Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Accord 1.8. 2002r - dławienie i zacinanie na obrotach

03 Sty 2015 19:46 3624 6
  • Poziom 2  
    Witam, proszę o pomoc. Mam Honde Accord r. 2002 r, 1.8 vtec z gazem stag4.
    Problem jest od paru lat i narasta. Mianowicie samochód po odpaleniu jeździ normalnie do chwili kiedy nie ruszy się wskazówka od temperatury i obroty nie spadną do 800 ( czyli nie długo). W momencie kiedy to się stanie to zaczynają falowac obroty na postoju bądź w trakcie jazdy wskazówka obrotomierza dochodzi to wartości około 2500 obrotów po czym przy dodawaniu gazu samochód zaczyna dławić. Aby móc przekroczyć ten próg 2500 obrotów trzeba zdjąc nogę z gazu po czym jezszce raz nacisnąc na gaz, samochód da się w wkręcić wtedy na około 3000 obrotów po czym znowu to samo (i tak w kółko). Trwa to przeważnie do momentu aż samochód się dobrze nagrzeje. Dzieje się tak zarówno na gazie jak i na benzynie. Dodam, że świeci się kontrolka silnika -wyswietlając błędy - zbyt uboga mieszanka i zbyt wysokie napiecie sondy 1. Mechanik podłączając go do kompa stwierdził, że w chwili kiedy trzyma się na gazie, gdy go przycina to komputer pokazuje, że zawory otwieraja się w wartościach 4 ms a powinny 11ms. W aucie podmieniane były : aparat zapłonowy, kable, świece, podmieniana była sonda - podobno wszystko ok, regulowane zawory. Auto nie ma katalizatora. Ta usterka jest od kilku lat, tylko na poczatku było to nie zauważalne, teraz cięzko jeździć. Wszystkie błędy zniknęły gdy przyszły mrozy, nie było wahań obrotów i nie zacinało, nie wyswietlało tez błedu silnika. Jesli ktoś ma jakiś pomysł proszę o pomoc.
  • Poziom 33  
    O ile mi się nie pomylił model, to błąd jest w TPS zintegrowanym z przepustnicą. Jakoś to jednak otworzyłem i ustawiłem. W parametrach wszystko widać.
  • Poziom 2  
    Ten TPS będzie do wymiany czy to tylko do ustawienia? Nie pamiętam właśnie dokładnie kiedy to było ale kupiłem przepustnicę z silniczkiem krokowym - używkę i wymieniłem za tą co miałem wcześniej, bo mi wtedy bardzo obroty falowały na luzie. Tylko nie pamiętam czy już wtedy zacinało... I ciekawe jest to że na mrozie wszystko jest ok, autko hula aż miło.
  • Poziom 33  
    TPS u Ciebie pokazuje uchyloną przepustnicę. Stąd nie ma wolnych obrotów i bogatsza mieszanka, więc na mrozie lepiej. W parametrach wszystko widać, a podłączyć można byle czym. Wymiana zespołu przepustnicy nie pomaga, bo błąd jest w przetworniku A/C w sterowniku. Chyba.
  • Poziom 2  
    Aha. Ale na mrozie po prostu nie falują obroty a są na poziomie 800 i podczas przyspieszania nic nie zacina. Najlepsze jest to, że to nie zawsze występuje. Można by powiedzieć, że w 80 % jeśli samochód dłużej postał i jest całkiem zimny. Ok. muszę podjechać do jakiegoś mechanika i sprawdzę to co mówisz, chociaż dziwne jest to że żaden ze speców który majstrował przy mojej hondzie nie wpadł na ten pomysł. Dzięki za pomoc:)
  • Poziom 1  
    Witam, mam takie same objawy i nie wiem co już robić, mogę dowiedzieć się jak skończyła się ta historia, i czy problem został wyeliminowany?
  • Poziom 1  
    Gdy kupilem auto wszystko bylo ok mrozy odpuściły jechałem i zapalil mi sie check stanalem zgasilem auto. Opalilem check juz sie nie palil i obroty zaraz wrocily do normy. Po jakis czasie taka sama sytuacja pojechalem do mechanika wymienil sonde na unierwsalna po tamtej sytuacji check swieci sie caly czas i obroty na zimnym faluja i lubi całkiem zgasnac. Podczas jazdy nie ma problemu tylko na biegu jałowym