Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW T5 - Podłączenie haka holowniczego - aktywacja vag

naprawiaczek 05 Sty 2015 09:06 7080 11
  • #1 05 Sty 2015 09:06
    naprawiaczek
    Poziom 12  

    Jak w temacie poszukuję procedury kodowania haka holowniczego Mam zamiar założyć hak i nie wiem czy jest już tam moduł czy muszę dołożyć inny np uniwersalny . Zobaczę czy jest możliwość zakodowania haka . Ponoć jeśli można aktywować hak to nie trzeba stosować dodatkowych modułów . Proszę o podpowiedzi gdzie ten moduł powinien się znajdować i jak go aktywować komputerem .

    1 11
  • #2 05 Sty 2015 10:18
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    W lewym tylnym nadkolu o ile się nie mylę.

    3
  • #3 05 Sty 2015 22:04
    cardoctor
    Poziom 16  

    W t5 nie trzeba modułu haka.Podłączasz bezpośrednio do lamp i bangla.

    2
  • #5 12 Sty 2015 09:52
    buncza
    Poziom 15  

    możliwe, że będzie musiał zamontować moduł haka oraz dodatkowo aktywować go w gatewayu, a także zakodować w module silnika oraz abs

    1
  • #6 12 Sty 2015 10:04
    naprawiaczek
    Poziom 12  

    Rozwiązaniem będzie montaż dodatkowego , uniwersalnego modułu bo nie jest łatwo trafić na informację dotyczące aktywacji haka . Znalazłem wzmianki o tym ze trzeba min ESP , powiadomić o obecności haka ale nic konkretnego . Zamontuję dodatkowy moduł i to będzie chyba najsensowniejsze rozwiązanie . Dziękuję za pomoc .

    0
  • #7 12 Sty 2015 15:21
    dizba
    Poziom 29  

    Moduł montujesz tylko w przypadku posiadania czujników parkowania. Szyna CAN nie ma nic do tego. Sam posiadam T5 i osobiście montowałem hak.

    0
  • #8 13 Sty 2015 21:16
    cardoctor
    Poziom 16  

    Montowałem w t5 2006r. i 2007r. i w obu bez modułu.

    2
  • #9 13 Sty 2015 22:49
    Don de Leon
    Poziom 23  

    Jeżeli ma ESP to moduł dokładać/aktywować hak trzeba chociażby z tego powodu, dodatkowo zmieniona jest charakterystyka pracy wentylatorów przy ciągniętej przyczepie.

    1
  • #10 14 Sty 2015 22:20
    xxmati
    Poziom 11  

    Panowie nie chodzi tylko o to czy mamy parktronik czy też nie. Podpięcie haka bezpośrednio do lamp może skutkować uszkodzeniem sterownika instalacji elektrycznej. Osobiście znam dwa takie przypadki gdzie wysadzili sterownik podpięciem haka bez modułu. Każdy samochód który ma kontrolę żarówek z sterownika i nie są zabezpieczone bezpiecznikiem powinne być podpinane przez moduł.

    0
  • #11 14 Sty 2015 23:25
    dizba
    Poziom 29  

    xxmati napisał:
    Podpięcie haka bezpośrednio do lamp może skutkować uszkodzeniem sterownika instalacji elektrycznej.

    Jaki sterownik masz na myśli ?
    xxmati napisał:
    Każdy samochód który ma kontrolę żarówek z sterownika i nie są zabezpieczone bezpiecznikiem powinne być podpinane przez moduł.

    My tutaj rozmawiamy o T5 w roczniku 2003-2010. A Ty o którym modelu piszesz ?

    1
  • #12 04 Lut 2015 23:38
    naprawiaczek
    Poziom 12  

    Przepraszam ze tak pozno . Modul byl konieczny , bez niego brak reakcji na przyczepie .

    3