Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jetta TDI 1.6 - Zawór EGR VW jetta V 2010r TDI 1.6

04 Sty 2015 22:53 6459 11
  • Poziom 2  
    Witam posiadam VW jetta 2010rok TDI 1,6 ostatnio pojawiły się problemy prawdopodobnie z zaworem EGR który w moim samochodzie jest razem z chłodnicą recylkulacyjną. Przy uruchamianiu samochód potrafi zgasnąć parę razy, na wolnych obrotach obroty pulsują , w trakcie jazdy potrafi szarpnąć oraz czasami zapala się pulsujący symbol świecy żarowej .Podobno są to typowe objawy zaciętego zaworu EGR. Ponieważ w serwisie VW mówią ,że mogą tylko wymienić cały podzespół a koszt tej operacji to 1500 zł za zawór i 1500zł za wymianę mam pytanie czy zawór ten można zaślepić i jakie ewentualnie mogą być tego skutki.

    Piotr
  • IGE-XAO
  • Admin grupy Samochody
    sp2aqp napisał:
    Podobno są to typowe objawy zaciętego zaworu EGR.
    I za diagnozę w stylu "podobno" kolega chce wydać 3-tyś zł?
    Proponuję pojechać do polecanego mechanika w okolicy , zapłacić za porządna diagnozę i będzie wiadomo co jest nie tak.
  • IGE-XAO
  • Poziom 2  
    T5 napisał:
    sp2aqp napisał:
    Podobno są to typowe objawy zaciętego zaworu EGR.
    I za diagnozę w stylu "podobno" kolega chce wydać 3-tyś zł?
    Proponuję pojechać do polecanego mechanika w okolicy , zapłacić za porządna diagnozę i będzie wiadomo co jest nie tak.



    Taką diagnozę też postawił serwis VW
  • Poziom 27  
    Można zaślepić przewód od egr w celu diagnostyki odpalania i pracy na wolnych obrotach (najwygodniej ten od głowicy do kolektora ssącego -jest dobre dojście),ale to nie rozwiąże problemu bo sterownik wykryje nieprawidłowe działanie zaworu i wcześniej czy pózniej wejdzie w tryb awaryjny a usterka powoduje problemy z wypalaniem dpf.
  • Moderator Samochody
    jacek074 napisał:
    Można zaślepić przewód od egr w celu diagnostyki odpalania i pracy na wolnych obrotach (najwygodniej ten od głowicy do kolektora ssącego -jest dobre dojście),ale to nie rozwiąże problemu bo sterownik wykryje nieprawidłowe działanie zaworu i wcześniej czy pózniej wejdzie w tryb awaryjny a usterka powoduje problemy z wypalaniem dpf.

    ale po co?

    Cytat:

    Proponuję pojechać do polecanego mechanika w okolicy , zapłacić za porządna diagnozę i będzie wiadomo co jest nie tak.
  • Poziom 2  
    jacek074 napisał:
    Można zaślepić przewód od egr w celu diagnostyki odpalania i pracy na wolnych obrotach (najwygodniej ten od głowicy do kolektora ssącego -jest dobre dojście),ale to nie rozwiąże problemu bo sterownik wykryje nieprawidłowe działanie zaworu i wcześniej czy pózniej wejdzie w tryb awaryjny a usterka powoduje problemy z wypalaniem dpf.


    Jacku dziękuję za konkretną odpowiedz ,muszę w takim razie umówić się z serwisem
    VW na wymianę EGR.
  • Poziom 2  
    Witam mam podobny problem w czasie jazdy mrugała kontrolka świec żarowych i check silnika wpadał w tryb awaryjny po ponownym uruchomieniu jechał normalnie po jakimś czasie to samo kilka niedawno wyłączyłem pod sklepem silnik i nie dało się go odpalić za holowaliśmy go do domu i po jakimś czasie i kilku próba kręcenia odpalił spokój był na 3 tygodnie wczoraj jechałem do sklepu ale już nie dało się go uruchomić do dziś. Podłączyłem go pod vcds i błąd 10156 świeca żarówka cylindra 1 (Q10) p0671 00 [173] usterka elektryczna w obwodzie. Czy to uszkodzony egr ?
    -świece sprawdzone sprawne
    -zasilanie świec sprawdzone jest
    zabrałem się za sprawdzenie układu paliwa i tu robią się schody paliwo ze zbiornika do pompy wysokiego ciśnienia dochodzi ale z pompy wysokiego ciśnienia nie wychodzi na listwę wtryskowa ani kropelki nie uroni. Czy ma to coś wspólnego z egr ze jakoś elektrycznie blokuje dopływ paliwa ? Samochód to Vw Polo 6r0 1.6tdi cr 90km 2010r przebieg 55 tys
    Proszę o jakąś pomoc ;-)
  • Admin grupy Samochody
    karolkrecik napisał:
    Czy ma to coś wspólnego z egr ze jakoś elektrycznie blokuje dopływ paliwa ?
    Nie ma takiej opcji.
    A co w parametrach pokazuje vcds?
    Obroty silnika?
    Ciśnienie paliwa?
    Masz sprzęt zacznij z niego korzystać.
  • Poziom 2  
    Kolego T5 sprzęt mam ale dopiero się na nim uczę kupiłem go około miesiąca temu z adako. Obroty takie co rozrusznik kręci ciśnienie paliwa zerowe na wyjściu z pompy wysokiego ciśnienia. Kolego co mam sprawdzić vcds i jak był bym wdzięczny; -)
  • Admin grupy Samochody
    Zatankowany jest? Może paliwa nie ma?
  • Poziom 2  
    Tak jest 1/2 baku po za tym do pompy wysokiego ciśnienia podawane jest paliwo bo miałem ściągnięte wężyk za filtrem i paliwo podaje po przekreceniu zapłonu .
  • Poziom 2  
    Problem rozwiązany, jednak trzeba było wymienić zawór EGR