Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Książka - Programowanie gier

kondorian 03 Sty 2015 16:31 1071 9
  • #1 03 Sty 2015 16:31
    kondorian
    Poziom 2  

    Witajcie! Mam prośbę, bo szukam i szukam po necie, ale wolę się zapytać. Jaką polecacie książkę na temat programowania gier pod względem skryptów, fizyki, grafiki, animacji etc. Tak, żeby wszystko było wyjaśnione od podstaw i jednocześnie bardzo dokładnie wyjaśniane, bo nie miałem wgl styczności z programowaniem.. Na komputerach sie bardzo dobrze znam, więc chciałbym zacząć trochę z zabawą na nich, a nie tylko grzebaniem w nich xD
    Autor, nazwa książki lub książek i linki bym prosił od was. Z góry dzięki :)

    Ps. Nie chcę nowego tematu tworzyć, więc jeszcze pytanko odnośnie mechatroniki. Potrzebowałbym książki tak samo o podstawach tworzenia modeli sterowanych np. samochodziki, quadrocoptery itd. Jak byście chcieli, żebym wam coś sprecyzował to piszcie. Z góry wielkie dzięki ! :D

    0 9
  • Pomocny post
    #2 03 Sty 2015 17:27
    tzok
    Moderator Samochody

    Nigdy pisaniem gier się nie zajmowałem, ale zacząć trzeba od bardzo dobrego opanowania C++... potem można wejść w biblioteki, jak np. Allegro no i OpenGL/DirectX, środowiska modelowania 3D (3D Studio, Blender). Są oczywiście też gotowe silniki jak choćby popularny Unreal Engine. Microsoft stworzył też platformę XNA. To oczywiście mowa o konwencjonalnych grach, webowe to trochę inna bajka. Korzystając z silnika, on w dużej mierze troszczy się o fizykę, Ty musisz się zająć grafiką i obsługą rozgrywki/zdarzeń.

    kondorian napisał:
    Potrzebowałbym książki tak samo o podstawach tworzenia modeli sterowanych np. samochodziki, quadrocoptery
    Podstawami to tego bym nie nazwał... podstawy to regulatory (PID), sterowniki programowalne i mikrokontrolery.

    Oczywiście wszystko jest po angielsku, więc na początek kilka lat nauki tego języka...

    Są portale poświęcone tworzeniu gier komputerowych:
    http://www.gamedev.net/page/index.html
    http://gamedev.stackexchange.com/

    0
  • #3 03 Sty 2015 19:43
    rufek90
    Poziom 24  

    Ostatnio bardzo fajnie rozwijają się technologie webowe. Gry można robić w JavaScripcie, możesz pójść w tę stronę. Chyba całkiem łatwo sprawić, by taka gra działała też na androidzie, ios, WP... Są też już jakieś frameworki do gier i do grafiki, więc część roboty również w JS jest zrobiona.

    Niemniej, aby stworzyć coś fajnego to jakiś język trzeba znać dobrze. Jak nigdy nie programowałeś to nie myśl o stworzeniu gry, tylko czytaj książki o podstawach jakiegoś jezyka, pisz proste programy... do gry to raczej długa droga :)

    0
  • #4 03 Sty 2015 22:39
    sivex
    Poziom 27  

    eeee tam gadanie...

    Gra to tylko:
    - pomysł na gre
    - pomysł na grywalność
    - grafika
    - dźwięki
    - oprawa - filmiki, muza, screeny
    - budowanie społeczeństwa:
    -- gracze
    -- pasjonaci
    -- przeciwnicy
    - no i samo oprogramowanie:
    -- kod
    -- elementy gry
    -- animacje
    -- interaktywność
    -- sieć
    -- menu
    -- funkcje
    -- profile gracza
    -- opcje grafiki
    -- opcje dźwięku
    -- ... itd
    - ...itd


    Więc wystarczy każdą rzecz pokolei poszukać

    Fizyki czego poszukujesz?
    Najpierw sam pomyśl czego chcesz i czego szukasz
    a potem się znajdzie jak nie na internecie to na tym forum.

    Twoje pytanie brzmi podobnie jak:
    "Chciałbym wyprodukować samochód, znam się na samochodach bardzo dobrze ale nigdy nie miałem styczności z produkcją. Jakie książki polecicie na temat miękkości zawieszenia, sposobu sterowania, zachowania na szutrze i na asfalcie..."

    ...pomyśl a potem napisz

    pozdr.

    0
  • #5 03 Sty 2015 23:04
    kondorian
    Poziom 2  

    Język angielski mam opanowany co do słówek, ze składaniem zdań jest ciut gorzej, ale rozumiem co jest napisane :D
    Wiem, że są strony poświęcone tworzeniom gier, ale mieszkając w internacie wolałbym książkę, ponieważ mam od razu temat po temacie ;) Znalazłem taką książkę: http://helion.pl/ksiazki/opengl-programowanie-gier-kevin-hawkins-dave-astle,prgrop.htm
    632 strony, wszystko po kolei, tylko nie znam się nie mam znajomego programisty, więc nie wiem czy ta książka jest spoko.. Mam masę czasu strony nie są przeszkodą, ale czy ona mi pomoże wejść do tego świata programowania?
    No znaczy chodziło mi podstawy tworzenia regulatorów (PID), sterowników programowalnych i mikrokontrolerów, bo tego chcę się nauczyć. Stworzenie modelu nie jest przeszkodą, ale te programowanie i wgl. Dla mnie czarna magia a fascynuje mnie to cholernie ^^

    0
  • #6 04 Sty 2015 00:13
    tzok
    Moderator Samochody

    Jak ogólnie stoisz z programowaniem? ...i w czym programujesz? Książka wygląda ok - ale to jest programowanie w C++ z wykorzystaniem OpenGl, czyli bardzo niskopoziomowo. Zdecydowanie lepiej uczyć się z tutoriali, gdzie masz wsparcie społecznościowe. Książka może zawierać błędy lub wykorzystywać starsze wersje bibliotek i ciężko Ci będzie dojść dlaczego coś nie działa, do tego wszystko trzeba ręcznie przepisywać.

    Według mnie na początek z rok intensywnego programowania w C++ i dopiero można myśleć o grach.

    ...i nie używaj tego dziwoląga "wgl". Jak Ci się nie chce pisać to nie pisz.

    0
  • #7 04 Sty 2015 01:13
    sivex
    Poziom 27  

    Cytat:
    bo nie miałem wgl styczności z programowaniem..


    Podtrzymuje dalej to co zacząłem,
    gra - czyli jakiś dość skomplikowany stwór,
    jest czymś stworzonym z elementów.
    Nie da sie tak od strony programowania,
    że to się ruszają ludki czy samochodziki i kontroler tym steruje
    a obraz się wyświetla i dźwięki są no bo skoro ludek idzie to
    normalne że dźwięk jest bo on tupie :).

    Jak masz pomysł na gre zatrudnij ludzi.
    Jak chcesz sam programować to zacznij naukę od podstaw.

    Nie to ,że chcę zniechęcić i od razu jestem sceptyczny
    no albo... wykorzystasz gotowy silnik i API np:
    http://antyweb.pl/zrob-dzis-wlasna-gre-nie-umiesz-programowac-to-nie-problem/#

    0
  • #8 04 Sty 2015 09:25
    kondorian
    Poziom 2  

    Tak jak mówiłem w programowaniu jestem kompletnym żółtodziobem, ale skorzystam z twojej rady i wykorzystam ten Unreal Engine (w razie kłopotów, będę sobie oglądał toturiale) ;) Właśnie mniej więcej o to mi chodziło, możliwość stworzenia gier na różnie platformy :D Na razie na takim czymś się pobawię, a później sobie zacznę z wyższej półki. Dzięki wielkie za pomoc, to teraz pozostają te podstawy tworzenia regulatorów (PID), sterowników programowalnych i mikrokontrolerów. Książki lub linki gdzie mogę się uczyć od początku :D

    0
  • #9 15 Kwi 2015 00:34
    akira.kuukisuzu
    Poziom 2  

    Chciałbym się nauczyć czegoś na temat programowania dynamicznych gier przeglądarkowych. Jednak nie wiem w jakim kierunku lepiej pójść - Javascript i WebGL, czy może Adobe Flash i Action Script, czy może jeszcze coś innego? Jaka wiedza byłaby najbardziej przyszłościowa? Przy wyborze narzędzi najbardziej zależy mi na wydajnej komunikacji między serwerem, a klientami.

    0
  • #10 30 Kwi 2015 17:43
    p.kaczmarek2
    Poziom 23  

    Trudno będzie o jakaś książkę po polsku, niestety to jednak wymaga języka. No i temat się ciągle rozwija. Zależy tez, czy chcesz tworzyć na gotowych narzędziach czy od zera.

    Trochę się w to bawiłem i interesuje się tematem, wiec jak ktoś jest zainteresowany to zapraszam na gg/PW.

    0