Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Scenic 1.9 cdi 2000 rok nie działa dmuchawa wentylatora

30 Gru 2014 22:12 4650 22
  • Poziom 9  
    Witam Serdecznie posiadam samochód marki Renault Scenic 1.9 cdi 2000 r.

    Otóż mam taki problem z dmuchawą klimatyzacji czytałem dużo postów ale nic nie znalazłem co by mogło mi znacznie pomóc

    Zacząłem od wymiany wentylatora nie zadziałało później przeczytałem o rezystorze napięcia wentylatora kupiłem nowy wymieniłem ale też nie pomogło ....

    Więc spróbowałem ominąć rezystor napięcia wentylatora i dałem kable na krótko zadziałało ale tylko na wysokich obrotach ..

    Sterownik klimatyzacji działa ale wentylator nie reaguje na podnoszenie (zwiększanie mocy wentylatora) oraz nie wiem czy klapy w tunelu nawiewu maja coś wspólnego z działaniem dmuchawy proszę o instrukcje rady
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 38  
    Sprawdź bezpieczniki jest tam kilka odpowiadających za ogrzewanie, masz tam klimę?
  • Poziom 9  
    Climatronic automatyczny bezpieczniki są malutkie nie te standardowe a mikro szczelinę ciężko zobaczyć a które to mogą być bezpieczniki bo na klapce bezpieczników nie widać za dużo które mogą być od nadmuchu jak podłącze mase do radiatora opornika to działa ale na najwyższym biegu postaram się wrzucić jakieś fotki to może coś więcej da się powiedzieć
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 9  
    Sprawdziłem bezpieczniki wszystkie ok
  • Poziom 18  
    danieltoki napisał:
    kupiłem nowy
    niesprawny
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Jeżeli bezpieczniki sprawne, do "opornicy" dochodzi zasilanie (grube przewody), panel od klimatyzacji wyświetla temperaturę to raczej pad Ci panek i nie podaje on sterowania do "opornicy"
  • Poziom 38  
    Termik w opornicy sprawny ?
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
  • Poziom 31  
    Jeżeli któryś z dwóch silników klap zacięty to dmuchawa nie ruszy.
  • Poziom 9  
    zasilanie do tranzystora dochodzi ---- jak sprawdzić silnik klap jak wykręciłem i na sucho chciałem ruszyć przez panel to nie działał od dolnej klapy a kiedyś zauwarzyłem że tak lekko przycina także może ten silniczek tylko jak go sprawidzić pozdrawiam
  • Poziom 38  
    Zrób fotkę taj opornicy.
  • Poziom 9  
    Renault Scenic 1.9 cdi 2000 rok nie działa dmuchawa wentylatora opornica elektryczna zastanawiam się czy jechać kupić silniki klap chociaż jeden bo ten dolny mi podpada troche
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Zanim cokolwiek zrobisz to ja na Twoim miejscu sprawdziłbym zasilanie "opornicy" i jej sterowanie z panela.
  • Moderator Samochody
    grala1 napisał:
    Zanim cokolwiek zrobisz to ja na Twoim miejscu sprawdziłbym zasilanie "opornicy" i jej sterowanie z panela.


    O ile po tych pomiarach wszystko inne dalej będzie działało.
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Jeśli klima jest automatyczna to "opornica" jest sterownikiem elektronicznym z tranzystorem mosfet. Miałem kiedyś uszkodzony ale objawy były inne, zwarty tranzystor włączał dmuchawę na maksymalnych obrotach.
    Uwaga ogólna : jeśli dmuchawa zaczyna piszczeć to należy jak najszybciej ją wyciagnąć, oczyścić z liści i nasmarować łożyska ślizgowe. Bo następnym etapem będzie naprawa sterownika lub opornicy.
  • Poziom 9  
    Dzięki panowie ale już niebedę wnikać co to tam jest auto idzie do sprzedaży także dzięki za rady temat zamknięty w moim przypadku jakiś chyba trefny ten Scenic pozdrawiam

    Dodano po 1 [sekundy]:

    Dzięki panowie ale już niebedę wnikać co to tam jest auto idzie do sprzedaży także dzięki za rady temat zamknięty w moim przypadku jakiś chyba trefny ten Scenic pozdrawiam
  • Poziom 38  
    Nie trefny scenic tylko to uroki francuzów.
  • Poziom 8  
    Czy w jakimś stopniu pogoda (2 dni deszczu) może mieć wpływ na usterkę w/w elementu. Problem zaczął się wczoraj od całkowitego braku nadmuchu poprzez chwile poprawnego działania kończąc na tym że dzisiaj czy to 1 ,2...5 bieg nadmuchu to ciągle kręci z maksymalną prędkością.
    Wiem że te cuda techniki są hipohondrykami to wtyczka od poduszki to kostka od świateł ale czy i taka usterka może wynikać z pogody. Objawy ewidentne a z własnego doświadczenia wiem że nie raz szczeniak jak odparował to wracało wszystko do normy :)
  • Poziom 38  
    diezel napisał:
    Czy w jakimś stopniu pogoda (2 dni deszczu) może mieć wpływ na usterkę w/w elementu.


    W jakimś może mieć, ale usterkę trzeba znaleść.
  • Poziom 16  
    Miałem taki przypadek że w opornicy na zasilaniu na płytce ze zdjęcia były zimne luty spowodowane dużym prądem. Wytopiło cynę, warto sprawdzić. To częsta przyczyna opornic w sceniku. Moich trzech kolegów prawie w jednym czasie na jesień doznało tej przyjemności a jeden to posiada już trzy opornice które zakupił i okazały się trefne. Po rozebraniu wszystkie miały tą samą przypadłość. Dmuchawy też ma dwie ale tak jak kolega januszc pisał ,jak piszczy lub słabo dmucha to trzeba ją wyciągnąć wyczyścić przesmarować a jak ktoś potrafi to pomierzyć prąd. Próbuj jak się uda naprawa to napisz. Nie ważne że auto na handel, jak już to poinformuj potencjalnych kupujących o tym fakcie.
  • Poziom 15  
    Pogoda ma jak najbardziej wpływ na uszkodzenia wentylatora i sterownika.
    Jest tak :
    - jesienią (najczęściej) na podszybiu liście lub inne zanieczyszczenia zatykają otwór odprowadzający wodę.
    - poziom wody się podnosi i woda przelewa się do kanału ssącego dmuchawy.
    - dmuchawa zasysa wodę i zaczyna się zacierać po jakimś czasie
    - zwiększony opór dmuchawy powoduje zwiększenie obciążenia sterownika i w efekcie jego uszkodzenie.

    Polecam co kilka miesięcy ( a jesienią zawsze) odkręcić plastik na podszybiu po prawej stronie i wyczyścić zalegające tam śmieci i udrożnić odpływ. Nalać wody na szybę w celu sprawdzenia czy woda spływa pod błotnikiem.