Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 307 1,6 hdi - Szarpanie silnika przy określonej temperaturze

02 Sty 2015 13:48 2652 9
  • Poziom 8  
    Witam.
    Jestem właścicielem Peugeota 307 1,6 Hdi (90KM) z 2006. Ostatnio pojawił się problem z nierównymi obrotami silnika, którym towarzyszy dymienie z wydechu na biało. Dzieje się to przy określonej temperaturze silnika, tzn.: w lecie w momencie startu silnika, a w zimie po rozgrzaniu silnika do określonej temperatury. Nierówna praca trwa jakieś 4 minuty. Dymi wtedy bardzo, chmura za samochodem. Po rogrzaniu silnika wszystko ustępuje. Co dziwne w zimie przy ujemnych temperaturach po rozruchu silnik pracuje równiutko, nie dymi, dopiero gdy chwilę popracuje pojawia się dym i szarpanie. Nie wiem co to może być. Proszę o pomoc od czego zacząć.
    Pozdrawiam.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    Samochód nie ma spadków mocy, nie bierze oleju. Przy -15 pali na dotyk, nie buja silnikiem i nie dymi, dopiero po przejechaniu ok 1 km zaczyna nie równo chodzić i dymić. Trwa to około 4 min potem ustępuje. W lecie po przekręceniu kluczyka od razu zaczyna nierówną pracę i dymi, za chwilę przestaje i wszystko wraca do normy.

    Dodano po 3 [godziny] 20 [minuty]:

    Zastanawiam się, skoro ma to związek z temperaturą silnika to może czujnik temperatury wody ale wskaźnik na desce działa prawidłowo.
  • Moderator Samochody
    jozim napisał:
    Samochód nie ma spadków mocy, nie bierze oleju. Przy -15 pali na dotyk, nie buja silnikiem i nie dymi, dopiero po przejechaniu ok 1 km zaczyna nie równo chodzić i dymić. Trwa to około 4 min potem ustępuje. W lecie po przekręceniu kluczyka od razu zaczyna nierówną pracę i dymi, za chwilę przestaje i wszystko wraca do normy.

    Dodano po 3 [godziny] 20 [minuty]:

    Zastanawiam się, skoro ma to związek z temperaturą silnika to może czujnik temperatury wody ale wskaźnik na desce działa prawidłowo.


    Według mnie uszkodzony wtryskiwacz.
    Potrzebna będzie diagnostyka.
  • Poziom 8  
    Wtryski (Bosh) były regenerowane przez poprzedniego właściciela 4 lata temu, ale jeden jest mokry jakby spod podkładki troszkę przepuszczało. Tylko czy temperatura silnika ma wpływ na wtryskiwacz? To szarpanie i dymienie trwa około 4 min, a potem równiutko i cichutko pracuje, nie dławi się, przyspiesza rónomiernie.
  • Moderator Samochody
    Podobny objaw miałem w Oplu, zawsze po odpaleniu po jakimś czasie raz trochę więcej raz mniej zaczynało się kopcenie i wypadanie zapłonu.
    Wydaje mi się, że jest to prawie pewne ze względu na objaw. A 4 lata to mogą mieć już kupę kilometrów.
  • Poziom 8  
    Przypominam sobie, że ten mokry wtrysk był już od dawna, a te objawy powstały nagle i się nie zmieniają, cały czas jest tak samo i ten biały dym mnie martwi.
  • Moderator Samochody
    Cytat:
    ten biały dym

    Objaw nie spalonego paliwa, częsta przyczyna to właśnie uszkodzony wtryskiwacz.
  • Poziom 8  
    sprawdz czujnik obrotow silnika tkz halla. po rozgrzaniu na pewnym stopniu może nie dzialac prawidłowo. Po prostu nie widzi.