Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wybór modelu samochodu RC

DuneK87 30 Dec 2014 09:25 4626 47
  • #1
    DuneK87
    Level 11  
    Witam wszystkim.
    W związku z pogodą, jak i słowami dziecka jednak bardziej zdecydowaliśmy się ku modelowi auta RC.

    Koledzy zastanawiam się nad modelem jaki wybrać.
    Elektryk vs Spalinówka.
    Chciałbym aby był to model najlepiej ze stylu: truggy.
    Z tego co usłyszałem tańsze są elektryki, nie wiem jak wygląda np sprawa jakiś zawodów w przyszłości.
    Aktualnie podczas poszukiwać natknąłem się na dwa modele i to w sumie spalinowe:
    - Hyper 9 PRO RC
    - Losi 8IGHT II (serwo SAVOX SC-1256TG)
    Myślę oczywiście od kupna czegoś używanego, i tutaj potrzebuję czyjejś pomocy. Bo w sumie w tych sprawach jedyne co umiem to sterować.
    Co byście doradzili?
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    1 PAWEL
    Level 42  
    Lepszy wybór to elektryk bezszczotkowy 4WD, mniej problemów z obsługą, serwisowaniem oraz mniejsze koszty eksploatacji.
    Szukaj taki model żebyś nie miał kłopotów z częściami zamiennymi.
  • #3
    DuneK87
    Level 11  
    1 PAWEL wrote:
    Lepszy wybór to elektryk bezszczotkowy, mniej problemów z obsługą, serwisowaniem oraz mniejsze koszty eksploatacji.
    Szukaj taki model żebyś nie miał kłopotów z częściami zamiennymi.


    aha rozumiem. Niestety jakoś mało widzę tych elektryków...
  • #4
    1 PAWEL
    Level 42  
    Jest bardzo dużo wszystko zależy jakie fundusze możesz przeznaczyć.
    ( na przykład Traxxas E-REVO, Traxxas E-MAXX )

    Przeszukaj na znanym portalu aukcyjnym.
  • #5
    Madrik
    moderator of Robotics
    W Warszawie są dwa duże salony modelarskie, gdzie można pójść, obejrzeć, poradzić się i kupić.
    Jeden to www.modelarnia.pl - ul. Bitwy Warszawskiej 1920 - blisko Grójeckiej.
    Drugi to www.rcwroblik.pl - ul. Modlińska, pomiędzy trasą AK i Auchan.

    Przejdziesz się pogadasz - akurat tam pracują pasjonaci jako sprzedawcy.
    Zorientujesz się co i jak.

    Generalnie - elektryk.

    Spalina to drogie paliwo "nitro", kłopot z olejem, stosunkowo małe okresy pomiędzy przeglądami i remontami silników, konieczność częstej regulacji napędów i oczywiście koszty zakupu. Do tego kłopotliwy rozruch i konieczność targania ze sobą sporej ilości gratów niezbędnych do obsługi pojazdu w terenie.
    Jest to zdecydowanie zabawa dla pasjonatów i zaawansowanych.
  • #6
    DuneK87
    Level 11  
    Dzięki za informację.
    Zdecydowałem się na elektryka, tylko coś rozsądnego dlatego będę potrzebował troszkę informacji.
    Szukam też również modeli el., wiadome z nimi ciężej wyrwać dobry model.
  • #7
    1 PAWEL
    Level 42  
    Podaj jakimi dysponujesz funduszami, wtedy możliwe jest ustalenie
    jaki model i jakiej firmy będzie w twoim zasięgu finansowym na przykład Traxxas,
    niższe ceny HSP, HPI, czy Maverick gdzie wybór części jest bardzo duży,
    elektryk bezszczotkowy 4WD, lub szczotkowy polecam bezszczotkowy.
  • #8
    DuneK87
    Level 11  
    Wszystko ustaliłem i przemyślałem, jeśli chciałbym startować w jakiś zawodach zostaje mi tylko buggy.
    Dzisiaj zastanawiam się nad:
    Durango Dex 410v3: baterie 2S 5600 GM V-maxx, pchełka rc4 hybrid, silnik 5,5 , serwo spektrum, baterie 4500 itd.
    Niestety jak dla mnie wydaje mi się że za to wszystko ponad 2000zł to za dużo.

    Czy lepiej skusić się na coś takiego:
    Team Associated B44.2 /B44.3: konwersja na dyferencjały satelitarne od Durango DEX410, kielichy slippera spring steel Exotec, mocowania amortyzatorów od modelu B44.3, niezniszczalne wahacze RPM, slipper zrobiony na tarczach wentylowanych, lite piny MIP ze stali hartowanej, carbonowe mocowania balla huba. Wszystkie łożyska wymienione przed Benek Cup.
    Za to akurat 700zł. Reszta trzeba skompletować.
    Dodatkowo samemu poszukać elektroniki,regulatora,apkę, silnik itd.

    Co byście doradzili?
  • #9
    1 PAWEL
    Level 42  
    Przy takim składaniu z poszczególnych podzespołów i tak dużo przekroczysz zakładany budżet.
    Lepiej poszukać używany gotowy zestaw, z narzędziami i wyposażeniem serwisowym.
    Czy jeździłeś już na zawodniczym zestawie?
  • #10
    DuneK87
    Level 11  
    Nie jeszcze nie jeździłem
  • #12
    DuneK87
    Level 11  
    Wolałbym jednak coś troszkę lepszego :)
  • #14
    DuneK87
    Level 11  
    A co myślisz o zestawie:
    Durango Dex 410 v3
    Zestaw:
    8 felg w tym
    4 felgi od Traxxa z oponami
    4 felgi(zółte) od Durango z oponami jconcepts (nie uzywane)
    4 felgi(białe) od Durango
    baterie 2S 5600 GM V-maxx
    pchełka rc4 hybric
    model Dex 410 v3
    regulator 120A
    serwo spektrum
    silnik 5.5r
    baterie 4500
    spoiler
    oleje
  • #15
    1 PAWEL
    Level 42  
    Dobry zestaw tylko pamiętaj o kosztownym rachunku za części zamienne,
    i ich dostępie.
    Trochę mało danych o silnik 5.5r, regulator 120A.
    Zestaw pewnie używany?
    Jeśli używany zalecał bym obejrzenie przed kupnem.


    Nowy DEX410v3 1:10 Electric 4WD Off Road Buggy
    to koszt około 1300 zł do złożenia ( Kit)

    bez podstawowego wyposażenia w elektronikę silnika i bez aparatury.
  • #16
    DuneK87
    Level 11  
    Silnik competiton v3.0 brushless motor 5.5r regulator minimalnie pęknięty plastik lecz działa na 100% był podłączany firmy etronix phaster 120
    Do modelu w cenie ładowarka HiTec x1

    Pytanie czy warto za 1500zl wszystko.
    Model malo jezdzony ale sran bdb.
  • #17
    Freddy
    Level 43  
    DuneK87 wrote:
    Silnik competiton v3.0 brushless motor 5.5r regulator minimalnie pęknięty plastik lecz działa na 100% był podłączany firmy etronix phaster 120
    Do modelu w cenie ładowarka HiTec x1

    Pytanie czy warto za 1500zl wszystko.
    Model malo jezdzony ale sran bdb.
    Chyba chciałeś napisać 150zł :)
    Cena 1500 jest mocno przesadzona.
    Silnik cena około 35$
    Ładowarka Hitec X1 (zależy która wersja) od 40$
    Regulator nie napisałeś jaki.

    Gdybyś to wszystko kupił nowiutkie w sklepie, zapłaciłbyś mniej.
  • #18
    DuneK87
    Level 11  
    Freddy chodzi mi 1500zl za wszystko model,i wszystkie czesci które wymienilem . Serwo spektrum p6070, regulator napisalem wyzej
  • #19
    1 PAWEL
    Level 42  
    Według mnie nie warto za ten model i wyposażenie wydać 1500 zł.
  • #20
    Freddy
    Level 43  
    1 PAWEL wrote:
    Według mnie nie warto za ten model i wyposażenie wydać 1500 zł.
    Toż właśnie to samo napisałem :)
    Według mnie cena 500 - 750 zł to maksimum co można na to wydać.
    Fabrycznie nowe można kupić za około 500$.
  • #21
    DuneK87
    Level 11  
    Wpadł mi jeszcze w oko model Team Associated - RC10 B44 Factory Team.

    Zamontowany silnik bezszczotkowy Castle Creations Mamba CM 36s 7700KV z regulatorem tej samej firmy,
    serwo Hitec HS 625 MG typu "standard" z metalowymi trybami na podwójnych łożyskach kulkowych,
    dwa pakiety 7,2V z ogniw selekcjonowanych Intellect SHV 4600 mAh.

    Z tego co się dowiedziałem jest to jednak model starszy niż B44.2

    Ew. mam możliwość kupna za 1500zł sam KIT TEAM ASSOCIATED RC8BE, nowy oczywiście
  • #22
    1 PAWEL
    Level 42  
    Model i silnik Castle CM36s 7700kv to jest silnik na płaskie wyścigi (ma wysoka prędkość obrotowa ). A co z dostępem do części.

    DuneK87 wrote:
    Ew. mam możliwość kupna za 1500zł sam KIT TEAM ASSOCIATED RC8BE, nowy oczywiście


    Plus wymieniony niżej zestaw to około od 1000-1500

    Min. 2-Kanałowa aparatura z odbiornikiem
    Jeden lub dwa 6-celowe (7,4V) pakiety NiMH lub jeden lub dwa pakiety LiPo 2s (7,4V; 11,1V; lub 14,8V - w zależności od parametrów regulatora)
    Ładowarka obsługująca wybrany typ pakietu akumulatorów
    Elektroniczny regulator obrotów silnika odpowiedni do stosowanego pakietu akumulatorów (jego napięcia i rodzaju ogniw) oraz silnika (liczba zwojów)

    Silnik elektryczny
    Klej do opon
    Farba do karoserii polikarbonatowych
    Narzędzia i przyrządy do obsługi elektrycznych aut RC
    ---------
    Ja proponuję powinieneś postawić na tańszy model z pewnym dostępem do części zamiennych,
    pouczyć się takim modelem 4WD jeździć.


    ( BEZSZCZOTKOWY HPI Trophy Buggy Flux RTR 2.4GHz 1:8 (4926413224) )



    =====

    Samochód Auto Team Associated B44 Factory Team ARF (4937356532)
  • #23
    DuneK87
    Level 11  
    a jak wyceniasz model:
    TEAM LOSI 8IGHT-Te 2.0

    *Podwozie Losi 8ight T 2.0 1:8 4WD Truggy Kit+ założona konwersja TLR 8ight 2.0
    *Mamba monster 2200kv + castle link + naklejki + pudełko
    * spektrum dx3r z odbiornikiem + pudełko, instrukcje, naklejki
    * pakiet turnigy 4s 30/40c 4500mah
    *Karoseria z folią
    *Felgi z naciągniętymi oponami + opony nowe GRP GRIP.
    *Klucze do modelu: imbusy, klucz do kół
    *pudełko od podwozia wraz z instrukcjami i naklejkami

    Model nówka
  • #24
    1 PAWEL
    Level 42  
    Ekstra model do zawodów.
    Cena też pewnie ekstra około 4500-5000 zł za kompletny mowy model.
    Nowy silnik i regulator Mamba Monster 2200kV to 900 zł.
  • #25
    DuneK87
    Level 11  
    Zastanawiam się nad tym modelem, jest to akurat "TRUGGY".

    Mam jeszcze do wyboru: (w skali 1:8)
    Team Associates RC8BE - model Team Factory więc lepszy nie śmietnik (NÓWKA)
    Aparatura Sanwa MT4GT (użyta 2-3x)
    Serwo Sovax (używane)
    Silnik i Regulator- rx 8 gen 1 2250kv (używane)
    Pakiety 4500mah (używane)
    Ładowarka tylko nie znam jaszcze modelu

    ew:
    regulator Asso 1600
    silnik Nosram 650

    I bardziej kusiłby mnie ten model.
    Kwestia na ile to wycenić?
  • Helpful post
    #26
    1 PAWEL
    Level 42  
    Team Associates RC8BE - model Team Factory ( KIT ) w Polskich sklepach nowy 1400-1500 zł.
    Silnik i regulator nowy około 1000 zł.
    Aparatura Sanwa MT4GT nowa około 700zł.
    Musiał byś wizualnie popatrzeć w jakim jest ten zestaw części stanie.
  • #27
    DuneK87
    Level 11  
    Zdecydowałem się jednak na co innego:
    XRAY XB4 2WD kupiłem na razie samo podwozie resztę będę składał.
    Sprężyny od Team Asso.
    Akurat właśnie z Łodzi. :)
  • #28
    1 PAWEL
    Level 42  
    XRAY XB4 2WD to napęd tylko na tył ciężki do opanowania przy dużej mocy silnika,
    4WD byłby lepszym rozwiązaniem, zawsze jest możliwość odłączenia napędu.
  • #29
    DuneK87
    Level 11  
    Będzie okazja się pouczyć, nikt nie mówi że od razu zamierzam nie wiadomo co wyczyniać. Model najpierw pójdzie pod naukę, tylko muszę do niego dobrać teraz silnik+reg itd.