Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ericsson M-RK - Ładowarka do baterii z Motoroli.

Fredrikson1 30 Gru 2014 23:46 2037 7
  • #1 30 Gru 2014 23:46
    Fredrikson1
    Poziom 10  

    Witam!
    Pacjentem jest radio, a dokładniej bateria z Ericssona M-RK. Nie mam do niego ładowarki. Mam za to ładowarki do Motoroli. Modele ładowarek, to: HTN9000C i WPLN4137BR. Obie obsługują akumulatory NiCd, NiMH i LiON. Napięcia akumulatorów Motorol i Ericssona są te same, pojemności podobne (ładowarki obsługują różne wielkości akumulatorów). Pytanie polega na tym, czy dałoby się ładować akumulator Ericssona przy użyciu którejś z podanych ładowarek Motoroli? Wykonanie "mechaniki", to dla mnie nie problem. Układ styków jest różny na pierwszy rzut oka, jedna Motorola ma 3 w rzędzie, druga 4 w rzędzie, a Ericsson ma 2 w rzędzie i jeden powyżej. Schematów ładowarek nie znalazłem, rozpiski styków baterii Ericssona tez nie (dalej nie szukałem, przyznaje się bez bicia).
    Czy któs może coś podpowiedzieć? Będę wdzięczny za wszelką pomoc:-)

    0 7
  • Sklep HeluKabel
  • #2 31 Gru 2014 00:12
    kriss51
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jeśli napięcia akumulatorów są te same, podobne pojemności i w akumulatorach nie ma elektroniki to bez problemu możesz wykorzystać ładowarki motoroli. Pozdrawiam

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 31 Gru 2014 00:18
    Fredrikson1
    Poziom 10  

    Uuuu... Nie przewidziałem mozliwości wystepowania elektroniki w bateriach... Czyli moim problemem dodatkowym jest ewentualność jej wystąpienia. No i rozpiski pinów baterii i ładowarek. Czy ktoś rozmontowywał baterie z Motorol albo Ericssona?

    0
  • #4 31 Gru 2014 00:24
    kriss51
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Wrzuć fotki tych akumulatorów to może coś się rozjaśni. Napisz jeszcze jakie modele tych radiotelefonów.

    0
  • #5 31 Gru 2014 00:58
    Fredrikson1
    Poziom 10  

    Ericsson M-RK - Ładowarka do baterii z Motoroli.
    Po lewej akumulator Motoroli CP340, poniżej ładowarka WPLN4137BR, po prawej akumulator Motoroli GP340, poniżej ładowarka HTN9000C.
    Akumulator Ericssona M-RK wygląda tak:
    http://www.ebaterie.pl/product_thumb.php?img=images/c18/ER1.jpg&w=105&h=105
    Znalazłem info, że akumulator od GP340 na tych stykach ma takie wyprowadzenia (patrząc jak na zdjęciu, cytat z postu na Forum):
    "1. minus połączony bezpośrednio z minusem wkładu i złączem zewnętrznym po drugiej stronie baterii.
    2. szyna danych (w baterii jest eprom AddOM z zaszytymi danymi o typie i eksploatacji) połączona bezpośrednio ze środkowym złączem po drugiej stronie baterii.
    3. termistor kontroli temperatury podczas ładowania (połączony do masy rezyst ok 11 kOm 20 oC ).
    4. do podawania plusa podczas ładowania (połączony z plusem baterii i stykiem wewnętrznym po drugiej stronie baterii poprzez diodę).
    Ponadto w baterii jest bezpiecznik 5 A. Wyprowadzenia 1...4 mają dławiki i jest uklad niwelujący wpływy w.cz"
    Czyli mniemam, że ładowarkę do GP sobie powinienem odpuścić, bo potrzebuje ona informacji o modelu baterii z jej wewnętrznego układu. Poszukam, może mi się uda znaleźć rozpiskę pinów do CP i Ericssona, ale jak ktoś je zna, to może szybciej tu poda, niż ja znajdę.

    2
  • #6 31 Gru 2014 22:24
    kriss51
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Ja mam podobny akumulator z innej motoroli jak twój GP340 i wszystko się zgadza prócz szyny danych, bo nie ma w tym pakiecie czegoś takiego. Można taki akumulator naładować podłączając jakiś zasilacz o odpowiednim prądzie do masy i plusa wg. twego opisu. Tylko że ty chcesz ładować ładowarką od motoroli akumulator z ericssona. Ja bym rozebrał ten akumulator, bo chyba się da i zobaczył co tam jest i ewentualnie podłączył bym tak by było podobnie jak w motoroli. Ładowarka wykorzystuje masę, plus oraz termistor.

    0
  • #7 02 Sty 2015 05:59
    yes2mike
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Rozdłubałem kilka akumulatorów M-RK i M-PA... W żadnym nie stwierdziłem jakiejkolwiek zaawansowanej elektroniki, czego o motorolowych powiedzieć nie można.
    Zatem można je śmiało ładować "na żywca".

    0
  • #8 27 Lip 2015 21:51
    Fredrikson1
    Poziom 10  

    Temat został rozwiązany przez przeprowadzenie "przeszczepu" ogniw i elektroniki z baterii Motoroli CP040 i podpięcie ładowarki motorolowej do podstawki ładowarki Ericssona. Trochę naokoło, ale w sumie fajnie działa:-)

    0