Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Regulator Obrotów Silnika Prądu Stałego 24V/2kW

30 Gru 2014 20:56 1494 9
  • Poziom 2  
    Witam Serdecznie

    Interesuje mnie jak zrobić , ewentualnie gdzie kupić regulator obrotów do silnika prądu stałego o napięciu 24V i mocy 2kW (jakiś schemat lub namiar na sklep ) .
    Z góry dziękuje za pomoc .
  • Poziom 29  
    A jaki to rodzaj silnika? Bocznikowy, szeregowo-bocznikowy czy szeregowy?
  • Poziom 13  
    Wiem, że do tego wykorzystuje się PWM ale przy takich mocach to nie wiem :(
    Chociaż może mocne tranzystory i by to sobie poradziło, ale pewnie istnieje jakiś lepszy i tańszy sposób.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    Można zrobić regulator fazowy na triaku i diaku. Dajesz tam jakiegos Bt138 na 12 A do tego DB3 potka 220k rezystorek i kondensatorek i masz.
  • Poziom 43  
    Cytat:
    Można zrobić regulator fazowy na triaku i diaku. Dajesz tam jakiegos Bt138 na 12 A do tego DB3 potka 220k rezystorek i kondensatorek i masz.
    Skąd wiesz że autor zasila to z sieci 230V przez transformator?

    2kW przy 24V to 83A, można zrobić regulator PWM na taki prąd, klusczowa będzie jakość wykonania obwodów prądowych, za to schemat może być jednym z typowych popularnych schematów.tylko z mocniejszymi tranzystorami wyjściowymi.
  • Poziom 2  
    silnik ma mieć zastosowanie do roweru , dlatego muszę kontrolować jego obroty inaczej będzie zbyt niebezpiecznie ,jaki schemat ?
  • Poziom 32  
    A czym go będziesz zasilał ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    I to już nie będzie rower,według obowiązujących przepisów/
  • Poziom 17  
    Kiedyś do sterowania takich silników w polskich wózkach widłowych FUT Suchedniów WW 1206 i pochodnych używano 2 styczników, opornika i regulatora opartego na stosie węglowym. Potem zamieniono to na układ tyrystorowy, a obecnie zastępuje się to wieloma połączonymi równolegle tranzystorami typu mos-fet. Ostatnie rozwiązanie jest najlepsze, bo są najmniejsze straty energii.
  • Poziom 2  
    bartek 8118 napisał:
    Kiedyś do sterowania takich silników w polskich wózkach widłowych FUT Suchedniów WW 1206 i pochodnych używano 2 styczników, opornika i regulatora opartego na stosie węglowym. Potem zamieniono to na układ tyrystorowy, a obecnie zastępuje się to wieloma połączonymi równolegle tranzystorami typu mos-fet. Ostatnie rozwiązanie jest najlepsze, bo są najmniejsze straty energii.


    Jakiego schematu użyć ? jest ich tyle że nie ogarniam ...

    Co do roweru , będzie to bardziej pokazówka której będę używał dla zabawy w miejscu do tego przeznaczonym .

    A może coś takiego się nada http://archiwum.allegro.pl/oferta/pwm-90a-10-...70v-regulator-obrotow-zabezp-i4336127244.html oczywiście do zrobienia ?