Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Hyundai/Getz/15. CRDi - Z trudem zapala po czym przeważnie gaśnie.

regent 31 Dec 2014 14:34 4059 5
  • #1
    regent
    Level 10  
    Dzisiaj pojawił się problem w moim do tej pory praktycznie bezawaryjnym samochodzie (Hyundai Getz 1.5 CRDi 2007 przebieg 123000 km)

    Samochód przy wyjeździe rano garażu odpalił bezproblemowo i praktycznie od razu zgasł (zdarzyło się to po raz pierwszy) więc zapaliłem ponownie i pojechałem.

    Po zatrzymaniu się i przy ponownej próbie odpalenia niestety znowu to samo.
    Po próbie uruchomienia po kolejnym postoju niestety nie udało się odpalić i samochód wrócił do domu na holu.

    Po kilku godzinach ponownie próbowałem odpalić i samochód zapalał ale od razu gasł i tak chyba z 10 razy. Dwa razy nacisnąłem ręczną pompkę paliwa i zapalił. Przejechałem z 3 km samochód jechał normalnie.
    Wjechałem do garażu znowu za trzecią próbą odpalił ale pracował tylko na wolnych obrotach wciskanie pedału gazu dawało jedynie minimalną różnicę w obrotach silnika.(Nic nie dymi, nie kopci, nie "strzela", nie świecą się kontrolki "check")



    Sam raczej z tym nic nie zrobię. Podejrzewam że problem tkwi gdzieś w układzie zasilania (pompa paliwa, filtr paliwa ?)

    W ubiegłym tygodniu wymieniałem w ASO filtr paliwa czy jest możliwe że coś tam zostało przy tej okazji źle zrobione lub poskładane i obecna sytuacja jest tego przyczyną (od tej pory przejechałem samochodem z 200 km). Paliwo tankuję od kilku lat na jednej i tej samej bardzo popularnej stacji więc to chyba też nie jest przyczyną).

    Ma ktoś pomysł co to może być ? Gdzie poza ASO jechać na jakąś wstępną diagnozę?

    Za konstruktywną pomoc lub sugestie z góry dziękuję.
  • #2
    żałosna udręka
    Level 33  
    regent wrote:
    Gdzie poza ASO jechać na jakąś wstępną diagnozę?
    Podaj swoją lokalizację, to ktoś odpowie. Silnik 4 cyl?
  • #3
    regent
    Level 10  
    Władysławowo woj. pomorskie
  • #4
    regent
    Level 10  
    Dzisiaj rano nadal nie dawało się uruchomić silnika.

    Zgodnie z zaleceniami jednego ze znajomych sprawdziłem wszystko co było "dotykane" w czasie wizyty w ASO przy wymianie filtra paliwa.

    Dwa miejsca wzbudziły podejrzenia:
    1.Zamocowanie filtra - filtr był bardzo mocno dokręcony, do tego stopnia że trzeba było użyć żabki i imadła by to odkręcić. Gumowa uszczelka była już nierówno ściśnięta widoczne było to gołym okiem, po lekkim poluzowaniu wróciło do właściwej pozycji.
    Z kolei inne elementy (pierścień podgrzewacza paliwa i "kopuła" z kroćcami do paliwa) były nieściśnięte sześciokrotną nakrętką jaka jest wewnątrz. Można określić że jedynie stykały się ze sobą bez docisku co stwarzało możliwość zapowietrzania. Co próba rozruchu to gumowa gruszka (ręczna pompka do odpowietrzania) była pusta.

    2.Połączenie przewodów paliwowych pomiędzy pompą a filtrem za pomocą "kostkowych" złączek nie było do końca wciśnięte. Brakowało około trzech milimetrów do całkowitego zamknięcia, nie można było "zamknąć złączki".

    Po ponownym złożeniu całości problem zniknął. Silnik po dość długim kręceniu kilka razy rozrusznikiem w końcu zapalił i teraz zapala i pracuje już normalnie.

    Mam jedynie jeszcze pytania dotyczące odpowietrzania układu po wymianie filtra paliwa:
    - czy prawdą jest że nowy/wymieniony filtr należy napełnić "ręcznie" paliwem by skrócić czas odpowietrzania układu i nie męczyć rozrusznika ?

    - czy przy ręcznym pompowaniu "gumową gruszką" należy zdejmować "korek" na ślepym kroćcu ? Wcześniej pompowałem dość długo bez efektu, po zdjęciu "korka" paliwo zaczęło wypływać po kilku naciśnięciach czy to tylko zbieg okoliczności czy pompowanie z zamkniętym korku nic nie daje ?
  • #5
    żałosna udręka
    Level 33  
    Usunąłeś usterkę więc nie ma co już odpowietrzać. Ogólnie ujmując odpowietrzanie polega na usunięciu powietrza nie przez wytworzenie próżni tylko wpompowaniu paliwa. Z korkiem czy bez masz wpompować paliwo. Cel uświęca środki.
  • #6
    regent
    Level 10  
    Problem rozwiązany.
    Jak się okazało przyczyną było niestaranne złożenie elementów po wymianie filtra paliwa - nieszczelności powodowały samoistne zapowietrzanie się układu paliwowego.