Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer ControlsComputer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik DC - Nie startuje pod obciążeniem.

31 Gru 2014 21:27 1515 8
  • Poziom 8  
    Witam
    Około 2 tygodnie temu zepsuła się etykieciarka na stanie firmy i szef poprosił mnie o naprawę (początkujący mechatronik), po "przebadaniu" sterownika okazało się że wysiadła płytka drukowana, odpowiadała ona za zasilenie silnika DC-220V 300W, oraz ewentualną zmianę obrotów, szef stwierdził że zmiana obrotów w tej etykieciarce nie jest już konieczna więc zastosowałem jednoelementowy mostek graetza, tamta płytka wylądowała na śmietniku i nie mam możliwości wstawienia zdjęć, jednak silnik po podpięciu sterownika i nowej płytki z mostkiem nie chce ruszać, były przeprowadzane testy z jego użyciem bez obciążenia i wszystko działało, martwi mnie też że przy pomiarze szczotka - wirnik miernik wykazał przepływ nawet między pakietami blach które nie stykały się ze szczotkami, sam silnik nawet bez obciążenia (sama przekładnia) działał tylko po sparowaniu uzwojeń. Poniżej zamieszczam zdjęcia kostki silnika. Sama maszyna jest z '65 roku.


    https://obrazki.elektroda.pl/1972896000_1420057480.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/9202216300_1420057482.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/6301978900_1420057483.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/3311730900_1420057484.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/6112288800_1420057485.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/4139671200_1420057486.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/6968354400_1420057487.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/4869381900_1420057488.jpg


    Pozdrawiam
    Delris
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Poziom 33  
    A jakie prądy silnik pobiera na uzwojeniach wzbudzenia i twornika i jak się mają do znamionowych z tabliczki?
    To normalne że między płytkami komutatora jest przejście, przecież to jest jedno uzwojenie "rozszyte" między płytki.
    Do przekładni pewnie nie zaglądałeś.
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Specjalista Automatyk
    Wszystko fajnie...tylko to co najważniejsze - tabliczkę znamionową ...zasłaniasz łapą.
  • Poziom 14  
    Kolego zobacz czy jeszcze coś zostało ze szczotek i w jakim stanie jest komutator drugie pytanie czy nie ciągnie łuku jaki pobiera prąd zrób fotkę tabliczki znamionowej
  • Poziom 8  
    Szczotki są jeszcze w znośnym stanie, komutator jest <ekhm> starty o ok 1 mm w linii działania szczotek. Co do tabliczki, prawda, moje niedopatrzenie. Silnik przy sprawdzeniu dosyć iskrzył na komutatorze. Jeśli chodzi o przekładnię została sprawdzona i przesmarowana. Zdjęcia tabliczki wrzucę jutro.

    Delris
  • Poziom 14  
    Jak mocno iskrzy zobrazuj to w skali 1 do 10 i czy ciągnie za sobą łuk czy mocno buczy . Spróbuj oczyścić komutator papierem wodnym 1500 oraz szczeliny ostrym szpikulcem wygląda to na spalony wirnik daj go do sprawdzenia do zakładu który przezwaja silniki lub zbuduj sobie sam przyrząd do sprawdzania wirników ze starego transformatora jak jesteś za interesowany wyśle jak to zrobić na PW

    Za propozycję pomocy przez PW dostaje się ostrzeżenie, tylko z powodu nowego roku wstrzymam się jeszcze. A jak to zrobić opisywano na forum kilka razy. [retrofood]

    Dodano po 3 [godziny] 23 [minuty]:

    Szanowny panie moderatorze ja za 3 lata idę już na emeryturę moją dewizą jest pomoc i dobra rada przepraszam że zaproponowałem pomoc na PW po prostu uznałem że nie ma co zaśmiecać dyskusji bo nie wiadomo czy kolega się zdecyduje na budowę czy nie , a to czy temat był omawiany ja nie wiem odszukanie nieraz graniczy z cudem i dość często jest to dziecinada mało natomiast jest ludzi gotowych do pomocy . Ja życzę panu dużo sukcesów zawodowych zdrowia oraz cierpliwości a przede wszystkim dużo zrozumienia pozdrawiam waldek63
    PS. Po przeczytaniu proszę o usunięcie tej wiadomości

    Skoro tak trudno odszukać, to tym bardziej nie należy ukrywać tego przed innymi czytającymi. [retrofood]
  • Poziom 8  
    Silnik iskrzy na 5-6 w skali dziesięciu, moim zdaniem jest to po prostu kwestia zapuszczonego komutatora, dzisiaj moje podejrzenie spadło na skrzynkę sterownika. Martwi mnie też fakt że jedno uzwojenie wydaje się być uszkodzone (brak ciągłości przewodu według miernika) a pomimo tego silnik załącza dopiero po sparowaniu obu uzwojeń, kierunek jego obrotów też zależy od ich dobrania.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Witam domyślam się że chodzi i o przepalone uzwojenie stojana czy o wirnik mierzyłeś klatki na wirniku zrób pan fotkę tabliczki znamionowej co do podłączania do wstrzymaj się wyjaśnimy sprawę z tym przerwanym uzwojeniem bo z tego co piszesz to to iskrzenie 5-6 to bardzo dużo pytanko czy wydaje on dźwięk przytłumionego buczenia koniecznie dołącz fotkę tabliczki znamionowej nic na razie nie podłączaj odczytać trzeba dane z tabliczki bo tak jak pisze kolega (JASZTO) rzeczywiście silnik ten może posiadać odrębne zasilanie na stojan i wirnik trzeba to wziąć pod uwagę masz schemat sterownika to dołącz samą końcówkę wyjściową pozdrawiam zobacz ten schemacik
    waldek63