Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

C# - Połączenie z bazą SQL

Narvall 29 Gru 2014 21:04 579 2
  • #1 29 Gru 2014 21:04
    Narvall
    Poziom 7  

Witam!
    Jeżeli chodzi o C#,a tym bardziej SQL to jestem kompletnym samoukiem który dopiero zaczyna swoją przygodę z tymi językami. Postanowiłem sobie napisać mały programik który będzie mi pozwalał na dodawanie rekordów, edycje, usuwanie itd z bazy danych. Mam niestety problem gdyż nie mogę się połączyć ze swoją bazą danych. Szukałem różne informacje w internecie, próbowałem wielu metod lecz cały czas ten sam błąd. Jeśli ktoś byłby tak miły i mi pomógł byłbym bardzo wdzięczny.

Aktualnie mój kod wygląda tak:

Po uruchomieniu:

Po naciśnięciu przycisku baza powinna się otworzyć i wyświetlić okienko z napisem "Nawiązano połączenie!", niestety po naciśnięciu przycisku, po dłuższej chwili 'zastanowienia' program wyświetla komunikat:

Naprawdę nie mam już pojęcia co może być nie tak. Może wyjdę na debila, ale naprawdę męczę to już drugi dzień i nic mi nie wychodzi. Może ktoś swoim fachowym okiem spojrzy na to i jakoś zaradzi. Bardzo dziękuję za każdą pomoc.

Pozdrawiam
    Narvall

0 2
  • #2 29 Gru 2014 21:27
    Defice
    Poziom 25  

Po pierwsze pochwal się swoim kodem. Przynajmniej tym dotyczącym połączenia. Napisz też jaka to wersja SQL Servera. Czy twój connection string jest poprawny? Skąd go masz?

Druga sprawa, zawsze sobie wyświetlaj co jest nie tak. Twoja informacja jest dość skąpa możesz to zrobić tak:

Kod: csharp
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

Connection string na moje jest niekompletny, coś tam brakuje. Sam teraz akurat piszę aplikację z MS SQL 2012, u mnie wygląda on tak:

Kod: csharp

0
  • #3 29 Gru 2014 23:44
    Narvall
    Poziom 7  

Jeżeli chodzi o kod to to co wrzuciłem to wszystko. Na poradnikach które oglądałem i które czytałem to wystarczało żeby nawiązać połączenie.