Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi a3 8p 2003r wysokie obroty

prostaszek 04 Sty 2015 16:21 8043 22
  • #1 04 Sty 2015 16:21
    prostaszek
    Poziom 9  

    Witam posiadam od roku czasu autko Audi a3 8p 2003r , moj problem polega na tym ze autko pracuje na zimnym lub zagrzanym silniku do 90 stopni sa caly czas podniesione obroty oraz przy ruchu kierownica przygasaja swiatla tak jak by otrzymywal spadek napiecia, ludzie pomuzcie zaden mechanik nie wie co sie z tym dzieje, auto bylo podlaczone pod Vaga jedyny blad jaki wyskakuje to problem z wentylatorami, sprawdzalem bezpieczniki i przekazniki oraz napiecie akumulatora wszystko jest okey. niestety do niczego wiecej nie doszedlem, obroty silinka skacza powyzej 1000 lub stoi na 1000 i tak caly czas dodam ze wentylatory oba caly czas pracuja z bardzo duza predkoscia :( Ludzie pomozcie. dolaczam 3 zdjecia

    Audi a3 8p 2003r wysokie obroty

    Audi a3 8p 2003r wysokie obroty

    Audi a3 8p 2003r wysokie obroty

    2 22
  • #2 04 Sty 2015 17:53
    piotrekwoj1
    Poziom 37  

    Po pierwsze to zmień mechaników bo to nie mechanicy tylko jakieś papruny. Po drugie jaki masz dokładnie silnik.

    0
  • #3 04 Sty 2015 18:18
    1027404
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 04 Sty 2015 18:37
    prostaszek
    Poziom 9  

    no to mechanikow zmienie napewno ale bylem juz u 3 i zaden nie pomogl dlatego z tej strony prosze was o pomoc, moze akurat dojde do tego co potrzeba i gdzie lezy przyczyna , silnik to 1.9 tdi 105 koni

    1
  • #5 04 Sty 2015 18:44
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Już tak kupiłeś?

    0
  • #6 04 Sty 2015 19:03
    prostaszek
    Poziom 9  

    szczeze to powiem ze pierw mialem problem z klimatyzacja bo nie dalo rady jej wlaczyc u mechanika auto stalo dwa dni i zrobil ,jakos po tym czasie minelo z 2 - 3 tygodnie i auto zaczelo warjowac caly czas sie pali "econ" wentylatory pracuja oba naraz oraz przy ruchu kierownica przygasaja swiatla jak wyżej opisalem , pierwsze co bylem u tego mechanika nic niestety nie stwierdzil drugi powiedzial ze to moze byc przyczyna wentylatorow trzeci podlaczyl tylko pod vaga i nic wiecej nie stwierdzil, prosze pomóżcie.

    0
  • #7 04 Sty 2015 19:24
    piotrekwoj1
    Poziom 37  

    Przygasanie świateł podczas kręcenia wskazuje na wspomaganie, jedynie to mi przychodzi do głowy. A co do wentylatorów to sądzę że masz właśnie problem z tą klimą dlatego tak się dzieje. Audi chyba tego nie ma że jak nastawisz grzanie na maxa to obroty automatycznie się podnoszą tak ma np. corolla.

    0
  • #8 04 Sty 2015 19:31
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Bez diagnozy nie pójdzie, pewnie coś wymusza na sterowniku podniesienie obrotów, a opcji dużo.

    0
  • #9 04 Sty 2015 20:31
    biba24
    Poziom 18  

    Econ sugeruje brak ciśnienia albo problem z zasilaniem.

    0
  • #10 04 Sty 2015 21:30
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    A padnięty zawór w kompresorze, a padnięty.... mówiłem że tego jest trochę
    econ prawie nic nie sugeruje poza tym że klima nie działa.

    1
  • #11 10 Sty 2015 14:39
    prostaszek
    Poziom 9  

    panowie podłączyli mi jeszcze raz auto pod vaga i mam takie błędy, "EGR" oraz "sprawdź pamięci DTC kontrolera obciążenia elektrycznego" gdzie to takiego czegoś szukać ? gdzie się znajduje ta pamięć DTC ? dodam że zrobiło się trochę cieplej i od dwóch dni obroty silnika spadły na 900 i jak na razie pracują idealnie, oraz wentylatory się nie kręcą. Jaka może być tego przyczyna ? czujniki temperatury również był sprawdzany i jest wszystko ok

    Audi a3 8p 2003r wysokie obroty

    Audi a3 8p 2003r wysokie obroty

    Dodano po 25 [minuty]:

    dodam ze kolejne dwa bledy to od wentylatorow "Ruch wentylator chłodnicy ograniczone"

    0
  • #12 10 Sty 2015 14:47
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Uszkodzony moduł wentylatorów który jest w większym wentylatorze lub okablowanie.

    Przy okazji sprawdź ładowanie, bo brak ładowania też podnosi obroty.

    0
  • #13 10 Sty 2015 19:27
    prostaszek
    Poziom 9  

    ladowanie jest , sprawdzone wszystko okey, a jest jakas mozliowsc sprawdzenia tego modulu ?

    0
  • #15 10 Sty 2015 20:21
    prostaszek
    Poziom 9  

    @T5 akumulator pod maska "diagnoza idzie przez obd." ?

    0
  • #16 10 Sty 2015 20:34
    1769758
    Użytkownik usunął konto  
  • #17 10 Sty 2015 20:43
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Ewentualnie jeden problem, w wiązce koło rozrusznika :) Ale nie koniecznie?

    0
  • #18 12 Sty 2015 15:02
    prostaszek
    Poziom 9  

    Witam panowie po kilku dniach jezdzenia w dalsza trase tak jak pisalem wczesniej obroty sie ustatkowaly na 900, az do dnia dzisiejszego wracajac z pracy 35km od domu to spokojnie silnik sie powinien zagrzac do 90 stopni , a sie okazalo ze temperature silnika mi wskazywal wskaznik 60 stopni po czym dojechalem do domu zgasilem silnik i odpalilem na nowo , to momentalnie wskoczyl na wysokie obroty 1100 oba wentylatory zaczely pracowac z bardzo szybka predkoscia i wskaznik temp. pokazal odrazu 90 stopni. czy jest to przyzyna czujnika temperatury silnika ?? Gdzie on sie znajduje po niewaz nie mogle znalezc . Pomozecie ?

    1
  • #19 12 Sty 2015 18:10
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Czujnik jest w plastikowej obudowie jak stoisz przed autem to po prawej ręce pod rura filtra powietrza.

    0
  • #20 13 Sty 2015 22:36
    skorpion.g
    Poziom 15  

    Zrób logi gr 07 na zimnym i rozgrzanym silniku

    Dodano po 34 [minuty]:

    Jeśli masz vaga to
    01-Engine – tu sprawdzamy temperatura podawana do sterownika, czyli ta którą pobiera ecu i daje odpowiednią dawkę paliwa.
    17-Instruments – tu sprawdzamy temperaturę podawana na zegary, do naszej świadomości.
    między jednym a drugim nie może być większej różnicy jak +-5°C.

    0
  • #21 14 Sty 2015 17:33
    prostaszek
    Poziom 9  

    dzisiaj wieczorem podlacze pod vaga i zrobie scriny to wrzuce, tylko problem jest ze nie moge sie polaczyc z "instruments" sprawdze logi 07 na zimnym i rozgrzanym silniku, jeszcze mam pytanie gdzie sie znajduje pompa wspomagania bo nie moge znalezc na google zadnego zdjecia i czy jest elektryczna czy hydrauliczna ? dajcie jakies podpowiedzi ??

    1
  • #22 14 Sty 2015 17:55
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Elektryczne, na aluminiowej ławie, przy maglownicy.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Z zegarami vagiem się nie połaczysz tym kablekiem. Do tego musisz mieć vcds z cablem dual k + can.

    0
  • #23 20 Sty 2015 18:54
    prostaszek
    Poziom 9  

    Witam , temat z wysokimi obrotami i pracujacymi wentylatorami na raz z duza predkoscia Rozwiazany ;) . Problem lezal w czujniku temperatury przy chlodnicy. zeby wymienic ten czujnik trzeba spuscic plyn chlodniczy dla osob ktore nie wiedza. ja oczywiscie wymienilem odrazu oba czujniki zeby puzniej sie nie okazalo ze kolejny czujnik wysiadze i zas trzeba bedzie wszystko rozbierac
    Czujnik temp. chlodnicy oraz czujnik temp. silnika.

    1