Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

scenic 1,9 dti - zimny nie chce odpalić

roman gliwa 04 Sty 2015 11:18 1089 11
  • #1 04 Sty 2015 11:18
    roman gliwa
    Poziom 9  

    Witam i proszę o pomoc w scenicu 1,9 dTi 99 r. w pewnym momencie pojawił się problem przy odpalaniu silnika zaobserwowałem że po włączeniu zapłonu skazówka obrotomierza podnosi się na wysokość 3000 obrotów natomiast kontrolka świec krótko błyśnie ale sprawdzając napięcia na świecach niema wcale po pozostawieniu w tej pozycji skazówka opada zapala się kontrolka świec ale napięcia na świecach nadal nie ma po kilkunastu próbach ewentualnie po podgrzaniu świec kablem odpalam silnik i jakiś czas jest wszystko o.k.

  • #2 05 Sty 2015 16:44
    Kukiiiz
    Poziom 7  

    sprawdz przekaźnik odpowiadający za wlaczanie swiec zarowych. Z tego co pamietam jest on usytuowany w komorze silnika kolo serwa o ile dobrze pamiętam.

    Dodano po 14 [minuty]:

    ale jeszcze możesz zobaczyć bezpieczniki znajdujące się pod maska, który jest podlaczony przekaźnik pod ten konkretny bezpiecznik, czy nie jest przepalony, jeżeli sprawny, to jako druga rzecz sprawdz ten przekaznik

    Dodano po 7 [minuty]:

    bo z tego co pamiętam to osobno jest podlaczenie dogrzewanie swiec, a po rozgrzaniu na na inny

    Dodano po 1 [minuty]:

    francuskie wynalazki ^^

  • #3 05 Sty 2015 20:33
    roman gliwa
    Poziom 9  

    sprawdziłem przekażniki i diody w nich a czy pompa ma pyrczeć a po cwili przestaje

  • #4 05 Sty 2015 22:45
    Kukiiiz
    Poziom 7  

    Jeżeli chodzi Tobie, czy ma pyrkac i po sekundzie przestać, to tak, ponieważ daje pompka paliwo do układu. Po uruchomieniu dopiero chodzi caly czas.

    Dodano po 6 [minuty]:

    a powiedz mi jeszcze, czy kontrolka swiec mruga lub pozostaje zapalona na stale, czy przez dlugi okres, a jak tak to jak dlugi, nie chodzi mi o 3/4/5 sekund

    Dodano po 9 [minuty]:

    weź jeszcze jedna osobe, wyjmij swiece i na zimnym wlacz dogrzewanie swiec, czyli przekręć kluczyk na zapłon. Druga osoba niech tobie powie czy się zazy i tak zrob z kazda swieca, przy okazji zobaczysz wszystkie czy sa dobre, czy zazy się koncowka czy ma obicie i nie będzie się zazyc lub będzie, ale na gorze bez koncowki oraz po jakim czasie.

    Dodano po 13 [minuty]:

    jeżeli wszystko z wymienionych rzeczy jest sprawne, to zobacz, czy paliwo się nie cofa, najlepiej wziasc podpiac przezroczyste wężyki za filtrem a przed listwa i sprawdzisz czy powietrza nie ma. Jeżeli będzie to albo filtr, żeby go wyeliminować to podepnij przed filtrem wężyk i zobaczysz na wydajność pompki

  • #5 06 Sty 2015 13:49
    piotrekwoj1
    Poziom 35  

    Kolega ma ewidentnie problem ze świecami a nie z zapowietrzaniem się układu. Po drugie dogrzewanie silnika to co innego niż podgrzewanie i tu jest problem z podgrzewaniem. Do sprawdzenia albo sterownik albo przekaźnik świec w zależności co tam siedzi następnie czujnik temperatury, oraz wiązka.

  • #6 06 Sty 2015 15:11
    roman gliwa
    Poziom 9  

    Z tego co zaobserwowałem to mam dwa problemy obrotomierz w powiązaniu z świecami czyli po włączeniu zapłonu podnosi się skazówka ,kontrolka świec tylko błyśnie a napięcie na świecy pojawia się na dwie sekundy lecz czasami uda się i wtedy wszystko działa poprawnie drugi problem polega na odpaleniu zimnego silnika po rozgrzaniu świec zastępczym zasilaniem i tak jest problem z odpaleniem po dłuższym kręceniu odpali pomóżcie

  • #8 06 Sty 2015 15:42
    roman gliwa
    Poziom 9  

    ma po 30 bar

  • #9 06 Sty 2015 19:29
    piotrekwoj1
    Poziom 35  

    Najpierw napraw grzanie świec dopiero resztę.

  • #10 06 Sty 2015 22:03
    Kukiiiz
    Poziom 7  

    piotrekwoj1 napisał:
    Kolega ma ewidentnie problem ze świecami a nie z zapowietrzaniem się układu. Po drugie dogrzewanie silnika to co innego niż podgrzewanie i tu jest problem z podgrzewaniem. Do sprawdzenia albo sterownik albo przekaźnik świec w zależności co tam siedzi następnie czujnik temperatury, oraz wiązka.
    kolega napisał ze sprawdzil to co napisałem, elektrykę układu aparatu zapłonowego, wiec zaproponowałem mu, aby sprawdzil tez układ zasilania paliwa

    Dodano po 39 [minuty]:

    Jeżeli sprawdziles bezpieczniki i przekaźniki i sa OK, to sprawdz na swiece tak jak Tobie napisałem. Jak wszystko ok, to sprawdz na układ paliwowy, ponieważ później napisales, ze Tobie pyrka pompka; tak ma pyrkac na chwilke po zaplonie, ale zastanawiając się o co Tobie chodzi, to może pyrkac w sensie niewydajności układu paliwowego ( przy długim odczekaniu po zgaszeniu silnika slychac nawet po kilkukrotnym przekręcaniu kluczykiem, aby wlaczac pompke, powietrze zasysane wraz z paliwem, nawet przy pelnym baku ), tym bardziej ze napisales o kontrolce swiec, ze się pali, dlatego się pytałem czy na stale, czy mruga. Nie tylko może oznaczac układ zapłonowy, ale tez układ paliwowy, dlatego zrob tak jak napisałem, żeby zobaczyć czy będzie powietrze w układzie. Ze długo odpala i musi podgrzewac swiece nie eliminuje powietrza w układzie, bo przy kręceniu dluuugim wypycha powietrze i to trochę trwa, a po dwa, to przy kilkukrotnym przekręceniu i podgrzaniu swiec oraz długim kręceniu swiece az płoną od temperatury, oczywiście jak napisałem na gorze, oczywiście jak sam kolega napisał ze sprawdzil układ zapłonowy i jest wszystko OK

    Dodano po 12 [minuty]:

    a ze się na początku zapali kontrolka swiec zarowych na sekundę, dwie lub trzy to prawidłowo, ponieważ dogrzewa swiece, a później podgrzewa żeby caly czas miały odpowiednie napiecie po rozruchu, czyli cieplote na koncowkach ( to nie golf z 86 roku lub inny stary diesel)

    Dodano po 20 [minuty]:

    kompur odczyta i później wywali blad, czyli zapala drugi raz kontrolke swiec zarowych

  • #11 07 Sty 2015 07:15
    robi1214
    Poziom 30  

    Dti niema pompki wstępnej.Więc to ,,pyrka'' nastawnik.

  • #12 07 Sty 2015 11:59
    Kukiiiz
    Poziom 7  

    sorka, nie doczytałem ze to dti, a nie tdi. Sprawdz na pompe lukasa ( pompa wtryskowa, czy przepuszcza, być może ona jest winowajca klopotow ( przypadlosc ich taka, ze "ciekną"). Zobacz czy jest mokra, nie kapie z niej

    Dodano po 21 [minuty]:

    w sumie td tez ma pompe lukasa ( volvo, czy to ford ;/. Bezsens z tymi oznaczeniami. Każdy producent bierze części od innego, ale pod swoje oznaczenie

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME