Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vw sharan 1.9 90 km 1997r. - wysokie obroty, duże spalanie, zamulenie pow. 2200

pawel89dol 01 Sty 2015 19:30 1062 8
  • #1 01 Sty 2015 19:30
    pawel89dol
    Poziom 2  

    Witam, mam problem z szaranem silnik 1.9 90 km rok 1997. Problem polega na tym że auto po odpaleniu wskakuje na bardzo wysokie obroty az do 2 tys i spada, jednak utrzymuje się na poziomie w granicach 1,2 - 1,4 tys na bieguj jałowym. Auto zaraz po odpaleniu zakopci na czarno. Spalanie utrzymuje sie na poziomie 12-14 litrow na 100 km! Auto podpiąłem pod kompa i pokazało mi 4 błędy, których jednak nie da się skasować: 1) przepłowomierza masowego powietrza 2)czujnika temperatury 3)położenia pedału gazu oraz 4) położenia hamulca. Dodam, że problem pojawił się od razu po tym jak odpiąłem czujnik stopu, który jest położony nad hamulcem. Po wymianie na nowy problem z tymi objawami nadal sie utrzymuje. Dodam także, ze sprawdzałem bezpieczniki zeby zdiagnozować czy czujnik stop, jest sprawny. Bardzo prosze o pomoc! pozdrawiam

    0 8
  • #2 03 Sty 2015 22:59
    Kukiiiz
    Poziom 8  

    rozumiem ze czujnik odpiales ponieważ???? był uszkodzony czy tak sobie chciales sobie go zobaczyć??? bo dziwne ze nagle takie objawy sa przez odpięcie czujnika.

    0
  • #3 04 Sty 2015 09:16
    pawel89dol
    Poziom 2  

    Czujnik odpiąłem ponieważ był uszkodzony i nie miałem świateł stopu. Wtedy tez sprawdzałem wszystkie bezpieczniki i może coś przypadkiem rozłączyłem, jakiś przekaźnik albo coś? Dodam, że zarówno po założeniu czujnika nowego jak i starego moje objawy sie utrzymują. Ja to łącze ze sobą ponieważ rano jechałem sharanem i było wszystko ok. Podstawiłem go do garażu, i zaczałem majstrować z tym czujnikiem stopu i od razu po odpaleniu wszedł na obroty....

    0
  • #5 04 Sty 2015 19:37
    Kukiiiz
    Poziom 8  

    Dokładnie tak jak pisze T5. Sprawdź wszystkie bezpieczniki. A błąd Tobie nie wyskoczył?

    Dodano po 4 [minuty]:

    Jeżeli bezpieczniki/przekaźniki są ok, to zobacz jeszcze na kable/piny/masę od skrzynki bezpieczników/przekaźników.

    0
  • #6 04 Sty 2015 22:35
    pawel89dol
    Poziom 2  

    Bardzo dziękuję Panowie za odzew.
    światła stop po wymianie czujnika świecą. Jutro postaram się sprawdzić bezpieczniki i kable choć wydawało mi się, ze zrobiłem to dobrze ale lepiej sprawdzić jeszcze raz. Dam znać czy coś to zdziałało.

    0
  • #8 05 Sty 2015 18:01
    pawel89dol
    Poziom 2  

    Sprawdziłem bezpieczniki i wszystkie są ok, jest na nich przejście. Także zasilanie na pinach przy wtyczce od przepływomierza wygląda tak, że na dwoch pinach jest napięcie ok +4V i na dwoch + 11 V (takie same jak na akumulatorze, tak mi moj multimetr wskazywał). Może jednak przepływomierz lub czujnik temp jest uszkodzony? Dodam jeszcze ze jak spuszczam noge z gazu i chce hamować silnikiem to auto jakby samo dodaje gazu i wchodzi na wyzsze obroty.... A powyzej 2200 obrotów na biegu juz praktycznie auto zaczyna szarpać i nie chce iść, ale jak wyrzuce bieg lub wrzuce luz to swobodnie pod 5 tys wchodzi. Za każdą wskazówkę będę bardzo wdzięczny Panowie.

    0
  • #9 05 Sty 2015 20:09
    Kukiiiz
    Poziom 8  

    jedz pod kompa i sprawdz wykres przepływomierza, być może oszukuje na pewnym zakresie mg/r

    1