Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5FL 2003 - Naprawa modułu komfortu -> 3 wtyczki na allegro pow. 450zł

Pati 03 Sty 2015 12:42 16512 38
  • #1 03 Sty 2015 12:42
    Pati
    Poziom 27  

    Witam! Mam moduł komfortu 1C0 959 799 A czyli ten z korbami z tyłu i pilotem po liftowy. Problem w nim jest taki że działa dopiero po podgrzaniu Motki MC68HC908AZ60 o masce 2J74Y. Początkowo myślałem, że wystarczy podgrzać aby ruszyła i do zaniku zasilania będzie chodzić więc zrobiłem iukład RC sterowany z zasilania dałem dwa oporniki do grzania i pięknie, ale okazuje się że jak mocniej wystygnie to i tak zdycha więc praca na marne. (na początku tak zaobserwowałem). Na allegro ten moduł masakrycznie jest drogi więc zastanawia mnie co tu robić czy cały procek od jednowtyczkowego o końcówce 799 nie podejdzie itp. Walczył ktoś kiedyś z takim syndromem? Pozdrawiam!

    0 29
  • #2 03 Sty 2015 12:53
    Złota
    Poziom 12  

    A jeden opornik, który grzałby non stop? Plus układ zabezpieczeń w razie zbyt wysokiej temperatury czy pożaru.

    0
  • Pomocny post
    #3 03 Sty 2015 14:36
    damdam

    Poziom 33  

    [HARDCORE MODE ON] ja to robię tak ;) Moduł na dwie wtyczki za 50zł, do tego dwa moduły z drzwi lewy tył, prawy tył po 50 zł, i zamykam je w skrzynce z komfortem, dalej wiesz jak ;) [HARCORE MODE OFF]

    0
  • #4 03 Sty 2015 17:19
    Pati
    Poziom 27  

    damdam napisał:
    [HARDCORE MODE ON] ja to robię tak ;) Moduł na dwie wtyczki za 50zł, do tego dwa moduły z drzwi lewy tył, prawy tył po 50 zł, i zamykam je w skrzynce z komfortem, dalej wiesz jak ;) [HARCORE MODE OFF]



    Hahah na to to bym nie wpadł w życiu ;D A miałeś już przeboje z tym modułem w takiej posatci, że motorolka zbzikowała bo układ ani nie zalany ani nic.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Złota napisał:
    A jeden opornik, który grzałby non stop? Plus układ zabezpieczeń w razie zbyt wysokiej temperatury czy pożaru.


    Za duży prad grzania wymagane jest około 0,8W mocy. I trochę to już nie eleganckie aby zostawiać takie ustrojstwo w samochodzie. Co innego dogrzanie przez minutę po podaniu zasilania, ale jak pisałem okazało się to nieskuteczne.

    A w błąd wprowadziło mnie to, że działał do odłączenia wtyczki po czym od razu po podłączeniu nie działał trzeba było grzać. Ale koniec końców okazało się że aby wogóle chodził to tez wymaga wyższej temp.

    2
  • #5 03 Sty 2015 17:30
    jokerro
    Poziom 33  

    Ale w czym problem kupic moduł nawet za 450 i zrobic to tak jak bozia przykazała?

    0
  • #6 03 Sty 2015 17:33
    damdam

    Poziom 33  

    Miałem tak ,nie dało się go ani przekodować, ani skasować usterek.
    przydałoby się odczytem ETLem sprawną taką, i wymienić sam procek.
    Dwie sztuki przerobiłem na wersję z dodatkowymi modułami, i już nigdy się nie zepsuje ;) a taki moduł za 450, nie wiadomo ile pochodzi. wszystkie one mają tę wadliwą HC08.

    0
  • #7 03 Sty 2015 18:03
    Pati
    Poziom 27  

    jokerro napisał:
    Ale w czym problem kupic moduł nawet za 450 i zrobic to tak jak bozia przykazała?


    To już trochę jest za 300zł można posiedzieć z 5 godzinek i porzeźbić ;)

    2
  • #8 03 Sty 2015 18:04
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    jokerro napisał:
    Ale w czym problem kupic moduł nawet za 450 i zrobic to tak jak bozia przykazała?


    My Polacy lubimy kombinować ale powoli wychodzimy z tego paskudnego nałogu.

    0
  • #9 03 Sty 2015 18:11
    Pati
    Poziom 27  

    damdam napisał:
    Miałem tak ,nie dało się go ani przekodować, ani skasować usterek.
    przydałoby się odczytem ETLem sprawną taką, i wymienić sam procek.
    Dwie sztuki przerobiłem na wersję z dodatkowymi modułami, i już nigdy się nie zepsuje ;) a taki moduł za 450, nie wiadomo ile pochodzi. wszystkie one mają tę wadliwą HC08.


    Dokałdnie widzę kolega opiera się o bardzo podobną logikę. A powiedz mi czy xprogiem m nie pójdzie? Mam to niby w opcjach. Wyciągnąłem tą motorolą z modułu bo chciałem już ugryźć R270 ką tym programatorem do CASów ale chyba podpiełęm nogę która daje na zaislanie 12V tam było to w układ wpięte pewnie jeszcze przed stabilizatorem a tu dałem bezpośrednio na nogę zasilania i teraz sięzastanawiam czy to wogóle jeszcze zyje ale w każdym razie nie czyta mi. Teraz widzę że tym to tylko EEPROM można męczyć to wogóle raczej nie ma sensu.

    Ma ktoś może schemat jak podpiąć tą MC68HC908AZ60 2J74Y pod xproga? Czy to tylko ETL? Ogólnie to ETL'em nic nie roziłem i go nie mam nawet z tym xprogiem mam słabe doświadczenie. Jedyne na czym sie nawalczyłem to na Motoroli Cracker kiedyś z radyjkami.

    Czekam na sugestie może uda się go jakoś postawić a wtedy na pewno udostępnię pomocnym wsad - to tak na zachętę ;D.

    Pzodrawiam!

    1
  • #10 03 Sty 2015 18:24
    damdam

    Poziom 33  

    tylko ETLem poczytasz to tak jak należy, XPROG wprawdzie można wybrać sekcję do odczytu, ale to nie działa.
    Problem jest tylko taki, że nie mamy takiej działającej sztuki, żeby na czymś oprzeć naprawę? :)
    ETL+adapter i czyta się bajecznie, czasem trzeba podgrzać procka w trakcie odczytu ;)

    0
  • #11 03 Sty 2015 18:31
    Pati
    Poziom 27  

    damdam napisał:
    tylko ETLem poczytasz to tak jak należy, XPROG wprawdzie można wybrać sekcję do odczytu, ale to nie działa.
    Problem jest tylko taki, że nie mamy takiej działającej sztuki, żeby na czymś oprzeć naprawę? :)
    ETL+adapter i czyta się bajecznie, czasem trzeba podgrzać procka w trakcie odczytu ;)


    Dobrze mówisz nie mamy bo właśnie wlutowałem w komford ją spowrotem i widocznie +12V uwaliło ją na dobre. Mam taki moduł na jedną wtyczkę czyli 4 szyby bez pilota i tam rzeczywiście siedzi już motorola 68HC08AZ32 (0J66D) czyli może rzeczywiście Twoja rada HARDCORE jest najodpowiedniejsza ;).

    Masz tego ETL'a bo szukam i nie mogę znaleźć info ile to coś kosztuje.

    0
  • #12 03 Sty 2015 18:36
    jokerro
    Poziom 33  

    Wczoraj kolega czytał taka motke bo dzwonil domnie o porade i poczytal to xprogiem bez problemu.
    Gdzies znalazł manuala w sieci jak poczytac te motorole xprogiem



    Aha,nie chodzi o to zeby sie to wiecej nie popsuło,wlasnie na odwrot.Zeby sie zepsuło i zebys miał co robic za jakis czas.
    Pakuje sie to co ma być,pozniej sie fura sfajczy z innej przyczyny a przylezą do ciebie bo zrobiłes jakies kombinacje HARDCORE

    0
  • #13 03 Sty 2015 18:41
    Pati
    Poziom 27  

    Podpytał byś i zarzucił chyba mam jeszcze taką w padniętym liczniku od A3

    Dodano po 2 [minuty]:

    Mam taką rozpiskę ale to do MC68hc08 teraz znalazłem przy tym liczniku ale motki za to jednak juz nie ma kiedyś to męczyłem i chyba gdzieś ja schowałem. Teraz nie wiem czy to taka sama, ale pewnie tak skoro też z nią problemy są.

    1
  • #14 03 Sty 2015 18:43
    damdam

    Poziom 33  

    ta sama, tak jak w stacyjkach z merca. ETLA kupiłem w SISLAB, zrobiłem nim już sporo sztuk i jest OK. Mówię Ci ,opcja rzeźba eliminuje problem, a roboty jest na 2rbh z tym.

    0
  • #15 03 Sty 2015 18:47
    Pati
    Poziom 27  

    No znalazłem tą motkę z licznika jest tu 908AZ60A 1L87J czyli wychodzi na to samo tylko inna maska. Średnio sie orientuje w tych motkach już wiem od czego jest słowo "Motać się"

    A jaka kasę dałeś?

    0
  • #16 03 Sty 2015 18:49
    Bobi
    Poziom 11  

    Tak czytam i zastanawiam się o czym rozmawiamy. Naprawa prosta albo wymiana modułu albo motoroli.
    Ktoś tu słusznie napisał że kombinujemy co jest cechą dobrą ale tu nie warto

    0
  • #17 03 Sty 2015 18:50
    Pati
    Poziom 27  

    Znalazłem 570 zł a ja myślałem że kupiłem xproga i to takie fajne będzie. Hmmm cały czas coś kupuje nieraz zastanawiam się czy to nadanża za sobą zarabiac ;)

    1
  • #18 03 Sty 2015 18:51
    damdam

    Poziom 33  

    no dałem ponad 650 ,ale to było już trochę temu. niestety nie ma nic do wszystkiego ;)

    0
  • #19 03 Sty 2015 18:58
    Pati
    Poziom 27  

    Bobi napisał:
    Tak czytam i zastanawiam się o czym rozmawiamy. Naprawa prosta albo wymiana modułu albo motoroli.
    Ktoś tu słusznie napisał że kombinujemy co jest cechą dobrą ale tu nie warto


    Nie no modułu lepiej nie kupować tak jak DAmdam pisał, że ich dni są policzone. Lepiej przybić na skombinowaniu przeróbki + dorzucić z 200 za "robotę" i dać gwarancję klientowi. A temat zszedł z pierwotnego wątku bo miałem kilka pytań odn. tych motek ogólnie już nie w kontekście tego konkretnego przypadku.

    Dodano po 3 [minuty]:

    damdam napisał:
    no dałem ponad 650 ,ale to było już trochę temu. niestety nie ma nic do wszystkiego ;)


    No i tak zarobię jak będe miał już coś do poczytania. Dzięki za pomoc jutro ogarnę może moduł z końcówką B silniki gdzieś mam poliftowe bo wiem że są inne niż te przed liftem. Schematy dla szyb el i korb też raczej mam. Na pewno nie zwjdzie sie tylko 2h ale jak sobie zrobie manuala przy robocie to potem ogarnę w 30 min ;P

    0
  • #20 03 Sty 2015 20:34
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Nie bym był taki pewien czy Xprog czy UPA wgra Ci falsh.
    Odczytać odczyta, wgrać tylko wgra eeprom - mówię o UPA.
    Xprog - niech ktoś sprawdzi.
    W CARPROGu jest niby HC908AZ60 ale czy wgra flash to chol...ra wie.
    ETL da radę bez problemu tylko trza mieć 600zł, komp z LPT.

    Druga sprawa jest taka że gdyby 2J74Y można było zastąpić inną maską to by nikt nie kupował i nikt by nie sprzedawał motek z tą maską.

    1
  • #21 04 Sty 2015 00:04
    damdam

    Poziom 33  

    4j74Y pójdzie za nią, ale ostatnio ciężko je gdzieś kupić.

    0
  • #22 10 Sty 2015 23:48
    Pati
    Poziom 27  

    Passat B5FL 2003 - Naprawa modułu komfortu -> 3 wtyczki na allegro pow. 450zł

    Damdam ale miałem ubaw jak to podłączałem haha banan mi nie schodził z gęby.

    Nie miałem schematu dla przypadku gdy są dwie szyby w prądzie a dwie nie , za to miałem schemat do passata 2002r takiego, który nie ma wcale elektrycznych szyb tylko sam central, ale zastanawia mnie bo jak żyje a robie tego dużo ogólnie to nie widziałem passata 2002 z korbami z przodu....

    Tak samo jak nie widziałem golfa bory z elektryką tylko z przodu a korbami z tyłu.

    Dzięki za ideę

    1
  • #23 11 Sty 2015 00:30
    damdam

    Poziom 33  

    hahah no kopia 1:1 tego co robiłem, nawet kolorlutownicy ten sam, ba , rdza na kancie progu też ;)

    pozdr.

    0
  • #24 11 Sty 2015 09:19
    Pati
    Poziom 27  

    Typowy przykład gdzie sama wiedza bez fantazji nie pozwoli się rozwinąć ;)

    0
  • #25 11 Sty 2015 09:25
    Oprysk Stonki
    Poziom 29  

    Pati napisał:

    Tak samo jak nie widziałem golfa bory z elektryką tylko z przodu a korbami z tyłu.

    Jak nie ma, jak są, tak samo passaty. Co to za rzeźba w tych kablach silnika podnośnika szyb?

    0
  • #26 11 Sty 2015 11:32
    damdam

    Poziom 33  

    to są dekodery CAN na dyskretny sygnał dla zamków w B5 z korbotronik z tylu ;)

    0
  • #27 11 Sty 2015 16:00
    Pati
    Poziom 27  

    Oprysk Stonki napisał:
    Pati napisał:

    Tak samo jak nie widziałem golfa bory z elektryką tylko z przodu a korbami z tyłu.

    Jak nie ma, jak są, tak samo passaty. Co to za rzeźba w tych kablach silnika podnośnika szyb?


    Kolego czytamy ze zrozumieniem. Stwierdzenie "nie widziałem" <> od stwierdzenia "nie ma"

    Dodano po 4 [minuty]:

    damdam napisał:
    to są dekodery CAN na dyskretny sygnał dla zamków w B5 z korbotronik z tylu ;)


    Lepiej bym tego nie ujął :) ? Tylko po słowie " zamków" dodał bym jeszcze " i vice versa" dla sygnałów kontroli stanu :)) jeszcze raz podziękowania.

    0
  • #28 11 Sty 2015 16:06
    Oprysk Stonki
    Poziom 29  

    Jak mogłeś nie widzieć golfów i pasków z korbami z tyłu? Jak?Robisz przy tym to masz przegląd wszystkiego. Poza tym kazdy CMK podłozysz, nawet wersja kombi i estate, czyli bagażnik. Różnica jest w małej obsadzie pinów, między innymi plus za stacyjką jeżeli chodzi o roczniki. Jeden ma, drugi nie, pin we wtyczce nieobsadzony. Zobacz sobie na ostatnią literę indexu, np A i J.
    Poza tym różnica w kodowaniu, z pamięci 00258 -są silniki z tyłu.

    0
  • #29 11 Sty 2015 16:17
    damdam

    Poziom 33  

    no ale 3-wtykowe CMK są rzadkie, no i nie podłożysz w jego miejsce nic innego, bo stracisz zamki tył.

    0
  • #30 11 Sty 2015 16:29
    Pati
    Poziom 27  

    Ponawiam apel o czytanie ze zrozumieniem. Widzę że piszesz aby coś napisać a po pierwsze nie odnosisz się dokładnie do tego co napisałem a po drugie to sprzedałeś tu natłok informacji które po pierwsze nie są odpowiedzią na żadne pytanie a po drugie są oczywiste.

    Dodano po 9 [minuty]:

    A z tego co dedukuję to uważasz, że moduł "stary" czyli przed 2001 i moduł po 2001 to różni się tylko tym jednym pinem +15, a to nie prawda. W ramach testu ciekaw jestem czy wiesz dlaczego nie ma tam już po 2001 tego pinu... (nie podpowiadać) ;)

    0