Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Trimax TM8500 - Częstotliwości bazowe dekoderów i zły poziom sygnału w NC+

t.marynski 02 Jan 2015 21:42 3741 17
e-mierniki
  • #1
    t.marynski
    Level 17  
    Witam. Chciał bym dowiedziec się na jakich częstotliwościach bazowych (transponderach) pracują dekodery Cyfrowego Polsatu oraz NC+. Chodzi mi o częstotliwości z których wysyłana jest aktywacja na karty oraz częstotliwości z których wysyłany jest podgląd siły i jakości sygnału w menu dekoderów. Problem dotyczy miernika Trimax TM8500HD. Gdy ustawię antenę na dachu a wiem że laik nie jestem i błędu nie popełniam to na dole przy telewizorze mam problem. Problem dotyczy jedynie dekoderów z NC+ oraz byłych dekoderów N. Miernik mam ustawiony na transpondery HD i nie wiem jakim cudem - gdy ustawię antenę na np. 11449MHz - jakoś na dachu oscyluje w przedziale 72-75% to na dole często dekoder wskazuje 12-18-25% jakości sygnału. Co dziwne nawet w najgorsze ulewy czy śnieg - obraz z HD nie zacina się więc ustawienie musi by prawidłowe. Często jest też tak że podłączony obok dekoder testowy (Ferguson Ariva 200) na tej samej częstotliwości pokazuje 85-89% jakości. Najmniejszego problemu nie mam z dekoderami Polsatu Cyfrowego. Ustawiam na mierniku TP dla NC+ na dachu (DVB-S2) dostrajam i dekodery Polsatu śmigają na najwyższym możliwym poziomie jakości. Te z NC+ to jest jakiś szmelc programowy bo nie umiem tego ustawic. Próbowałem mierników Horizona i Satlooka. To samo. Jest jakiś trik którego nie znam?
  • e-mierniki
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • e-mierniki
  • #3
    t.marynski
    Level 17  
    mihał. Dla mnie prawidłowym źródłem wskazań prawidłowego sygnału jest miernik z S2 który ma choc by wskaźnik poziomu w dBuV. Pomińmy już Bery i MERy. Dla klienta takowym źródłem jest nbox ze zrytą czachą. Wybaczcie za słowa. Mam już dośc latania z kilkoma dekoderami po chałupach tylko po to by pokazac że nbox faktycznie ma coś z softem. Piszę mailowo z działem technicznym NC+ - nie będę walił po nazwiskach lecz tam też nie rozumieją. Całe święta siedziałem jak głupek na balkonie z kilkunastoma konwerterami, dekoderami i z kilkoma miernikami. Lata praktyki to chyba ja już mam. Od 1993roku. Praktyka i doświadczenie jest no ale teraz to chwila zwątpienia. Nie kapuję co jest grane. Przypominają mi się czasy WizjiTV i słynnych Philipsów DSB3010. Tam też soft przekłamywał. Czasza ustawiona jak ta lala na najlepszym okablowaniu i sprzęcie (nie zapominając o przesterowaniu) a głowica dekodera max. 25% jakości śle. Mi to lotto no ale ludzie wyją i w tym problem. Jeszcze jakiś czas temu nBoxy stawiałem nonstop na 100% jakości i 100% sygnału przy czaszkach 80/80 z Inverto na pokładzie. Dzisiaj nie wiem co jest nie tak. NC+ mi trąbi że antena źle ustawiona no ale na słowa: zapraszam do siebie, ustawcie dobrze to milkną. Przecież to jest paranoja. Ludziom mówię i na szczęście rozumieją. Popatrzą na wyniki 2,3 innych dekoderów i mierników to milkną ale męczy mnie to już. Takie tłumaczenie się za kogoś. Chciał bym się dowiedziec bo przecie Bogiem anten nie jestem - gdzie popełniam błąd i chcę kurdę ustawic te nBoxy na choc by 70-80% jakości. Jeśli to możliwe to podpowiedzcie - jak? Nic mi nie pomaga. Zapytanie oczywiście do profesionalistów bo mery, bery, skesy, kąty, elewacje i inne pirdolniki już przerobiłem miliony razy. Wiem jaka moc ma byc na wejsciu do głowicy, przesterowania nie robię, ustawiam tak jak zawsze - wszystkie dekodery prócz nboxów śmigają. Zapytałem o częsotliwości bo ustawiam na pierwszy strzał na 11449 dla NC+.
    Ariva A200 jakoś 92-93% na tym samym transponderze (11449) a nbox 23-24%
    No nie kapuję. NC+ nakazuje przysyłac do siebie numery kart i dekoderów - będą sprawdzac. Ponoc faktyznie błąd w sofcie no ale... jest małe ale. Od tylko października w ok. Warszawy zamontowałem ponad 300 anten. Wszystkie z takim samym wynikiem. Fakt! Obraz jest. Leje, wieje, nie zatrzymuje się, nie kratkuje. Niby zapas mocy w czaszy jest. ok, no ale 100% zamontowanych dekoderów ma awarię softu? To jaki poziom dBuV ma byc na wejsciu nboxa by wskazał choc by 85% jakości na 11449MHz??

    Mi tu chodzi o to by klient zerknął na ekran aktywacyjny i widział choc by 85%. Fajnie by mógł cieszyc mordke tak jak kiedys - gdy widzieli na nboxach250GB 100%. A jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o ...??? :-)
    100% jakości = 100% napiwku :-)
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    t.marynski
    Level 17  
    Oj znam ten temat. Od CP i NC+ to im dalej tym lepiej. No ale cóż. Nie zrezygnuję z pasji bo ktoś programistów zatrudnic nie umie. Najgorsze jest tylko to że NC+ gonię już prawie 8 miesięcy i patrz. Ani jednej poprawki w sofcie. Jeszcze 3,4 miechy temu wierzyłem że da się coś z tym zrobic lecz jeśli NC+ ma to gdzieś... ....
    Ja jestem za mały by z nimi gadac. Trzeba by było na łamach SatKuriera zrobic test dekoderów operatorów to może wtedy by się wstydu najedli i to poprawili.
  • #6
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    t.marynski wrote:
    Trzeba by było na łamach SatKuriera zrobic test dekoderów operatorów to może wtedy by się wstydu najedli i to poprawili.

    Odpowiem tak: dekoder ma MAKSYMALNIE w produkcji kosztować 20$... - czy kolega ma jeszcze jakieś dodatkowe pytania?.
    Teraz proszę pomyśleć, ile to jest w złotówkach, a potem klientowi powiedzieć, że niech sobie kupi własny tuner za 1500 zł, moduł od operatora (jeśli dają) - to będzie zadowolony.
    t.marynski wrote:
    Nie kapuję co jest grane. Przypominają mi się czasy WizjiTV i słynnych Philipsów DSB3010. Tam też soft przekłamywał

    I Viva Polska - pamiętamy! - cięcie obrazu na dzień dobry.
    mihal2002 wrote:
    Tak się przejmowałem za czasów analoga aby klient był zadowolony. Potem jak u ciebie z Wizją. A teraz mam to gdzieś.

    Dokładnie - popieram w całej rozciągłości.
    @t.marynski
    Ktoś co miesiąc 100 zł abo "ciągnie" od klienta, a Ty się przejmujesz?.
    I jeszcze, że Ci ktoś może nie zapłacić... - nie płaci - nie jadę tam więcej - tyle.
  • #7
    t.marynski
    Level 17  
    Tu chodzi o infolinię NC+. Zakładasz klientowi powiedzmy Coraba 90 na dachu. Teren przed anteną super czysty. Konwerter z serii Inverto Black. Antena wyśmienicie zestrojona. Odpalasz nBoxa a tam jakośc na pomarańczowym pasku. Klient oko przymyka na Twoje tłumaczenia związane z softem, ble,ble,ble a gdy wyjdziesz dzwoni do NC+ a tam słyszy:
    antena jest źle ustawiona.
    I tak szczerze mówiąc jeśli ktoś tym się nie zajmie - nie nagłośni to tak będzie.
    Wiem że dekoder ma kosztowac max/ 20USD lecz dlaczego tanie TNK (Globo itp.) czy Polsatowskie Mini wskazują poziom jakości w miarę normalnie ??
  • #8
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    t.marynski wrote:
    Tu chodzi o infolinię NC+.

    Tam pracują studenci na umowie zleceniu.
    Którzy nie mają bladego, wręcz żadnego pojęcia, o co w tym idzie, a ich odpowiedzi są takie, jakie im wyświetla komputer (czyli ktoś inny, taką odpowiedz na wszelkie problemy tam wprowadził).
    Sam wielokrotnie brałem udziały w szkoleniach ówczesnej C+, i na moje techniczne pytania, nagrany materiał video/audio, ludzie robiący te szkolenia nie potrafili odpowiedzieć - na co ja im odpowiadałem "no widzi pan, pan nie wie, a ja mam wiedzieć?" - po tym, przestałem brać udział w tej szopce, szkoda mi było na to czasu, i nerwów.

    Proszę pamiętać, że swego czasu C+ miała swoich monterów w APS centralnych - dziś już ich nie ma (monterów), ciekawe dlaczego - czyżby za dużo darmowych reklamacji było, za które jednak C+ musiała tym ludziom płacić (sam swego czasu byłem takim monterem, ale po 6 miesiącach C+ zalegała mi taką kasę, że zrezygnowałem z takiego "przywileju").

    t.marynski wrote:
    wyjdziesz dzwoni do NC+ a tam słyszy:
    antena jest źle ustawiona.

    A co mają Ci powiedzieć - "najmocniej pana przepraszamy, wiemy, że nasz sprzęt jest do ..., ale nic na to nie poradzimy...".
    t.marynski wrote:
    dlaczego tanie TNK (Globo itp.) czy Polsatowskie Mini wskazują poziom jakości w miarę normalnie ??

    Bo Globo nie zamawia w Chinach 3 mln odbiorników (bo tylu nabywców nie znajdą w danej cenie, a tylu klientów w tej chwili ma NC+), a co do Polsatu, ci mają swoją własną fabrykę dekoderów w Polsce - więc pewnie, jakieś normy trzymać muszą.
    Choć też proszę nie przeceniać podanego sprzętu, też potrafią wyjść "kwiatki".
    t.marynski wrote:
    I tak szczerze mówiąc jeśli ktoś tym się nie zajmie - nie nagłośni to tak będzie.

    Tylko Ty, ja, @mihal2002 mamy to im uświadomić, albo inni nam podobni?.
    Skoro o wszystkim decyduje ekonomia, a stanowiska kierownicze NIE zajmują ludzie, którzy mają o tym pojęcie, sami zęby na tym zjedli, tylko "prezes" z Bożej łaski, który sam nie wie, jakim cudem został prezesem - to z kim chcesz rozmawiać, komu chcesz przekazać, co trzeba poprawić....?.
    Liczy się ARPU, i tylko to, to o czym piszesz, nikogo TAM! nie obchodzi, to prywatna firma, gdzie udziały mają Francuzi, Włosi itd. - co ich to interesuje? - ich interesuje, czy w 2015 r. dostaną dywidendę z akcji, prezes premię świąteczną, a kierownik nagrodę kwartalną - resztę wszyscy mają w ..... (wstaw sobie w to miejsce co chcesz).
  • #9
    t.marynski
    Level 17  
    Nic dodac - nic ując. Największym problemem jest dla mnie brak zrozumienia w NC+. Przecież załatwienie tej sprawy to kilka dni. Przedstawiamy cały fakt w dziale technicznym. Dział techniczny zgłasza problem do producenta sprzętu do działu opracowywania softu. Przecież to kurdę jest krótki algorytm polegający na prostym przykładzie:
    jeśli poziom dBuV na wejściu głowicy 1 = powiedzmy 65,50 wyświetl 80% jakości
    jeśli poziom dBvV na wejściu głowicy 1 = powiedzmy 67,50 wyświetl 84% jakości
    i tak dalej...
    Dla sprawnego szybko klikającego i kumatego informatyka to kilka kaw i petów i po robocie!
    Pakuje poprawkę w soft i wysyłka na downlinka. Dekodery odbierają, aktualizują się i po robocie.
    Własnie tego nie potrafie skapowac. Pracują ludzie na stanowiskach, uważają się za kierowników, informatyków, elektroników i siedzą tylko po to by siedziec na stołku.
    Wybacz ale ja bym tak nie potrafił. Nie przeżył bym będąc pracownikiem NC+ w dziale technicznym wiedząc że soft jest lipny a ja jestem od tego by o to dbac.

    Kolejna rzecz jest taka że własnie odkryłem poważniejszą usterkę jeśli chodzi o nboxy. Coś mi się pomału zdaje że nie soft tylko głowice są winne i teraz by wyszło dlaczego nc+ milczy.
    Napisac soft (poprawic) to proza. Gorzej z wymianą 2.000.000 głowic.
    Dotykam czaszę palcem od tyłu - lekko przyciskam. W antenie mam Quada od Sharpa. W miarę ok. Czasza 70cm triaxa testowa po Cyfrze jeszcze. Dotykam leciuteńko by przyciskając prawą częśc czaszy przestawic antenę lekko w lewo. Są to dosłownie milimetry. Nbox jakośc (w/w) `17% znika do zera i nie ma odbioru. Reszta dekoderów np. Globo czy miniPolsatu a nawet A200 tracą około 30-40% jakości lecz odbierają.
    Na razie stawiam na soft bo nie sądzę by wszystkie dekodery NC+ tak bez powodu szlak trafił. Nboxy po N to rozumiem. Używki używane latami w nowym opakowaniu z nowym pilotem po pseudotestach no ale reszta też?
    Siedzi mi w głowie text Pani konsultantki z NC+. Antena źle ustawiona i tym sposobem przetestowałem wszystko co mam pod ręką. Udało mi się złapac 38-40% jakości na originalnym Inverto Black Single oraz... .... ... Triaxie - potocznie omodelowanym jako TD115.
    Na Corabie 90 jakośc na poziomie 28-32. Na Famavalu 80cm już 22-26%. Na Triaxie 70cm od C+ jakośc na czerwonym pon. 18%. Corab 60cm zero.
    A może zacząc ludziom Laminasy stawiac? :-)

    Jeśli chodzi o Polsat. Gdy dotarła do mnie wiadomośc o rozpoczęciu produkcji dekoderów w Polsce ... byłem w szoku. Sądziłem że będzie to wszystko do kitu. Dzisiaj po pewnym czasie muszę Polsat pochwalic. Gdy pierwszy raz zobaczyłem na oczy brzydala z serii MINI (dekoder) to się śmiałem. Biorę to w łapska i pytam: co to jest? Plastik a w środku starego typu okrągłe diodki led. Zero wyświetlacza, zero zegarka i ubogi soft. Ubogi w diseq1.1/1.2/2.0/usals/timery/możliwośc odbioru wielu satelitów. Szkoda że nie ma no ale... miał byc tani.
    Dzisiaj pochwalam. Nigdy nie miałem z tymi budżetówkami najmniejszych problemów. Szybko odświeżają sygnał, głowice ok. Troche się grzeją no ale.
    Z Echostarami polsatu też problemów nie było. DSB606 był rewelacyjny. Własnie coś takowego z takim softem pod HD polsat powinien zacząc robic. Pełna edycja list kanałów wedle własnego widzi mi się. Edycja zablokowana została np. już w DSB616. Najwięcej problemów miałem z boxami od France Telecom z paczki TPlive. To jest sprzęęęęt. NC+ chowa się. Swojego czasu w ogóle instalacji dla TP nie robiłem bo szlak mnie trafił gdy do aktywacji telewizji potrzebny był aktywny internet. Nie dośc że człowiek montował antenę, okablowanie i resztę to jeszcze dwie godziny użerał się z aktywacją i komputerem klienta który pewnie chciał a nie mógł. Pierwsze nboxy z Nki działały w miarę ok. Nie było problemów z aktualizacjami, poziomami sygnału itp. Zaczęło się od chwili przejęcia Nki przez C+ a tak naprawdę od chwili wprowadzenia tego samego oprogramowania do wszystkich dekoderów. Słynny Pace 500GB z C+ działał spoko bo go miałem. Trafiło go dopiero po zmianie softu.

    Dodano po 24 [minuty]:

    zerknij. Dekoder dekoderowi nie równy.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2958634.html
    Jakośc 100%. Szok. Jutro wezmę od kolegi innego z NC+ i powtórzę zabawę.
  • #10
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    @t.marynski
    Co do pierwszej Twojej wypowiedzi - pełna zgoda, tylko, gdyby to było takie proste, to by to robili.
    A koszty, to nie nasi informatycy piszą to "badziewne" oprogramowanie (bo gdyby tak było, to po kiego mi menu odbiornika w różnych językach, skoro oferta może być sprzedawana tylko na terenie RP, a kupić ją mogą praktycznie tylko Polacy).
    W Windowsie też płacisz za licencję, tu jest tak samo: 3 mln odbiorników/dekoderów - nawet 1 euro, lub 1 $ za nowe oprogramowanie od sztuki - to już daje 3 mln euro, lub 3 mln $, lub 12 MILIONÓW zł - myślisz, że forma chce za to płacić z własnej kieszeni, ale by zapłacić, musi taką kasę mieć - oczywiście mogła by taką kwotę wrzucić w koszty - tylko, że pa pa nagrody, apanaże dla góry, pa pa dywidenda dla akcjonariuszy - jak mają takie koszty, to US ich "udu..." za jakąkolwiek wypłatę z zysku - takie koszty, nie płacicie podatków, a 20 mln zł na nagrody poszło... - to nie przejdzie.
    t.marynski wrote:
    Kolejna rzecz jest taka że własnie odkryłem poważniejszą usterkę jeśli chodzi o nboxy. Coś mi się pomału zdaje że nie soft tylko głowice są winne i teraz by wyszło dlaczego nc+ milczy.

    Też się przewijają tutaj takie informacje, że głowice sobie np. z UNICABLE nie radzą, po podmianie głowicy na inny model z innej serii dekodera - lata wszystko "jak szatan" (postaram się to odszukać i koledze to na PW podeślę).
    t.marynski wrote:
    A może zacząc ludziom Laminasy stawiac?

    Najlepiej by było te 3 m (AS-2700) - metalowy słupek zabetonować w ziemi na pół metra, poczekać, aż "zwiąże " beton, podciagnąć kable - tadam, jakości 40% - hahahaha.
    t.marynski wrote:
    Swojego czasu w ogóle instalacji dla TP nie robiłem bo szlak mnie trafił gdy do aktywacji telewizji potrzebny był aktywny internet. Nie dośc że człowiek montował antenę, okablowanie i resztę to jeszcze dwie godziny użerał się z aktywacją i komputerem klienta który pewnie chciał a nie mógł.

    Ja to montowałem od samego początku (nadal montuję) - tylko, że aktywację zastawiałem na głowie klienta - potem tylko dzwoniłem, czy jest wszystko dobrze.
    t.marynski wrote:
    Słynny Pace 500GB z C+ działał spoko bo go miałem. Trafiło go dopiero po zmianie softu.

    Przecież każdorazowe poprawianie starych błędów w sofcie - powoduje następne błędy.
    Soft powinien być napisany OD NOWA, potem testowany przez takich jak MY (monterów), którzy potrafią myśleć jak klient, kiedy ukatrupia dekoder (tylko klient nie wie dlaczego ukatrupił dekoder), a my! wiemy, i to powinno być zgłaszane operatorowi.
    Swego czasu brałem każdy z dekoderów do domu i testowałem kilka dni, pisałem na kartce jakie błędy zauważyłem, jak można to obejść itd.- tylko potem sobie pomyślałem, w imię czego mam to robić, za darmo, kto mi za czas nad tym, za prąd zapłaci - co ja! będę z tego miał - zadowolenie klienta?, ale ten klient nie jest mój, tylko operatora, który co miesiąc! go "kroi" na kasę.
  • #11
    maksar
    Level 31  
    t.marynski wrote:
    Chciał bym dowiedziec się na jakich częstotliwościach bazowych (transponderach) pracują dekodery Cyfrowego Polsatu

    Na byle jakim zostawiałeś? I klient czekał tygodniami na aktywację?
    [quote"t.marynski"]Lata praktyki to chyba ja już mam. Od 1993roku[/quote]
  • #12
    t.marynski
    Level 17  
    maksar, zmień nick na MASAKRA bo mi słów zabrakło i wyjdź stąd bo to poważna rozmowa. Tak 300 ale dopisz dwa zera jeszcze :-)
  • #13
    telesat1
    Moderator on vacation ...
    t.marynski wrote:
    Chciał bym dowiedziec się na jakich częstotliwościach bazowych (transponderach) pracują dekodery Cyfrowego Polsatu

    t.marynski wrote:
    Chodzi mi o częstotliwości z których wysyłana jest aktywacja na karty

    t.marynski wrote:
    Lata praktyki to chyba ja już mam. Od 1993roku

    Co to jest?
    t.marynski wrote:
    bo to poważna rozmowa
  • #14
    t.marynski
    Level 17  
    telesat, bez urazy. Nie mam pod ręką dekodera Polsatu aktualnie. Ani jednego. Potrzebuję po prostu częstotliwości na których CP wysyła uprawnienia na karty i to tylko tyle a może i aż tyle.

    maksar wrote:
    Na byle jakim zostawiałeś? I klient czekał tygodniami na aktywację?

    Jak na byle jakim? Wykonalne to w ogóle? Kolega napisał czego sam penie nie rozumie.

    Chcę tylko dowiedzieć się z jakich częstotliwości NC+, Polsat i TNK oraz TPlive dosyłają aktywację bądź uprawnienia. Jest mi to po prostu potrzebne.
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    maksar
    Level 31  
    t.marynski wrote:
    Kolega napisał czego sam penie nie rozumie.

    W przeciwieństwie do ciebie, znam częstotliwości transponderów i nr. kanałów na których jest dosył uprawnień przy pierwszej aktywacji jak i reaktywacji.

    Jedno zmienione chyba w lipcu i tylko jeden kanał.
    Jedno ma dwa kanały.
    Jeno ma kila kanałów.

    Dla leniwych, cyferki na forum lub w internecie.
  • Helpful post
    #17
    andpol 33
    Level 38  
    NC+ 11449H, Polsat 12284H, TNK 10892H, TP 10719V. Nie bardzo rozumiem problem z tym NC+. Dekodery NC+ mają bardzo dobre wskaźniki, chociaż są najbardziej wymagające. Czy ja żyję w innym świecie? Nie ma żadnego problemu z ustawieniem 75-85% jakości na antenie 80cm (zależy jaki się trafi konwerter i antena) i 45-65% na antenie 70 cm. Nawet w te ulewy przed świętami przy bardzo silnym wietrze bez problemu 70% na 80cm. Czyżby były jakieś zmiany po świętach? Nie chcę cię kolego martwić, ale te 300 anten to masz do poprawki. Albo jesteś mało dokładny, albo masz jakiś problem z tym miernikiem. ARIVA i dekodery polsatu mają wskaźniki baaardzo poglądowe i nie mogą być żadnym punktem odniesienia.
  • #18
    t.marynski
    Level 17  
    Dzięki andpol. O to chodziło. Anteny ustawione są ok. Temat zamykam. Nic do poprawki nie ma ponieważ po wymianie dekodera przez klienta w APSie - jakość wskakuje na wysoki poziom. Tak było, jest i pewnie długo będzie. Pozdr.