Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Octavia 1.9 tdi 4X4 - Utrata mocy po przekroczeniu pewnych obrotów

02 Sty 2015 22:35 1896 7
  • Poziom 9  
    Witam

    Przekopałem setki postów związanych z tym tematem ale w każdym temacie jest prośba o logi, bo za każdym razem przyczyna może być gdzie w czymś innym, więc zakładam nowy temat.
    Mam Skodę Octavię 1.9 TDI 4x4 rocznik 2001.
    Na 4 biegu po przekroczeni 3000 obr traci moc, na 3 biegu po około 4000 obr.
    VCDS pokazuje następujący błąd:

    Address 01: Engine Labels: 038-906-019-AXR.lbl
    Part No: 038 906 019 R
    Component: 1,9l R4 EDC G000SG 1275
    Coding: 00003

    1 Fault Found:
    17965 - Charge Pressure Control
    P1557 - 35-00 - Positive Deviation
    Readiness: 0 0 X X X

    Pierwsza moja myśl to że turbina nie ma sterowania łopatkami, ale sprawdziłem i podczas odpalania jak i wciskania gazu dźwignia od sterowania łopatek turbiny porusza się.
    Na wszelki wypadek podmieniłem również elektrozawór N75 z N18 ale to nie przyniosło żadnego efektu.
    Zrobiłem logi dynamiczne na 3 biegu od około 1500 obr. do momentu złapania not lauf, bo dalej i tak już się nie wkręca na obroty.
    Linki do logów:
    grupa 003 http://vaglog.pl/log_198085.html
    grupa 011 http://vaglog.pl/log_198084.html

    Problem w tym że ja nie potrafię nic odczytać z tych logów. :(
    Proszę o pomoc w rozszyfrowaniu logów i wyjaśnienie co jest przyczyną. :lol:

    Czy możliwe jest takie zanieczyszczenie turbiny aby łopatki pracowały ale tylko do pewnego zakresu, a po przekroczeniu pewnego ciśnienia była rozłączana w celu ochrony przed uszkodzeniem (ze względu na nadmiar nagaru)?

    Pozdrawiam[/film]
  • Metal Work Pneumatic
  • Poziom 32  
    Zobacz wężyki podciśnienia, czy gdzieś nie masz nieszczelności, zobacz czy grucha od egr-u nie ma pękniętej membrany, a jak nie to turbina.
  • Metal Work Pneumatic
  • Moderator Samochody
    Geometria w turbinie do czyszczenia.
  • Poziom 8  
    może być kilka opcji:
    -tak jak kolega wspomniał wężyki może któryś się przetarł, lub jest nieszczelność
    -sterowniki trzeba sprawdzić gruszkę i te na górze co są dokładnej nazwy Ci teraz nie podam ale oznaczenie N coś tam, w gruszce cięgno się zacina bo brud się zbiera można wyczyścić albo kupić zamiennik teraz nie są drogie coś koło 200 zł, sterowniki na górze przeważnie przeciera się tam gumowa membrana, można ją próbować załatać jak niektórzy robią ale sterownik w granicach 100 zł kupisz i sam wymienisz
    - no i ostatnia najgorsza wersja turbo regeneracja...
  • Moderator Samochody
    Patryk, analizuj logi, turbo wstaje z dołu, czyli geometria otwiera się na maksa, ale potem przeladowuje, bo nie ma jak się do końca zamknąć, bo ja sadza blokuje. Jak dasz tej skodzie porządnie w gaz na trasie to objaw na chwile może ustąpić.
  • Poziom 9  
    Patryk

    Jak już pisałem wcześniej "Pierwsza moja myśl to że turbina nie ma sterowania łopatkami, ale sprawdziłem i podczas odpalania jak i wciskania gazu dźwignia od sterowania łopatek turbiny porusza się.
    Na wszelki wypadek podmieniłem również elektrozawór N75 z N18 ale to nie przyniosło żadnego efektu."

    Więc z tego wynika że zawór N75 jak i gruszka są sprawne na logach się za bardzo nie znam więc się nie będą wypowiadał, ale widać dokładnie że przeładowuje i dlatego zostaje odcięta.

    domex32
    Czyli rozumiem że turbina jest do czyszczenia?
    Czy możesz coś więcej powiedzieć jak odczytywać te logi albo jak powinny wyglądać prawidłowe?

    Zna ktoś może w Łodzi dobry i najlepiej tani warsztat regenerujący turbiny?
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    bratek126p napisał:
    Czy możesz coś więcej powiedzieć jak odczytywać te logi albo jak powinny wyglądać prawidłowe?


    W grupie 011 masz obroty, ciśnienie doładowania zakładane, ciśnienie mierzone, procent wysterowania zaworu regulacji ciśnienia turbodoładowania.

    Przy 1800 obr turbo uzyskuje zakładaną wartość doładowania a zawór oscyluje w okolicach 50-60 %, następnie turbo dalej pompuje co widać w grupie 003 również po masie powietrza która dla twojego auta nie powinna przekroczyć 1100 mg na skok, następnie sterownik zwiększa wysterowanie zaworu do 95 procent czy tyle ile może aby ograniczyć doładowanie, ale to mu nie wychodzi, i doładowanie rośnie dalej i masa powietrza też aż do granicy 2560 bo więcej zmierzyć u ciebie nie może.

    Algorytm sterownika jest tak skonstruowany że sterownik ma 5 sekund na doregulowanie ciśnienia, jeśli w ciągu tych 5 sekund ciśnienie pozytywnie (ciągle) lub negatywnie (ciągle) odbiega od wartości zakładanej, zgłasza błąd ciśnienia doładowania i ogranicza moc, zabezpieczając przez to silnik i turbinę przed uszkodzeniem.
  • Poziom 9  
    Witam wczoraj odebrałem auto z naprawy - przyczyną okazał się zawór na turbinie tzw. "gruszka" chociaż wizualnie w aucie pracowała to na stanowisku do testowania turbin okazało się że to ona jest przyczyną błędu.

    Dziękuję wszystkim za pomoc