Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

zapieczony wirnik oraz łożyska

02 Sty 2015 15:57 1107 11
  • Poziom 8  
    Witam.

    Posiadam 2 silniki 3fazowe. W których są zapieczone wirniki i łożyska zardzewiałe. Po odkręceniu szpilek nawet pokrywa nie schodzi uderzając lekko młotkiem. Poradzicie jakiś sposób aby jeszcze z tych silników coś było?

    Pozdrawiam
  • Poziom 37  
    Witam !
    Pokaż oba silniki.
  • Poziom 15  
    Wrzuć jakieś zdjęcia tych silników.
    Jakiej mocy te silniki? Były zalane? Jeśli to silniki małej mocy o uszkodzonych uzwojeniach(izolacji uzwojenia) może nie opłacać się ich przezwajać..
    Możesz miejsce łączenia kołnierzy z korpusem spryskać jakimś środkiem penetrującym, odczekać i opukiwać gumowym młotkiem.
    Obudowy żeliwne czy aluminiowe?
    Pozdrawiam.
  • Poziom 8  
    Obudowy aluminiowe.
    Moc. Hm Silnik mniejszy coś około 0,5kw?
    Większy sądzę że 1.5kw.

    Silniki pochodzą od kolumny do parowania. Prawdopodobnie przez 2 lata stały na deszczy. pod dachem około 1 roku.
    Mniejszy przydałby mi się do ostrzenia nozy siekier itp. A większy do ślimaka transportującego trocine.
    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Skoro ich nie rozebrałeś to na jakiej podstawie twierdzisz, że są zapieczone wirniki i zardzewiałe łożyska?
  • Moderator Elektrotechnika
    Odkręcić tył , czyli wentylator zabezpieczenia wentylatora i śruby mocujące pokrywy z tyłu . Teraz należy mieć szynę aluminiowa lub miedzianą i przyłożyć od przodu do wałka . Następnie uderzać młotkiem (co najmniej 2 kg )w szynę tak by wirnik wyszedł od tyłu . Tylko jedna uwaga jak zejdzie z przedniego łożyska należy ręką wyjąć wirnik by nie uszkodzić uzwojenia . Przed operacją można dość intensywnie skropić wałki u nasady preparatami typu WD czy podobnymi najlepiej dzień wcześniej. Operację wykonać w rękawiczkach czasami bolą ręce.
  • Moderator Elektrotechnika
    O szynę występującą w rozdzielni ,czyli płaskownik aluminiowy lub miedziany(sory zboczenie zawodowe).
    Marixlomza napisał:
    Także nie chcą się kręcić.

    Śruby ? odrdzewiacz i moczyć , ostatecznie jeśli się ukręcą to nie problem wywiercić nowe otwory i nagwintować.
  • Poziom 18  
    Dołączę się do tematu - czy ktoś wie, ile kilogramów miedzi potrzeba do przewinięcia silnika 7,5 Kw 2890 SZJe 42b? Czy wirnik na skutek korozji (z silnika wylałem około 2 litrów wody) mógł ulec uszkodzeniu?
  • Poziom 9  
    Marixlomza napisał:
    W których są zapieczone wirniki i łożyska zardzewiałe. Po odkręceniu szpilek nawet pokrywa nie schodzi uderzając lekko młotkiem

    Z tego nie da się wywnioskować o zapieczeniu.
    Próbowałeś ściągaczem?
  • Poziom 8  
    @kb2512 Może z zapieczeniem przesadziłem. Ale być może zardzewiały wirnik. Gdy znajdę chwilkę Spróbuję coś zdziałać.

    @Krzysztof Reszka Chodziło mi o wirniki nie o śruby :).
    W mniejszym silniczku psiknełem odrdzewiacza. 5razy po 1 wciśnięcie x2(2 małe otwory) na obudowie prawdopodobnie obok łożyska. bo są dość bliziutko wirnika :).

    W Większym Hm. Jak nie pójdzie wywiercę 2 malutkie otworki. I tak samo zrobię. Teraz mogłem tylko niestety powierzchownie...
  • Poziom 8  
    rozebrałem oba wirniki. Niestety szyny się nie przydały... Kątownik gruby i dobry młot oraz odrdzewiacz... Wirnik i łożyska były zardzewiałe:) Większy silnik niestety pójdzie na złom ponieważ zwoje niesą dobre. A mniejszym wszytko gra jak należy. Ale wystarczy wymienić łożyska i troche obczyścić wirnik


    Pozdrawiam :)