Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Regulacja na 6 tyrystorach w migomacie elma

brawooo 02 Jan 2015 22:03 1830 8
  • #1
    brawooo
    Level 11  
    Witam,
    Mój problem pojawił się po spalaniu oryginalnej elektroniki w tym automacie to solidny niemiecki sprzęt choć mało znany, oryginalnie sterowanie było na 6 tyrystorach od około 20 A do 400A po przepaleniu zainwestowałem w układ sterowania mostkiem 6 tyr. od Pana z design 77 pewnie znacie ale ciągle jest problem z płynnym wysterowaniem tyrystorów brakuje liniowości w układzie pojawiają się skoki nawet jeśli potencjometrem się nie rusza są tętnienia itp. człowiek twierdzi że źle podłączam układ ja jestem pewny w 1000% że dobrze zresztą robiłem to z 5 razy zamieniałem również tyrystory na inne problem ciągle trwa, może ktoś mógłby mi pomóc w czym może tkwić problem może jest gdzieś schemat jakieś sprawdzonego sterownika dla 6 tyrystorów który będzie choć namiastką tego oryginalnego?
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    archanoid
    Level 26  
    Witam . Czy dobrze zsynchronizowałes grupy katodową i anodową w mostku z sterownikiem ?. Czy masz dostęp do oscyloskopu i to 2 kanałowego ?. Co do liniowości regulacji w tym sterowniku gdzie napięcie jest zadawane tylko potencjometrem bez ukształtowania odpowiedniej charakterystyki możesz zapomnieć.
  • #3
    brawooo
    Level 11  
    Niestety nie mam dostępu do oscyloskopu, diody zsynchronizowane poprawnie na 100% chyba że schemat podłączenia ma błąd ale zamieniałem przewody synchronizujące i nic to nie daje, są widoczne reakcje ale problem jest taki sam. A co powinno ukształtować odpowiednią charakterystykę poza potencjometrem głównym? są jeszcze 2 potencjometry 1 który reguluje napięcie minimalne a 2 maksymalne ale suma suma rum jak by nie było problem się powtarza.
  • #4
    archanoid
    Level 26  
    Witam . Podaj może nazwę tego automatu i może jakieś zdjęcia trafa głównego i wnętrzności. Jak główne trafo jest połączone po stronie wtórnej czy jest to gwiazda czy trójkąt ?.
  • #5
    brawooo
    Level 11  
    Trafo połączone w gwiazdę, jako że automat odkupiłem a ktoś w nim nieżle się na grzebał i na psuł dlatego postanowiłem wymienić płytkę sterowniczą i o ile temat sterowania podawaniem itp ogarnąłem to z regulacją napięcia jest chroniczny problem. Później wstawie fotki.
  • Helpful post
    #6
    archanoid
    Level 26  
    Witam . Aby się nie rozpisywać zajrzyj tutaj .
    Jest tam opisane jak zsynchronizować (zfazować) mostek 6T z sterownikiem .
  • #7
    brawooo
    Level 11  
    tutaj są fotki automatu, cała elektronika sterująca tyrystorami jest nowa podobno zsynchronizowana poprawnie, dalej foto trafa głównego, sterowania chłodzeniem oraz innymi urządzeniami pomocniczymi oraz mostek na 6 tyrystorach laminy 250A

    Regulacja na 6 tyrystorach w migomacie elma Regulacja na 6 tyrystorach w migomacie elma Regulacja na 6 tyrystorach w migomacie elma Regulacja na 6 tyrystorach w migomacie elma
  • #8
    archanoid
    Level 26  
    Witam . Podłącz sterownik do trafa następnie jak było pokazane w linku rozłącz dolne tyrystory (grupa anodowa) a następnie podłącz górne ( grupa katodowa ) do transformatorów impulsowych w sterowniku . Do wyjścia mostka + (katody tyrystorów) i połączenia gwiazdy transformatora podłącz 2 żarówki 24V jakieś większe . Jeśli będziesz miał wszystko dobrze zsynchronizowane to regulując potencjometrem od regulacji napięcia powinieneś mieć płynną regulację jasności. Jeśli górę będziesz miał zsynchronizowaną tak samo postępujesz z dołem . Rozłączasz grupę katodową (+) a łączysz grupę anodową (-) . Podłączasz drugą stronę sterownika i żarówki pomiędzy {-} a gwiazdę w trafie . Jeśli i dół będziesz miał zsynchronizowany łączysz górę i masz pełny mostek 6T w pełni sterowany . I jeszcze jedno . Na zdjęciach nie widzę dławika a pewnie jest . W takim przypadku bezwzględnie potrzebna jest dioda zerowa zaraz za mostkiem a przed dławikiem . Czasami brak tej diody niweczy całe sterowanie mostkiem i dzieją się różne rzeczy . U ciebie nie widzę diody i oby to było tylko to .
  • #9
    brawooo
    Level 11  
    Na razie układ testuje na stole bez podłączania dławika obciążam go żarówkami oraz grzałką silitową wtedy prąd obciążenia jest około 60 A a żarówki aby było widać skoki napięcia. Układ miał przyjść do mnie zsynchronizowany miało być "plug and play" a tu takie klocki na razie układ odesłałem do sprawdzenia zobaczymy jaka będzie odpowiedz. A tym czasem walczę z podajnikiem niby wszystko gra ale ale jest problem z hamowaniem silnika to dość spory silnik na 24V (4 szczotkowy) na samym zwarciu po zwolnieniu przycisku nie wyhamowuje zbyt szybko zastanawiam się jak inaczej można rozwiązać jego hamowanie?