Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Simson sr 50/1c - dziwny schemat " Mosera"

04 Sty 2015 22:10 2211 6
  • Poziom 9  
    Witam.
    Kupiłem simsona sr 50 CE, ale w częściach. Poskładałem go w całość ale bez rozrusznika i dlatego dopasowałem inną instalację t.j. Moser schaltplan SR 50/1c
    w dwu opcjach: "mit dauerlicht" i druga "one dauerlicht"
    dlatego że posiada;
    - zapłon elektroniczny
    - zasilanie 12v
    - żarówka przód hs1
    - żarówka tył pojedyncza zespolona
    - stacyjka -0,1,2, (tylko 3 pozycje) 7 kabli.
    - licznik z kontrolkami szt. 4
    - przełącznik świateł i tylko jeden przycisk do sygnału (mogę zamontować inny przełącznik z drugim przyciskiem do mrugania długimi światłami)

    Pytanie brzmi:
    1.Na schemacie jest jeden przełącznik do zmiany świateł - kabel biały 56a i kabel żółty 56 b, oraz przycisk sygnału 31 b kabel brązowo-czarny.
    Gdzie jest drugi przycisk do mrugania długimi światłami?

    2.Według listwy zaciskowej(klemmleiste) obu schematów , zielony kabel i czerwono-czarny mają oznaczenie 54(do tylnego światła?) a na schemacie zielony idzie do elby i EWR-a.
    Mam jeszcze inny niemiecki schemat do tego samego simsona (SR 50/1c) i na nim ten sam kabel zielony na listwie ma nr 59b?
    3.Może ktoś ma opis listew (kostek)albo wyjaśni czym się kierować.
    Może nie zwracać uwagi na oznaczenia na listwach?
    4.Może istnieje sprawdzony schemat z opisem po polsku?
    5.Co oznaczają symbole na listwie:BS,BK?
    Za odpowiedzi dziękuję
  • Poziom 42  
    Nie wiem czy chodzi o ten sam schemat, który był dość popularny na forum, a nie jest "oryginałem" Simsona, tj. nie pochodzi z jego instrukcji obsługi, ale podejrzewam, że tak.
    Najlepiej go zamieść z informacją skąd był ściągnięty.
    Nie wiem dlaczego ten schemat jest tak popularny? Może dlatego że ma "pokolorowane" przewody zamiast oznaczeń literowych jak w ori? W każdym razie schemat ma błędy!!!
    Proponuję z niego nie korzystać!
    Nie wiem jakie masz rozeznanie w "filozofii" instalacji Simsona, ale dane które podajesz są niewystarczające do ew. dobrego schematu. Dodatkowo sytuację utrudnia wiek pojazdu i związana z nim "działalność" różnych fochowców, którzy robili z tym Simsonem przed Tobą.
    Potrzebne informacje uzyskamy gdy odpowiesz na pytania:
    1. Czy Simson ma ori NRD prądnicę? Tzn. trzy cewki główne + impulsator na dole (!).
    jeżeli tak, to :
    2. Jakie są kolory kabli wychodzących z prądnicy?
    3. Czy cewka ładowania jest tzw. "bezmasowa" - kable zółto-czerwony i szaro-czerwony.
    4. Czy jest ELBA?
    5. Czy jest EWR?
    To czy jest przycisk do "mrugania" światłami "długimi" jest mało istotne. Zawsze mozna ten obwód dorobić jak jest przycisk.
    Oznaczenia numerwo-kolorowe na złączkach mogą być mylące, bo "sytuacja" w instalacji mogła się zmienić wielokrotnie. :cry:
    Osobiście korzystam, o ile muszę bo rozumiem "filozofię" instalacji, ze schematu najbardziej "wypasionego", bo są tam wszystkie możliwe elementy. Te wypasione schematy miały "wypasione" wersje Simsona, czyli Comfort. Litera C.
    Znajdź taki schemat w necie i zamieśc w temacie. Wtedy możemy dyskutować o ew. wątpliwościach.
  • Poziom 39  
    W większości produkowane były wersje z funkcją świateł dziennych (mit Dauerlicht). Odpowiedź da Ci stacyjka - o ile to jest oryginał a nie podróbka z MZA. Będzie ona miała przewód żółty. W wersji bez funkcji świateł dziennych (ohne Dauerlicht) i w podróbce MZA są przewody czerwono-biały oraz biało-czarny służące do wyłączania oświetlenia.
    Tu masz schematy oryginalne do SR50/1 CE:
    http://www.ogar205tuning.republika.pl/img/sr501801ce.gif
    http://www.ogar205tuning.republika.pl/img/sr501801ceohne.gif
    Oczywiście jeśli mówimy tu o oryginale SR50/1 - czyli produkowanej od 1989 roku. Starsze modele nie miały lampy HS1, EWR, stacyjki 8-przewodowe i posiadały przycisk do mrugania światłem.

    Ad. 1. Simsony od 1989 roku nie posiadają przycisku mrugania światłem.
    Ad. 2. Nie patrz na schemat Mosera. To jest narysowane tak abyś zrozumiał jak to działa, a nie jak powinno być podłączone.
    Ad. 3. http://wandysku.dyn.pl/motoelektr/Simson/kabelkarte-SR50/kabelkarte-sr50-1-c-ce-scan.jpg Chyba da radę wydrukować, jak nie to replika: http://wandysku.dyn.pl/motoelektr/Simson/kabelkarte-SR50/wszystkie.png
    Ad. 4. Z opisem po polsku - nie, a sprawdzony schemat podałem wyżej.
    Ad. 5. BS - zaciski czujnika (wyłącznika) światła stop. BK - zaciski kontrolki kierunkowskazów. Jeszcze AT - zacisk(i) wyłącznika rozrusznika.
  • Poziom 9  
    Witam.
    Dziękuję bardzo za odpowiedzi i pomoc.
    Wybrałem schemat SR50/1c,który najbardziej pasuje do wyposażenia.
    Ten biało-czarny schemat(niby oryginał) też się różni od tabliczki(Kabellkarte)
    Na tabliczce na samej górze nie ma liczby 49,tylko same liczby15,a na schemacie jest.
    Nie sprawdzam dalej,bo bardzo późno.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 39  
    Tylko zwróć uwagę że wersja C a wersja CE miała pewne różnice w podłączeniu czujnika luzu. Przewodem czujnika luzu nie połączysz kontrolki z zaciskiem czujnika na silniku, bo przewód będzie za krótki. Jeszcze były trzy wersje tego przewodu w modelach z rozrusznikiem.

    Popraw sobie w Paincie te zaciski 49 i 85. W zasadzie dla kogoś kto się zna na elektryce pojazdowej nie robi to większej różnicy, tylko oznaczenia 49 i 85 są trochę mylące.
  • Poziom 9  
    Witam po przerwie.
    Temat dziwnego schematu instalacji w simsonie zakończony ze względu na brak zdrowia i czasu.
    Dziękuję serdecznie za porady i pozdrawiam wszystkich.