Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

R407C-R410A - R407C-R410A zamiennik

daniel4x4 04 Sty 2015 11:24 7455 11
  • #1 04 Sty 2015 11:24
    daniel4x4
    Poziom 11  

    Witam, czy do klimatyzacji pracującej na R407C można zastosować czynnik R410A?
    Oba czynniki pracują na takim samym oleju.

    0 11
  • Pomocny post
    #2 04 Sty 2015 13:46
    barszcz17
    Poziom 14  

    Nie.
    Sprężarka nie da rady. W drugą stronę(tj. 410a > 407c) da radę, ale wiąże się to z utratą wydajności i niedopasowaniem elementu rozprężnego.
    Nasuwa się pytanie: Dlaczego chcesz zmieniać czynnik?

    2
  • Pomocny post
    #3 06 Sty 2015 02:05
    Wlodek22
    Poziom 27  

    Z r407 bez przeróbek można przejść na r22 i r290

    2
  • #4 06 Sty 2015 11:35
    daniel4x4
    Poziom 11  

    barszcz17 napisał:
    Nie.
    Sprężarka nie da rady. W drugą stronę(tj. 410a > 407c) da radę, ale wiąże się to z utratą wydajności i niedopasowaniem elementu rozprężnego.
    Nasuwa się pytanie: Dlaczego chcesz zmieniać czynnik?

    Bo do takiego gazu mam dostęp.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Jeszcze jedno pytanie może nie na temat. Jeżeli klimatyzacją Splitt została nie profesjonalnie zdemontowana. (Ktoś obciął rurki nożycami nie ściągnął czynnika do jedn. zew. ) Czy w takim przypadku powinno się "dolać oleju" czy można tylko uzupełnić czynnik? Dotyczy to klimatyzacji na czynnik R407C i 410A.

    Dodano po 2 [minuty]:

    W jaki sposób wymienia się olej w sprężarce? Trzeba ją wymontować?

    0
  • Pomocny post
    #5 07 Sty 2015 23:50
    walter56
    Poziom 15  

    Przy tak zdemontowanej klimie, dla prawidłowego jej działania, należałoby wymienić olej w sprężarce i osuszyć próżniowo obydwie jednostki (wewnętrzną i zewnętrzną).
    Wyjaśnię dlaczego.
    Po przecięciu rurek nożycami nastąpił gwałtowny wyciek czynnika z instalacji. Wskutek tego nastąpiło oziębienie a nawet miejscowe zamrożenie instalacji. Następstwem tegoż jest zawilgocenie wewnętrznych części instalacji i wiążące się z tym kłopoty eksploatacyjne.

    Aby wymienić olej w sprężarce należy ją zdemontować. Sposób wymiany uzależniony jest od rodzaju sprężarki.

    Inny sposób uruchomienia tegoż zestawu.
    Na rurociągu cieczowym (ten o mniejszym przekroju) założyć duży filtr odwadniacz a za nim wziernik ze wskaźnikiem suchości czynnika chłodniczego. Można go w przyszłości dużo łatwiej wymienić.

    0
  • #6 08 Sty 2015 09:06
    daniel4x4
    Poziom 11  

    walter56 napisał:

    Po przecięciu rurek nożycami nastąpił gwałtowny wyciek czynnika z instalacji. Wskutek tego nastąpiło oziębienie a nawet miejscowe zamrożenie instalacji. Następstwem tegoż jest zawilgocenie wewnętrznych części instalacji i wiążące się z tym kłopoty eksploatacyjne.



    Czyli razem z czynnikiem wyciekł olej z układu? Czy grozi to tylko zawilgoceniem układu lub zatarciem sprężarki? Jakie są objawy zawilgoconej klimatyzacji? Na Aledrogo można kupić używane klimatyzacje większość jest nie właściwie demontowana i zastanawiam się czy warto taką kupić. Ceny są atrakcyjne.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Lepsza jest klima na R410A czy R407C? Gdzieś przeczytałem że na R407C są żywotniejsze.

    0
  • #7 08 Sty 2015 11:51
    walter56
    Poziom 15  

    Czy razem z czynnikiem chłodniczym wyciekł olej to wie tylko osoba demontująca instalację. Uzależnione jest to od wielu czynników a zwłaszcza od szybkości wycieku. W sprężarce olej tworzy mieszaninę z czynnikiem chłodniczym, który przy gwałtownym obniżaniu ciśnienia paruje. Powoduje to pienienie oleju, gwałtownie zwiększa się objętość piany i może wydostawać się wraz z czynnikiem na zewnątrz.
    Kilkuprocentowy ubytek oleju może nie wpływać na działanie układu.
    Przy większych ubytkach (zwłaszcza z towarzyszącym temu ubytkowi czynnika) może dojść do zatarcia sprężarki.

    Zewnętrznym objawem obecności wilgoci może być brak chłodzenia (w wypadku zamarznięcia wody w kapilarze lub zaworze rozprężnym) lub obniżenie wydajności.
    Inne, to platerowanie miedziowe i tworzące się kwasy w układzie.

    0
  • Pomocny post
    #8 08 Sty 2015 22:38
    jack63
    Poziom 41  

    walter56 napisał:
    Na rurociągu cieczowym (ten o mniejszym przekroju)
    W klimatyzatorach z kapilarami i zaworem 4D ta rurka nie jest cieczowa! W zasadzie to początek parownika. Za kapilarą ( a nawet w niej) rozpoczyna się odparowanie. Także zakładanie filtra-odwadniacza na gazie (prawie) nie ma sensu. TAkie filtry zakłada się zaraz za skraplaczem i pewnie takowy jest zamontowany, więc trzeba go po prostu wymienić.
    daniel4x4 napisał:
    Lepsza jest klima na R410A czy R407C? Gdzieś przeczytałem że na R407C są żywotniejsze.

    Lepsza (ma większą sprawność) jest na R410A, ale żywotniejsza na R407C. Zakup używanego klimatyzatora to loteria. Nigdy na prawdę nie wiadomo ile i w jakich warunkach pracował oraz w jakich był po demontażu przechowywany???

    1
  • #9 09 Sty 2015 16:25
    walter56
    Poziom 15  

    jack63 jak mam to rozumieć? Czy to oznacza, że tak zamontowany filtr (na tym cieńszym przewodzie) nie spełni swojej roli, nie wyłapie choć części wilgoci? Wyjaśnij może to dokładniej.

    0
  • #10 09 Sty 2015 20:46
    Wlodek22
    Poziom 27  

    Jak będzie chciał włączyć ogrzewanie, to ... ? Najpierw przenosiny filtra, by nadal było zgodnie z "zasadami"?
    Zakładaj gdzie ci łatwiej razem ze wziernikiem, a po wysuszeniu układu wywalisz.
    Do takich zabaw najlepiej nadają się stare klimy na r-22, tam jest mineralny olej, który nie" ciągnie" wilgoci. Wystarczy próżnia na cieplej sprężarce i r-290.

    1
  • Pomocny post
    #11 28 Sty 2015 12:26
    grippen123
    Poziom 14  

    Ja nabiłem klimatyzator czynnikiem R410A. Dawniej pracował na R22. Działa już dwa sezony oleju nie wymieniałem.

    0
  • #12 09 Lut 2015 13:18
    daniel4x4
    Poziom 11  

    Wszystko jasne, dzięki za pomoc.

    0
  Szukaj w 5mln produktów