozycji AUTO (montowany w instalacjach LOW i HIGH) oraz z funkcją AUTO (tylko w instalacjach HIGH, dla aut wyposażonych w czujnik światła i deszczu). W pierwszych miesiącach produkcji tego nadwozia stosowano włączniki z B6. W styczniu 2005 roku włącznik przeszedł mały lifting (dioda świateł pozycyjnych / postojowych świeci teraz na zielono).

    Wersje bez włącznika AUTO:
    8E0 941 531 A (do stycznia 2005) -> 8E0 941 531 C

    Wersje z włacznikiem AUTO:
    8E0 941 531 B (do stycznia 2005) -> 8E0 941 531 D

    Porównanie funkcjonalności przełączników świateł na podstawie wiązki elektrycznej:

    „Wersja bez pozycji AUTO (8E0 941 531 C)”
    Pin 1 – Zasilanie świateł mijania i postojowych (WE) [niebiesko/czarny]
    Pin 2 – Zasilanie świateł przeciwmgielnych (WE) [czarno/żółty]
    Pin 3 – „Redundancy control switch” [fioletowy]
    Pin 4 – x
    Pin 5 – x
    Pin 6 – x
    Pin 7 – x
    Pin 8 – Zasilanie przednich świateł przeciwmgielnych (WY) [biało/zielony]
    Pin 9 – Zasilanie tylnego światła przeciwmgielnego (WY) [czarno/biały]
    Pin 10 – Masa przełącznika świateł [brązowy]
    Pin 11 – ??? do MCE 32/5 (mostek z podświetleniem tablicy rejestracyjnej i iluminacją wybieraka skrzyni automatycznej) [szary]
    Pin 12 – x
    Pin 13 – Zasilanie świateł mijania (pin 32/26 w MCE) [żółty]
    Pin 14 – Zasilanie świateł postojowych (pin 32/25 w MCE) (WY) [szary]
    Pin 15 – Zasilanie świateł postojowych, stałe z akumulatora (WE) [czerwony]
    Pin 16 – x
    Pin 17 – Zasilanie przełącznika świateł [2x szaro/niebieski]

    „Wersja z pozycją AUTO dla instalacji z czujnikiem światła (8E0 941 531 D)”
    Pin 1 – Zasilanie świateł mijania i postojowych (WE) [niebiesko/czarny]
    Pin 2 – Zasilanie świateł przeciwmgielnych (WE) [czarno/żółty]
    Pin 3 – „Redundancy control switch” [fioletowy]
    Pin 4 – x
    Pin 5 – x
    Pin 6 – x
    Pin 7 – Aktywacja trybu automatycznych świateł mijania (sygnał do MCE 32/29) [niebieski]
    Pin 8 – Zasilanie przednich świateł przeciwmgielnych (WY) [biało/zielony]
    Pin 9 – Zasilanie tylnego światła przeciwmgielnego (WY) [czarno/biały]
    Pin 10 – Masa przełącznika świateł [brązowy]
    Pin 11 – ??? do MCE 32/5 (mostek z podświetleniem tablicy rejestracyjnej i iluminacją wybieraka skrzyni automatycznej) [szary]
    Pin 12 – x
    Pin 13 – Zasilanie świateł mijania (pin 32/26 w MCE) [żółty]
    Pin 14 – Zasilanie świateł postojowych (pin 32/25 w MCE) (WY) [szary]
    Pin 15 – Zasilanie świateł postojowych, stałe z akumulatora (WE) [czerwony]
    Pin 16 – Zasilanie diody AUTO (mostek z pinem 7) [niebieski]

    0
  • #13 13 Sty 2015 23:04
    Klemens ZX6R
    Poziom 5  

    Byłem u elektryka i vagiem wychodzi błąd "włącznik" kazał mi wymienić ale nie wiem na jaki skoro wszystkie mam i żaden nie działał :D

    Ja mam wersje High bo komputerem w Low się nie łączy .

    A i jeszcze taka informacja którą teraz odkryłem jak włożę kluczyk w stacyjkę nie przekręcając w pozycje I światła postojowe działają . Dzięki za pomoc ale nadal nie wiem czy to wina włącznika czy coś z autem .

    Kodowanie w Vagu wychodzi że nie jest to tryb skandynawski :(

    A bym zapomniał jak włączę normalnie światła na włączniku z trybem Auto to pojawia się komunikat Number Plate Light , na trybie Auto nie działają długie (idzie tylko mrugnąć) jak przełączę z trybu Auto na światła to długie działają

    0
  • #14 14 Sty 2015 02:55
    witeksala
    Poziom 9  

    odpowiadajac na twoje 1- wsze pytanie,do nadwozia b7 pszewidziane są 2 włączniki swiateł C -bez funkcji auto i D z funkcją auto natoiast odpowiadając na 2-gie pytanie co to za błąd Number Plate Light -oświetlenie tablicy rejestracyjnej -masz spaloną żarówkę lub zamontowałeś ledy i komputer czyta jako spalona żarówka

    Dodano po 8 [minuty]:

    zapomniałem dodać że właśnie w oryginale tak jest że na trybie Auto nie działają długie (można tylko mrugnąć)

    Moderowany przez T5:


    3.1.13. Dbaj o poprawność językową, zachowuj zasady netykiety. Nie wysyłaj wiadomości, które trudno jest przeczytać i zrozumieć co druga strona miała tak naprawdę na myśli.

    0
  • #15 19 Lis 2015 16:56
    azi3333
    Poziom 1  

    Witam.

    Mam ten sam problem który kolega opisuje. Zakupiłem rownież nowy przełącznik - mechanik stwierdził to samo, że przełącznik nadaje się do wymiany. I rownież mam problem z komunikatem "number plate light" choć żarówki kupiłem nowe (zwykłe, nie LED).

    Czy może udało Ci się rozwiązać wyżej opisywany problem??


    Pozdrawiam.

    0
  • #16 27 Kwi 2016 15:40
    marcin20022002
    Poziom 2  

    Czy ktoś wie jak zrobić co trzeba zmostkować żeby zamiast mrugnąć długimi dało się je załączyć na stałe. Mam założony włącznik świateł który automatycznie włącza mijania po uruchomieniu silnika.
    Za pomoc z góry dziękuje.

    0
  • #17 04 Paź 2017 19:55
    Klemens ZX6R
    Poziom 5  

    Temat nie rozwiązany do dzisiaj :P
    Auto sprzedane. Zamykam temat, dzięki.

    0