Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Leon 1M - Alarm cały czas się włącza

Davidzior 31 Dec 2014 09:10 12720 12
Optex
  • #1
    Davidzior
    Level 10  
    Witam.

    Mam następujący problem. Chciałem podładować akumulator w moim leonie z 2003 roku. W tym celu odłączyłem akumulator i ładowałem go przez noc. Dzisiaj po podłączeniu od razu włączył się alarm (bez syreny- poprzedni właściciel wymontował). Alarmu nie da się w jakikolwiek sposób wyłączyć- jedynie przez odłączenie akumulatora. Diody immobilisera nie gasną po otwarciu auta.

    Co może być nie tak. Na pewno nie zrobiłem żadnego zwarcia.

    Pozdrawiam.
  • Optex
  • #2
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    Pozostaje odszukać centralkę alarmu w samochodzie i albo ją zdemontować albo po rozpoznaniu jaki to model - odpowiednio zaprogramować nowe piloty lub ustawienia samej centrali.
  • Optex
  • #3
    Davidzior
    Level 10  
    Dodam coś jeszcze: samochód ma raczej oryginalny alarm. Problem polega na nierozbrajaniu się alarmu po otwarciu samochodu.

    Czy mógłbym się dowiedzieć gdzie oryginalnie SEAT w modelu Leon (1gen.) montował centralkę alarmu? Wiem, że na wielu forach odmawiają podana otwarcie informacji, więc może na PW? Może dało by się go jakoś zresetować, lub zakodować ponownie kluczyk?
  • #4
    roman2361
    Level 15  
    pewno kolo kolumny kierowniczej
  • #5
    Davidzior
    Level 10  
    Kable z czujników ruchu idą prosto do centralki?
  • #6
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    Davidzior wrote:
    Diody immobilisera nie gasną po otwarciu auta

    O jakich diodach piszesz?
    W fabrycznym systemie alarmowym, czujniki ultradźwiękowe są wbudowane w lampkach tylnego oświetlenia dla pasażerów.
    Wyłącznik do ich dezaktywacji umieszczono na słupku środkowym.

    Jak to wygląda w Twoim samochodzie ?

    Jeżeli alarm fabryczny, to konieczna będzie diagnostyka komputerowa.

    Czy pomimo uzbrojonego alarmu , potrafisz uruchomić silnik ?
  • #7
    Davidzior
    Level 10  
    Czyli wychodzi na to, że byłem w błędzie co do fabrycznego alarmu.

    Czujniki ultradźwiękowe mam umieszczone na górze słupków A (jak w wielu alarmach z np. allegro), więc wychodzi na to, że system nie jest fabryczny. Tylnych lampek w ogóle nie mam, jak również przycisku na dole przy słupku środkowym.

    Również ja wprowadziłem wszystkich w błąd z tą lampką immobilisera. Po oględzinach wychodzi na to, że jest to dioda sygnalizująca uzbrojenie alarmu. Jest umiejscowiona mniej-więcej po lewej stronie i lekko na dole (południowy zachód :) ) od włącznika świateł. Podczas, gdy alarm działał jak należy, po otwarciu auta dioda ta gasła na stałe, a po zamknięciu- migała cyklicznie. Teraz miga cały czas, więc oznacza to, że alarm się nie rozbraja.

    Samochód normalnie odpala, ale cały czas migają kierunki.

    Najchętniej pozbyłbym się tego ustrojstwa w cholerę. Syreny i tak nie ma, ponieważ poprzedni właściciel ją usunął.
  • Helpful post
    #8
    Teodor85
    Level 20  
    Jak auto odpala to wystarczy iść tropem przewodów od diody i wypiąć całkowicie centralkę i problem z głowy.
  • Helpful post
    #9
    grala1
    VAG group specialist
    Ściągaj plastik nad nogami kierowcy by dostać się do przekaźników i tyłu skrzynki bezpiecznikowej - tam pewnie ujrzysz dokładana instalacje i czarne pudełko. Po wyjęciu z niego wtyczki problem minie.
    Z pudełka może odczyta nazwę i znajdziesz instrukcje do niego.
  • #10
    Davidzior
    Level 10  
    Dziękuję za rady. Mam tylko jeszcze jedną obawę- czy po odłączeniu alarmu nie będę miał problemów z centralnym zamkiem? A może alarm i centralny to dwa różne systemy?
  • #11
    grala1
    VAG group specialist
    Centralny masz fabryczny więc ktoś dołożył alarm lub sterowanie zamka z pilota.
    Znajdź puszkę i wtedy będziemy wiedzieć co to za alarm/sterownik i będziemy radzić dalej.
  • #12
    Davidzior
    Level 10  
    OK. Jutro znajdę, porobię zdjęcia i wszystko opiszę na Forum. Dzisiaj już trochę za ciemno na czołganie się pod kierownicą :)
  • #13
    Davidzior
    Level 10  
    Ok. Dostałem się do- jak myślę- centralki. Wygląda to tak:

    Główna centralka (AMERVOX PRO9234):
    Seat Leon 1M - Alarm cały czas się włącza Seat Leon 1M - Alarm cały czas się włącza

    Z tyłu centralki jest pięć małych przycisków z numerkami:
    Seat Leon 1M - Alarm cały czas się włącza

    A do tego podpięte są czujniki ultradźwiękowe (AMX):
    Seat Leon 1M - Alarm cały czas się włącza

    Alarm sterowany był fabrycznym pilotem w kluczyku.