Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jetta TDI 1.6 - Zawór EGR VW jetta V 2010r TDI 1.6

sp2aqp 04 Jan 2015 22:53 9204 11
Texa Poland
  • #1
    sp2aqp
    Level 2  
    Witam posiadam VW jetta 2010rok TDI 1,6 ostatnio pojawiły się problemy prawdopodobnie z zaworem EGR który w moim samochodzie jest razem z chłodnicą recylkulacyjną. Przy uruchamianiu samochód potrafi zgasnąć parę razy, na wolnych obrotach obroty pulsują , w trakcie jazdy potrafi szarpnąć oraz czasami zapala się pulsujący symbol świecy żarowej .Podobno są to typowe objawy zaciętego zaworu EGR. Ponieważ w serwisie VW mówią ,że mogą tylko wymienić cały podzespół a koszt tej operacji to 1500 zł za zawór i 1500zł za wymianę mam pytanie czy zawór ten można zaślepić i jakie ewentualnie mogą być tego skutki.

    Piotr
  • Texa Poland
  • #2
    T5
    Admin of Cars group
    sp2aqp wrote:
    Podobno są to typowe objawy zaciętego zaworu EGR.
    I za diagnozę w stylu "podobno" kolega chce wydać 3-tyś zł?
    Proponuję pojechać do polecanego mechanika w okolicy , zapłacić za porządna diagnozę i będzie wiadomo co jest nie tak.
  • #3
    sp2aqp
    Level 2  
    T5 wrote:
    sp2aqp wrote:
    Podobno są to typowe objawy zaciętego zaworu EGR.
    I za diagnozę w stylu "podobno" kolega chce wydać 3-tyś zł?
    Proponuję pojechać do polecanego mechanika w okolicy , zapłacić za porządna diagnozę i będzie wiadomo co jest nie tak.



    Taką diagnozę też postawił serwis VW
  • Texa Poland
  • #4
    jacek074
    Level 28  
    Można zaślepić przewód od egr w celu diagnostyki odpalania i pracy na wolnych obrotach (najwygodniej ten od głowicy do kolektora ssącego -jest dobre dojście),ale to nie rozwiąże problemu bo sterownik wykryje nieprawidłowe działanie zaworu i wcześniej czy pózniej wejdzie w tryb awaryjny a usterka powoduje problemy z wypalaniem dpf.
  • #5
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    jacek074 wrote:
    Można zaślepić przewód od egr w celu diagnostyki odpalania i pracy na wolnych obrotach (najwygodniej ten od głowicy do kolektora ssącego -jest dobre dojście),ale to nie rozwiąże problemu bo sterownik wykryje nieprawidłowe działanie zaworu i wcześniej czy pózniej wejdzie w tryb awaryjny a usterka powoduje problemy z wypalaniem dpf.

    ale po co?

    Quote:

    Proponuję pojechać do polecanego mechanika w okolicy , zapłacić za porządna diagnozę i będzie wiadomo co jest nie tak.
  • #6
    sp2aqp
    Level 2  
    jacek074 wrote:
    Można zaślepić przewód od egr w celu diagnostyki odpalania i pracy na wolnych obrotach (najwygodniej ten od głowicy do kolektora ssącego -jest dobre dojście),ale to nie rozwiąże problemu bo sterownik wykryje nieprawidłowe działanie zaworu i wcześniej czy pózniej wejdzie w tryb awaryjny a usterka powoduje problemy z wypalaniem dpf.


    Jacku dziękuję za konkretną odpowiedz ,muszę w takim razie umówić się z serwisem
    VW na wymianę EGR.
  • #7
    karolkrecik
    Level 2  
    Witam mam podobny problem w czasie jazdy mrugała kontrolka świec żarowych i check silnika wpadał w tryb awaryjny po ponownym uruchomieniu jechał normalnie po jakimś czasie to samo kilka niedawno wyłączyłem pod sklepem silnik i nie dało się go odpalić za holowaliśmy go do domu i po jakimś czasie i kilku próba kręcenia odpalił spokój był na 3 tygodnie wczoraj jechałem do sklepu ale już nie dało się go uruchomić do dziś. Podłączyłem go pod vcds i błąd 10156 świeca żarówka cylindra 1 (Q10) p0671 00 [173] usterka elektryczna w obwodzie. Czy to uszkodzony egr ?
    -świece sprawdzone sprawne
    -zasilanie świec sprawdzone jest
    zabrałem się za sprawdzenie układu paliwa i tu robią się schody paliwo ze zbiornika do pompy wysokiego ciśnienia dochodzi ale z pompy wysokiego ciśnienia nie wychodzi na listwę wtryskowa ani kropelki nie uroni. Czy ma to coś wspólnego z egr ze jakoś elektrycznie blokuje dopływ paliwa ? Samochód to Vw Polo 6r0 1.6tdi cr 90km 2010r przebieg 55 tys
    Proszę o jakąś pomoc ;-)
  • #8
    T5
    Admin of Cars group
    karolkrecik wrote:
    Czy ma to coś wspólnego z egr ze jakoś elektrycznie blokuje dopływ paliwa ?
    Nie ma takiej opcji.
    A co w parametrach pokazuje vcds?
    Obroty silnika?
    Ciśnienie paliwa?
    Masz sprzęt zacznij z niego korzystać.
  • #9
    karolkrecik
    Level 2  
    Kolego T5 sprzęt mam ale dopiero się na nim uczę kupiłem go około miesiąca temu z adako. Obroty takie co rozrusznik kręci ciśnienie paliwa zerowe na wyjściu z pompy wysokiego ciśnienia. Kolego co mam sprawdzić vcds i jak był bym wdzięczny; -)
  • #11
    karolkrecik
    Level 2  
    Tak jest 1/2 baku po za tym do pompy wysokiego ciśnienia podawane jest paliwo bo miałem ściągnięte wężyk za filtrem i paliwo podaje po przekreceniu zapłonu .
  • #12
    sp2aqp
    Level 2  
    Problem rozwiązany, jednak trzeba było wymienić zawór EGR