Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Actros MP3 - Błąd MR 9963

Rzexxnik 30 Gru 2014 12:13 2214 15
  • #1 30 Gru 2014 12:13
    Rzexxnik
    Poziom 16  

    Witam.
    Temat był już poruszany. Mam problem z Mercedesem Actrosem 2010 rok. Auto jest po wypadku i częściowo jest rozebrany. Mam dawcę, ale mam małe możliwości finansowe na eksperymentowanie. Potrzebuję wiedzieć jakie rzeczy, jakie sterowniki muszę przełożyć do mojego auta z auta jeżdżącego, aby ten kod MR 9963 oraz MR 9964 związany z immobilizerem zniknął. Dodam że do tej pory tylko przełożyłem sterownik silnika i transponder z kluczyka.

    1 15
  • #2 30 Gru 2014 16:33
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 30 Gru 2014 17:12
    Rzexxnik
    Poziom 16  

    To też przelożyłem. Ale czy sterownik GM i FR też ma pływ na odpalenie i na immobilizer czy nie?

    0
  • #4 30 Gru 2014 19:08
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 30 Gru 2014 22:22
    Rzexxnik
    Poziom 16  

    bodek434 co masz na myśli przez ,,wszystko w komplecie" ? GM, FR i MR czy sam MR i kluczyk?

    0
  • #6 30 Gru 2014 23:25
    gucio~1
    Poziom 21  

    A mi zawsze wystarczyło przełożenie MR i transpondera w kluczu. Piszesz, że auto częściowo rozebrane. Może tu jest przyczyna?

    0
  • #7 31 Gru 2014 06:53
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 31 Gru 2014 07:43
    Rzexxnik
    Poziom 16  

    Czyli jeśli mam taki problem z błędem MR 9963 i MR9964 to problem może leżeć po stronie instalacji.?

    0
  • #9 31 Gru 2014 10:20
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    bodek434 napisał:
    Sam MR z kluczykiem i antenką.

    "Antenka" nie bierze udziału w dekodowaniu sygnału immobilizera z kluczyka - tylko go odbiera i wzmacnia.
    Silnik musi wystartować jeżeli MR i kluczyk są parą - reszta w tym przypadku jest mniej ważna. Potem może być trochę "schodów" - bo większość sterowników w tym modelu ma wpisany numer podwozia i będą traktować nowy MR jak intruza. Ale tu już jest inna zabawa...

    EDIT

    W takim przypadku jak podane błędy wchodzę w "nauczanie kluczyka" w module MR i sprawdzam, czy pojawiają się na ekranie kompa dane z immobilizera kluczyka. Mogą być trzy możliwości
    - komputer zamelduje, że kluczyk jest "nauczony" - czyli dobry i można startować, lub
    - pojawią się dane z pastylki immobilizera (czyli kluczyk do nauczenia)
    - pojawią się kreski (sygnał z immobilizera nie dociera do modułu MR. Przyczyn wiele :-/

    0
  • #10 31 Gru 2014 15:19
    Rzexxnik
    Poziom 16  

    A jak takie nauczanie przeprowadzić?

    0
  • #11 31 Gru 2014 17:39
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    W komputerze serwisowym robi się to poprzez wymianę kodów on-line z centralna bazą danych producenta. To, co odczytasz z ekranu po wejściu w panel nauczania wysyłasz "tam" i dostajesz w odpowiedzi kod cyfrowy który się wpisuje w odpowiednich rubrykach na ekranie SD i zatwierdza.

    0
  • #12 16 Mar 2015 11:56
    proh
    Poziom 11  

    Witam.Mam problem ze zdiagnozowaniem usterki ww mercedesie Actros MP3.Chodzi mianowicie o światła drogowe.Przełącznikiem pod kierownica mogę włączyć tzw sygnał świateł drogowych a nie mogę włączyć na stałe świateł drogowych.Przełącznik pod kierownicą podmieniłem i nic.TEXA nie pokazuje żadnego błędu ale mogę za pomocą niej przez aktywacje włączyć prawe lub lewe światło drogowe.Instalacja elektryczna ok.Doszłem do włącznika świateł awaryjnych ,czy w tym module może tkwić problem i jak to stwierdzić. .Proszę o szybką pomoc.

    0
  • #13 16 Mar 2015 13:39
    Rzexxnik
    Poziom 16  

    Proh według mnie problem masz z przednim modułem ramowym, który znajduje się po prawej stronie pod kabiną pod nogami pasażera. Prawdopodobnie w nim masz kłopot. Jest to do naprawienia.

    0
  • #14 16 Mar 2015 16:57
    proh
    Poziom 11  

    Rzexxnik ale gdyby był uszkodzony moduł przedni to nie włączył bym wcale świateł drogowych a jak napisałem mogę je włączyć za pomocą texy jak również mogę mignąć długimi .Z tego co się zorientowałem sygnał z przełącznika pod kierownica idzie do modułu włączników (tego w którym jest włącznik awaryjnych) a z tamtąd can dopiero do modułu przedniego.

    0
  • #15 16 Mar 2015 19:51
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Wlacznik świateł jest włączony nie pod rurociąg przyjaźń tylko pod moduł MSF ten z przyciskiem od awaryjnych. TEXA na tym poziomie - leży słownie= leży. Sprawdź multimetrem polaczenie kostki "kwadratowej" czy wszystko kontaktuje.

    0
  • #16 16 Mar 2015 20:47
    proh
    Poziom 11  

    Połączenia pomiędzy włącznikiem pod kierownicą a modułem MSF sprawdziłem wszystko ok.

    0