Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Regulator Obrotów Silnika Prądu Stałego 24V/2kW

Forever23 30 Gru 2014 20:56 1314 9
  • #1 30 Gru 2014 20:56
    Forever23
    Poziom 2  

    Witam Serdecznie

    Interesuje mnie jak zrobić , ewentualnie gdzie kupić regulator obrotów do silnika prądu stałego o napięciu 24V i mocy 2kW (jakiś schemat lub namiar na sklep ) .
    Z góry dziękuje za pomoc .

    0 9
  • #2 30 Gru 2014 21:43
    fifcio13-13
    Poziom 26  

    A jaki to rodzaj silnika? Bocznikowy, szeregowo-bocznikowy czy szeregowy?

    1
  • #3 30 Gru 2014 22:07
    lamposz
    Poziom 13  

    Wiem, że do tego wykorzystuje się PWM ale przy takich mocach to nie wiem :(
    Chociaż może mocne tranzystory i by to sobie poradziło, ale pewnie istnieje jakiś lepszy i tańszy sposób.

    0
  • #4 30 Gru 2014 22:42
    2210063
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 30 Gru 2014 22:46
    lamposz
    Poziom 13  

    Można zrobić regulator fazowy na triaku i diaku. Dajesz tam jakiegos Bt138 na 12 A do tego DB3 potka 220k rezystorek i kondensatorek i masz.

    0
  • #6 31 Gru 2014 09:29
    jarek_lnx
    Poziom 43  

    Cytat:
    Można zrobić regulator fazowy na triaku i diaku. Dajesz tam jakiegos Bt138 na 12 A do tego DB3 potka 220k rezystorek i kondensatorek i masz.
    Skąd wiesz że autor zasila to z sieci 230V przez transformator?

    2kW przy 24V to 83A, można zrobić regulator PWM na taki prąd, klusczowa będzie jakość wykonania obwodów prądowych, za to schemat może być jednym z typowych popularnych schematów.tylko z mocniejszymi tranzystorami wyjściowymi.

    0
  • #7 31 Gru 2014 11:45
    Forever23
    Poziom 2  

    silnik ma mieć zastosowanie do roweru , dlatego muszę kontrolować jego obroty inaczej będzie zbyt niebezpiecznie ,jaki schemat ?

    1
  • #8 01 Sty 2015 14:41
    azibik
    Poziom 32  

    A czym go będziesz zasilał ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    I to już nie będzie rower,według obowiązujących przepisów/

    0
  • #9 01 Sty 2015 15:00
    bartek 8118
    Poziom 17  

    Kiedyś do sterowania takich silników w polskich wózkach widłowych FUT Suchedniów WW 1206 i pochodnych używano 2 styczników, opornika i regulatora opartego na stosie węglowym. Potem zamieniono to na układ tyrystorowy, a obecnie zastępuje się to wieloma połączonymi równolegle tranzystorami typu mos-fet. Ostatnie rozwiązanie jest najlepsze, bo są najmniejsze straty energii.

    1
  • #10 02 Sty 2015 08:16
    Forever23
    Poziom 2  

    bartek 8118 napisał:
    Kiedyś do sterowania takich silników w polskich wózkach widłowych FUT Suchedniów WW 1206 i pochodnych używano 2 styczników, opornika i regulatora opartego na stosie węglowym. Potem zamieniono to na układ tyrystorowy, a obecnie zastępuje się to wieloma połączonymi równolegle tranzystorami typu mos-fet. Ostatnie rozwiązanie jest najlepsze, bo są najmniejsze straty energii.


    Jakiego schematu użyć ? jest ich tyle że nie ogarniam ...

    Co do roweru , będzie to bardziej pokazówka której będę używał dla zabawy w miejscu do tego przeznaczonym .

    A może coś takiego się nada http://archiwum.allegro.pl/oferta/pwm-90a-10-...70v-regulator-obrotow-zabezp-i4336127244.html oczywiście do zrobienia ?

    0