Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

PEUGEOT 307 2.0HDI 2001r - Centralny zamek nie zamyka drzwi

mrozo87 02 Sty 2015 23:08 9981 11
  • #1 02 Sty 2015 23:08
    mrozo87
    Poziom 9  

    Witam kolegów,

    Mam problem z centralnym zamkiem w Peugeocie 307 z silnikiem 2.0 HDI z 2001 roku.
    (dodam, że przed zamieszczeniem tego tematu zdążyłem przeczytać mnóstwo podobnych wątków, jednak nigdzie nie było rozwiązania mojego problemu).

    Do rzeczy ...

    Jeżdżę autem codziennie, auto ma sprawny, dobry akumulator. Do tej pory nie miałem problemów z elektryką/elektroniką.
    Dziś po wizycie w mieście (częstym otwieraniu i zamykaniu auta z pilota) podjechałem pod dom i próbując zamknąć auto z pilota zobaczyłem tylko "mrugające" migacze. Nie było słychać charakterystycznego dźwięku zamykanych drzwi. Sprawdziłem - żadne z drzwi (wersja 4d) nie były zamknięte. Po ponownym naciśnięciu przycisku zamykania na pilocie - zatrąbił tylko klakson, zamrugały ponownie kierunkowskazy ... i dalej nic...
    Po otwarciu auta zobaczyłem migającą diodę na przycisku manualnego zamykania drzwi (ten przycisk obok włącznika świateł awaryjnych).

    Auto posiada tylko jeden zamek (drzwi kierowcy), po włożeniu do niego kluczyka i przekręceniu - zamykają się tylko jedne drzwi, drzwi kierowcy... Pozostałe drzwi oraz bagażnik są otwarte.
    Nie jest wesoło bo auto stoi w tej chwili otwarte... Od wewnątrz nie mogę go zamknąć manualnie, ponieważ nie ma w nim 'cypelków' (przepraszam za nieprofesjonalne określenie, ale nie wiem jak to inaczej nazwać) do zamykania od wewnątrz. Mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak zamknąć auto ???

    Dodam, że sprawdzałem wszystkie bezpieczniki miernikiem - wszystkie są OK (te wewnątrz jak i pod maską samochodu). Auto odpala, jeździ, nie ma żadnych problemów poza tym zamkiem...

    Proszę o jakieś sugestie co mogło się stać ?

    Dziękuję, pozdrawiam

    Tomasz

    0 11
  • #3 03 Sty 2015 10:54
    mrozo87
    Poziom 9  

    Gdy stoję na zewnątrz i wcisnę przycisk otwierania auta - zapalają się lampki na podsufitce. Gdy nacisnę przycisk zamknięcia - po czasie się wygaszają. Przy otwarciu drzwi - muszę sprawdzić. Dam znać.

    EDIT :

    Po otwarciu drzwi prawych i lewych lampka na podsufitce się zapala.
    Po zamknięciu wygasza się powoli.

    4
  • Pomocny post
    #4 03 Sty 2015 13:52
    kybernetes
    Poziom 39  

    A bezpieczniki choć sprawdziłeś?

    1
  • Pomocny post
    #5 03 Sty 2015 14:19
    252257
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #6 03 Sty 2015 14:47
    kybernetes
    Poziom 39  

    Faktycznie, mea culpa! Ale bezpiecznika może np. brakować bo go ktoś na ten przykład wyjął i nie włożył gdzie trzeba. Zamki tam wychodzą z BSI nie jednym kabelkiem więc problem na instalacji raczej wykluczony. Wypadałoby przyłożyć ucho do BSI i sprawdzić czy przekaźnik cyka po naciśnięciu przycisku zamykania. Jeżeli cyka to nie można wykluczyć i takiej sytuacji, że wszystkie są spalone i nie przewodzą - tu należałoby się posłużyć kontrolką czy wychodzi prąd z BSI. A jeżeli na zamkach i w bezpiecznikach wszystko dobrze to BSI do roboty.

    1
  • Pomocny post
    #7 03 Sty 2015 20:07
    carrier
    Specjalista - Alarmy Samochodowe

    nie napisałeś czy działa klawisz lock/unlock nad nawiewem? peugeoty mają taki myk że jak jakaś krańcówka nie odpuszcza to zc nie działa lub odbija, sprawdź też kable w przelotkach drzwi jak auto robi się już stare to pękają kable

    0
  • #8 04 Sty 2015 09:50
    mrozo87
    Poziom 9  

    Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
    Co do przycisku nad nawiewem - jak go nacisnę, podświetla się na czerwono (nie zamyka drzwi), jak wcisnę go ponownie - gaśnie.

    Kable w drzwiach na pierwszy rzut oka wyglądają ok.
    Bezpieczniki też odpadają. Zamek działał, więc bezpiecznik musiał być na swoim miejscu.

    Wygląda na to, że autko w poniedziałek trafi do firmy, która zajmuje się takimi rzeczami, bo nie mam pomysłu...

    0
  • Pomocny post
    #9 05 Sty 2015 00:35
    GRafal
    Poziom 20  

    Jedź do fachowca, jest uszkodzone/zalane BSI.

    0
  • #10 05 Sty 2015 09:57
    mrozo87
    Poziom 9  

    Mógłbyś powiedzieć po czym to poznałeś?
    I ewentualnie jak to sprawdzić ?

    0
  • Pomocny post
    #11 05 Sty 2015 11:29
    GRafal
    Poziom 20  

    Po objawach, naprawiałem już takie BSI, były takie same objawy jak opisujesz.

    1
  • #12 11 Sty 2015 19:15
    mrozo87
    Poziom 9  

    Auto trafiło do speców od zamków centralnych. Okazało się, że GRafal miał rację.
    BSI jest uszkodzone.
    Jak ustalili fachowcy - w 2006 roku została wymieniona przednia szyba (co się zgadza) i najprawdopodobniej zakład, który to robił nie zadbał należycie o uszczelnienie. Widać ślad na wiązce oraz na BSI od wody, która była przyczyną usterki.
    BSI wymienione, kluczyk zaprogramowany - auto śmiga jak nowe.

    Bardzo dziękuję Wam za zaangażowanie.
    (gdyby ktoś szukał jaki był koszt to poniżej podaję:
    -BSI (używka z alledrogo - 160 zł + 20 zł wysyłka
    -Programowanie, instalacja i cała robocizna - 100 zł

    Suma - 280 zł + 2 czteropaki dla Panów za przechowanie auta na czas naprawy).

    1