Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Deimic Smart Home
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW 3BG - Moduł komfortu w samochodzie

mmichall13 04 Sty 2015 13:00 1005 20
  • #1 04 Sty 2015 13:00
    mmichall13
    Poziom 5  

    Witam, mam problem z moim autem, mianowicie z modułem komfortu(prawdopodobnie). Chodzi o to że coś chlapie mi prąd z akumulatora. Prąd ucieka w szczególności obwodem z bezpiecznikiem nr 14. Wszystkie przelotki sprawdzone, klapa bagażnika, wiązka kabli przed modułem. Wszystko zdrowe. Pobierany prąd wynosi 0.54A. Nie wiem co mogę jeszcze sprawdzić? Pomiary w 100% wiarygodne.
    Dodam że odpinałem wszystkie kostki w drzwiach i robiłem pomiar przy akumulatorze. Myślę że jeśli kable były by zgnite gdzieś głębiej to paliło by bezpiecznik? A u mnie bezpiecznik ok, a prąd ucieka. Czy możliwe że moduł robi zwarcie sam w sobie? I na dodatek wszystko działa jak należy?
    Po wyjęciu bezpiecznika pomiar wynosił 0.02A.
    Model auta jeśli pomorze passat b5fl 3BG 2001r 131 KM.

    Passat chyba miał dołożone webasto. Ale wypiełem sterownik znajdujący się w kabinie żeby wyeliminować wszystko.

    0 20
  • Deimic Smart Home
  • #2 04 Sty 2015 13:25
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Zalane przewody w progu i przy słupku. Może i sam moduł pływa lub pływał.

    0
  • Deimic Smart Home
  • #3 04 Sty 2015 13:27
    mmichall13
    Poziom 5  

    Prog rozebrany, pod wykładziną sucho, nawet wilgoci zbytnio na kablach nie widać. Wtyki wyglądają ok.

    0
  • #4 04 Sty 2015 13:30
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Do modułu zaglądałeś? Połączenia przewodów poprawiłeś? Pewnie nawet nie rozwinąłeś wiązki... Co się dzieje jak wypniesz moduł?

    0
  • #5 04 Sty 2015 13:39
    michal200848
    Poziom 22  

    Tak jaki pisze Paweł, sprawdź połączenia przewodów w progu,jak odpinasz moduł pobór spada? Świecą ci lampki, sprawdź czy lampka w schowku pasażera gaśnie.

    0
  • #6 04 Sty 2015 13:46
    mmichall13
    Poziom 5  

    Schowek gaśnie. W module sucho. Wiązka rozwinięta, tam gdzie się chodza kable w progu łaczenia są ok. poprawienie wtyk podstawa. Jak wypne moduł lampki nie świecą oczywiste. No i pobór spadam do 0.05A.

    0
  • #7 04 Sty 2015 13:47
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Co masz po wypięciu modułu komfortu?

    -1
  • #8 04 Sty 2015 13:48
    michal200848
    Poziom 22  

    Jak odpinasz moduł pobór spada?

    0
  • #9 04 Sty 2015 13:49
    mmichall13
    Poziom 5  

    Pobór spada

    0
  • #10 04 Sty 2015 13:50
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Zrobiłeś co mogłeś, teraz do elektryka.

    -1
  • #11 04 Sty 2015 13:54
    mmichall13
    Poziom 5  

    Ale z modułem czy z cała instalacją samochodu?
    Ze tak zapytam jakie podzespoły auta wchodzą w skład obw 14 tzn bezpiecznika nr 14?(regulacja lusterek, central, szyby co jeszcze? )

    0
  • #12 04 Sty 2015 14:01
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Z całym autem do elektryka. Będzie wiedział co zrobić.

    Dodano po 49 [sekundy]:

    mmichall13 napisał:
    co jeszcze?
    Wyjmij bezpiecznik i sprawdź co nie działa. Trudne?

    -1
  • #13 04 Sty 2015 14:08
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Pobory mierzysz na zamkniętym z kluczyka\pilota samochodzie tak? po odczekaniu kilku minut dla uśpienia modułu komfortu?

    -1
  • #14 04 Sty 2015 14:16
    mmichall13
    Poziom 5  

    Tak, powiedzmy zamykam auto czekam z 20 min i wtedy robię pomiar.

    0
  • #15 04 Sty 2015 14:19
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Podłącz VCDS i zobacz czy nie ma błędów zamków w module komfortu, oraz błędy w stylu termicznego zabezpieczenia zamków i /lub niezdefiniowanego stanu włącznika oświetlenia, lub sterownik uszkodzony.

    0
  • #16 04 Sty 2015 14:23
    mmichall13
    Poziom 5  

    Nie posiadam własnego komputera, ale podjadę do znajomego i sprawdzę. Ale nurtuje mnie jedno pytanie, mianowicie jak zwarcie było na przewodach to jeśli przewód z napieciem ocierał by konstrukcje auta to powinno palić bezpiecznik tak? A nie pali. Non stop chodzi mi po głowie jakiś inny pierdół który może być na tym obwodzie i się nie usypiać po zamknięciu.

    0
  • #17 04 Sty 2015 14:29
    domex32
    Moderator na urlopie...

    To nie tak.

    Utleniona miedź powoduje śniedź, taki zielony osad który przewodzi prąd, i mogą dziać się różne rzeczy, ale ta śniedź prędzej się zwęgli niż wysadzi 10A bezpiecznik.

    U Ciebie ewidentnie moduł komfortu się nie usypia, i cały czas może iść zasilanie na sterowanie szybami czy lusterkami, lub oświetleniem np bagażnika.

    Przez diagnozę może udać się znaleźć przyczynę, która może tkwić w uszkodzonym module, lub przewodach lub uszkodzonym jakimkolwiek komponencie podłączonym do modułu.

    0
  • #18 04 Sty 2015 14:32
    mmichall13
    Poziom 5  

    To zamknę się w aucie, posiedzę z 20 min i zobaczę czy działają lusterka albo szyby, jak będą działały to cóż wizyta u elektryka.

    Dodano po 0 [sekundy]:

    To zamknę się w aucie, posiedzę z 20 min i zobaczę czy działają lusterka albo szyby, jak będą działały to cóż wizyta u elektryka.

    0
  • #19 05 Sty 2015 12:32
    mmichall13
    Poziom 5  

    Dobra :) Telefon do elektryka. Pierwsze jego pytanie rozmawiamy o poborze prądu czy o zwarciu?
    yyyy.... No i mu tłumacze że jak mierze mieczy akumulatorem a klemą to mam taki pomiar. Odprawił mnie z kwitkiem za 2 tyg mam zadzwonić bo ma tyle roboty że....
    No i własnie jak mam wyeliminować zwarcie czy tam pobór?
    Zrobić jakieś inne pomiary?

    Dodano po 10 [minuty]:

    tak sobie myślę i kombinuje, najlepiej będzie wypruć ponownie moduł, wypiąć wtyki i na wtykach mierzyć co?
    Tylko na co ustawić miernik? V/A?

    0
  • #20 05 Sty 2015 12:42
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Wykonać drugi telefon do elektryka i grzecznie zapisać się na wizytę.

    0
  • #21 05 Sty 2015 12:55
    mmichall13
    Poziom 5  

    Wizyta jest na 16 stycznia. Po prostu chciałem sam się pobawić bo mam nadmiar czasu. Wole od pracy to nosi mnie w te i nazat :D

    0