Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zapytanie - Auto diesel używany do 12 tys

mocuk 02 Sty 2015 21:07 3576 22
  • #1 02 Sty 2015 21:07
    mocuk
    Poziom 9  

    Witam,

    Poszukuję jakieś auto w cenie do 12 tyś. Kryteria:
    Silnik: diesel
    Moc: około 100 KM (raczej nie mniej)
    Nadwozie: Hatchback
    Rok produkcji: po 2003

    Dobrze by było, żeby auto było możliwie bezawaryjne.
    Myślałem coś o: Fordzie Focusie Mk1 1.8, Mitsubishi Carisma (ale to chyba jest trochę awaryjne) 1.9, Skoda Octavia I z silnikiem 110 konnym 1.9, Seat Leon I 1.9 (ale ciężko w takiej ceni coś krajowego), Opel Vectra C 1.9 (ewentualnie 2.2), Toyota Avensis 2.0.
    Dajcie proszę znać co byście mi najbardziej polecili. Oczywiście jestem otwarty również na inne propozycje.

    Z góry dziękuję za pomoc

    0 22
  • #2 03 Sty 2015 17:50
    cirrostrato
    Poziom 36  

    Mazda 626 2.0D ,,najnowsza'' po lifcie czyli 2001r full wypas, taką mam, mądrze kupisz (trudne ale w tej kasie da radę) będziesz zadowolony. Ja bym kupił nierejestrowaną w kraju, zawsze twierdzę, że jak krajan sprzedaje to raczej złom.

    0
  • #3 03 Sty 2015 20:24
    elemen_th
    Poziom 29  

    Przebieg akceptujesz dieslowski czy szukasz mistycznego 12 letniego diesla ze stanem licznika 180tys od niemca lekarza emeryta?

    0
  • #4 03 Sty 2015 20:34
    mocuk
    Poziom 9  

    przebieg oczywiście akceptuję tak do 230 tyś (w tych okolicach). Dziękuję za radę pomyślę coś o tej Maździe. A jeśli chodzi o te co proponowałem to co o nich myślicie?

    -1
  • #5 03 Sty 2015 21:35
    fjodek
    Użytkownik obserwowany

    kup jak najmlodsze

    0
  • #6 03 Sty 2015 21:59
    tomekcali76
    Poziom 13  

    Witaj.Co do Mazdy to nie pchaj się w nią.Ciężko będzie trafić coś co jest godne uwagi.Korozja wcina ją bardziej niż Poloneza.Zresztą nie jest tak znów tania w eksploatacji.Co do Carismy to się nie wypowiadam bo z tym autem nie miałem styczności.Obecnie użytkuje Octavie 2003 rok z silnikiem 1.9 TDI 110KM ASV.Fakt ma przejechane 345 tys.Ale wsiadam i jadę.Przy mojej wcześniejszej Madzi tego komfortu nie miałem.Zresztą eksploatacja jest tania.Skoda jest na bazie Bory,Golfa 4,Toledo,i A3.Typowa grupa WV.Ceny części są naprawdę tanie w porównaniu do Mazdy.

    0
  • #7 03 Sty 2015 22:02
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    mocuk napisał:
    przebieg oczywiście akceptuję tak do 230 tyś (w tych okolicach)

    To realny przebieg 3-letniego auta poleasingowego. Oczywiście mozna uchodzić taki z małym przebiegiem , ale nie na ogłoszeniach, tylko "po sąsiedzku" i po znajomości. Popytaj u znajomego mechanika, czy któryś z jego klientów nie sprzedaje ...
    Mam benzynę +LPG 2001 i ma na szafie 280kkm , a zapewne więcej realnie. Dla dobrego diesla to połowa normalnego przebiegu.
    Polecam volvo D5, lub coś JTD, HDI. Z TDI tez jak Ci sie uda.
    Z młodszych i wcale niezłych auta to Korea z CRDI.
    Nie wierz w przebiegi 15-tys na rok w dieslu. Min 30 tys./rok wzwyż.

    0
  • #8 03 Sty 2015 22:16
    bearq
    Poziom 36  

    Octavia 1 od 12 lat w rodzinie i prócz wymiany napinacza, rolki alternatora i jakiś tam drobnych elementów nic się nie zepsuło. Na szafie 250tys. Rdzy nawet grama mimo tego że już jest dość mocno poobijana, części tanie jak barszcz pasują od połowy VW. Niestety trzeba liczyć na realny przebieg 350tys+ jak nie więcej.

    0
  • #9 04 Sty 2015 08:46
    cirrostrato
    Poziom 36  

    tomekcali76 napisał:
    Co do Mazdy to nie pchaj się w nią.Ciężko będzie trafić coś co jest godne uwagi.Korozja wcina ją bardziej niż Poloneza.Zresztą nie jest tak znów tania w eksploatacji.Przy mojej wcześniejszej Madzi tego komfortu nie miałem.Ceny części są naprawdę tanie w porównaniu do Mazdy.
    Mam Mazdę 626 2.0D kombi z 2001, poprzednia była rok starsza a sprzedałem bo ,,niespodziewanie'' miałem dwie w garażu, przebieg (sprawdzony) 229tys, wsiadam i jadę, aku ma już 8 lat(Varta) z poprzedniej M (zamieniłem przed sprzedażą, ten osobiście kupiłem) a odpala od strzału, w zeszłym roku dwa razy wymiana filtrów i oleju, dwa lata temu wymiana kompletu amortyzatorów i chłodnicy klimy, części (zamienniki) porównywalne z kosztami części do poloneza(miałem nowego, już nie chcę), jak się kupi Mazdę nieskorodowaną (raczej tylko tylne nadkola od strony progów) i od razu zaleje środkiem antykorozyjnym (zawsze to robię) to jest spokój, zresztą można te autka zobaczyć na mieście, jak ktoś dba to korozji nie ma, blacha cała ocynk tylko przy tylnych nadkolach jakiś błąd. Poprzednią (sedan) sprzedałem od ręki, przyjechał gość, obejrzał, odpalił, zrobił kółeczko na placu, wypłacił 7,5tys i pojechał. Im nowsze autka tym więcej zabawy z elektroniką ale to nas i tak dopadnie, kwestia czasu.

    0
  • #10 04 Sty 2015 09:42
    Złota
    Poziom 12  

    Co Wy tu koledze proponujecie jak on chce diesla który przez 10 lat stał w garażu. Wszyscy proponujecie tylko vw skoda czy audi a francuza w tej cenie też idzie dorwac. Ale nie ma co liczyć na realny przebieg poniżej 300 - 400kkm.

    0
  • #11 04 Sty 2015 09:57
    Stefanek09
    Poziom 12  

    Gdybym nie miał/nie jeździł francuzem a dokładnie m.in Berlingo 2.0HDi 90KM 2003r. to pewnie bym go nie polecał bo tylu mechaników mówi "francuskie to co innego jest dobre a nie samochody" a to jest kompletna bzdura. Samochód jest naprawdę mało awaryjny, spalanie koło 5,5l, przy przebiegu 400tys jeszcze miał zalany syntetyk, potrafi się rozpędzić do 190km/h. Aktualnie 460tys pali jeździ żadnych regeneracji turbiny nie było,stukania koła dwumasowego(bo go raczej nie ma), zawieszenie tył odkąd pamiętam jest to samo (belki skrętne). Aktualnie jeżdżę Audi ale poważnie myślę nad zmianą na jakiegoś Francuza typu 406SW, 307SW... chyba prędzej dorwiesz w ładnym stanie niż z grupy VAG niezjeżdżonego diesla.

    0
  • #12 04 Sty 2015 10:50
    elemen_th
    Poziom 29  

    Dajcie spokój, kolejny szuka jednorożca a i tak mu nie wytłumaczycie, że 12 letni diesel to potencjalna studnia bez dna.

    0
  • #13 04 Sty 2015 11:26
    tomekcali76
    Poziom 13  

    cirrostrato ja cię rozumiem.Mój kumpel kupił 626 w dieselku i owszem.Fajne duże auto.Może on tak trafił ale rdzę to ma wszędzie.Od maski przedniej po podszybia,podłogę ,progi ,drzwi po tylną klapę.Miałem swoim życiu różne auta ale pierwszy raz widzę tak wszechobecną rdzę.A dodam że też oprócz skody mam Mazdę.Tyle że 323f BA..Benzyna ale przebieg też już sluszny.330tys.

    0
  • #14 04 Sty 2015 11:45
    pitool
    Poziom 30  

    Stefanek09 napisał:
    francuskie to co innego jest dobre a nie samochody" a to jest kompletna bzdura.

    Dokładnie jak kolego napisałeś.Miałem 307, 2.0HDI 110 kę i nic przy niej nie robiłem.
    Sam prowadzę warsztat i może jest to spowodowane tym że wszyscy zakochani są w tych TEDEIKACH z 150tyśiącami przebiegu ,że to ciągle się przewija przez warsztat.Rzadko się trafi jakiś Peugeot,zresztą wystarczy śledzić forum,i widać jakie najczęściej auta w tematach wiszą.

    0
  • #15 04 Sty 2015 12:02
    Złota
    Poziom 12  

    Mimo wszystko TDI to najlepsze silniki. A na ogłoszeniach można trafić bez problemu B5 z 1997r 1.9TDI z przebiegiem 178tys km od lekarza. Cena niska bo drugie auto w rodzinie i chcieli się pozbyć.

    0
  • #16 04 Sty 2015 16:01
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Zamiast zajechanego golfa w TDI za te same pieniązde szukałbym jakiegos KIA magentis z CRDI.
    A ogólnie w tym budzecie brałbym benzynę 1,8-2,0 + LPG z e sprawdzonym udanym slinikiem. Stare diesle ciagle generują jakieś problemy.

    0
  • #18 04 Sty 2015 16:49
    Złota
    Poziom 12  

    Mąż ma w swoim francuzie 2.0HDI i kupiliśmy go w salonie w 2005 roku a dziś ma na liczniku 620 tys km i przy silniku i pompie nic nie robione. Prócz świec itp. Oleju bierze ale to jak każdy diesel ale dolewać nie trzeba. Więc.. a kazdy rzuca się na diesla, robi nim dziennie 1km i potem placze

    -1
  • #19 04 Sty 2015 18:09
    1027404
    Użytkownik usunął konto  
  • #20 10 Sty 2015 12:23
    piotr8111
    Poziom 11  

    dokładnie polecam francuzy np laguna II 1,9 a lepiej 2.0 dci a benzyniaków lepszych w grupie wag na pewno nie znajdziesz , no i trzeba renówkę pochwalić za najlepszą blachę co jest unikatem po 2000r. zwłaszcza w grupie vag i audi

    -3
  • #21 10 Sty 2015 18:00
    Złota
    Poziom 12  

    piotr8111 napisał:
    polecam francuzy np laguna II 1,9 a lepiej 2.0 dci

    Za szkodliwą poradę powinieneś otrzymać ostrzeżenie.

    2
  • #22 10 Sty 2015 20:27
    piotr8111
    Poziom 11  

    żle mnie zrozumiałeś sam użytkuje lagune dci ponad 5 lat 130tyś km nią zrobiłem żadnych problemów nie miałem dlatego polecam.

    0
  • #23 10 Sty 2015 20:43
    Złota
    Poziom 12  

    piotr8111 napisał:
    żle mnie zrozumiałeś sam użytkuje lagune dci ponad 5 lat 130tyś km nią zrobiłem żadnych problemów nie miałem dlatego polecam.

    1.9DCI królową lawet?

    0