Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kaiser S2 - Silnik Perkins 4 cylindry nie pali przy minusowych temperaturach

05 Jan 2015 14:55 5931 17
  • Level 8  
    Witam,
    mam problem z odpaleniem silnika Perkinsa 4 cylindry. Parę razy wymieniony był już rozrusznik. Filtr paliwa wymieniony. Świecie wszystkie wymienione na nowe prąd do listwy dochodzi.

    Silnik zamontowany jest w koparce kroczącej Kaiser S2 z 2003 roku. Koparkę posiadam ponad rok. W listopadzie 2013 zakupiłem ją od handlarza w "świetnym stanie". Praktycznie od pierwszych mrozów były problemy z paleniem. Pierwsze co wymieniłem rozrusznik, który był zaspawany w środku - nie pomogło. Wymieniłem w tamtym czasie chyba jeszcze z dwa razy rozrusznik i automat - nie pomogło. Znajomy elektryk zmierzył mi napięcie przy próbie rozruchu i wyszedł duży pobór prądu ( wniosek elektryka : gdzieś jest opór, że nie przekręca wałem ). Akumulator jedynie świeżo naładowany pomagał lub palenie na kable - załatwiłem tak akumulator:) Spec od hydrauliki pokręcił zaworem od siły i prędkości pracy siłowników - pomogło ale nie załatwiło sprawy .

    O sprawie praktycznie zapomniałem przez ciepłe miesiące. Palił na dotyk. Problem wrócił koło października przy porannym odpalaniu. Listopad, grudzień i temperatury na minusie w nocy to już palenie na starter w między czasie wymienione 4 świece i nic. Przy przekręceniu kluczyka nie gaśnie kontrolka grzania świec - nie chcę sprawdzać czy po dłuższym czasie zgasną żeby ich nie spalić. Bo jak wspominałem prąd na listwie przy świecach jest.

    Nie wiem czy to może być przyczyna z układem paliwowym ponieważ latem paliła na dotyk. Po chwili pracy silnika (po odpaleniu na starter) tak z 5 minut można zgasić i pali ok.

    Sorry za wywody ale nazbierało się tego:)

    Kaiser S2 - Silnik Perkins 4 cylindry nie pali przy minusowych temperaturach
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 35  
    Sprawdź ciśnienie sprężania, pompę paliwową oraz wtryskiwacze.
  • Level 8  
    Wtryskiwacze sprawdzić tylko czy rozpylają i przeczyścić np. Valvolin? Czy może regeneracja.

    Nie jestem pewien bo nigdy tak nie liczyłem ile mi koparka pali ale wydaje mi się, że powiększyła swój apetyt.
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 35  
    Sprawdzić . Te preparaty nie wiele dają .
  • Level 35  
    Czy zamontowałeś świece żarowe dedykowane do Twego pojazdu, może zamontowałeś podobne i na inne napięcie zasilania (są np. świece na 5 V i 12 V). Zbadaj działanie świecy wprost z akumulatora, po upewnieniu się na jakie napięcie powinna być zasilana. Jeśli nie masz, to zamontuj sobie świecę tzw. płomieniówkę, porozmawiaj o tym z fachowcami od diesli.
  • Level 38  
    Zamontuj świecę płomieniową. Pomierz ciśnienie sprężania tutaj może być problem. Też mam taki problem w perkinsie 3cyl. Pomaga odrobina samostartu. Jak nic nie pomierzysz to będziemy wróżyć z fusów.
  • Level 33  
    Słabym punktem silników Perkinsa są tuleje cylindrowe. Bardzo szybko się wycierają, kupne tuleje po roku pracy są przetarte do połowy. Perkins ma tłoki 3, 4 lub 5 pierścieniowe, te 4 i 5 są bardzo wrażliwe na samostart tak że uważaj z samostartem. Tanie zestawy: tuleja, tłok, pierścienie szkoda kupować i montować.
    Sprawdź luzy na zaworach, do oleju dodaj ceramizer, do paliwa też jakiś dodatek ułatwiający rozruch.
  • Level 38  
    Megawe wrote:
    Perkins ma tłoki 3, 4 lub 5 pierścieniowe, te 4 i 5 są bardzo wrażliwe na samostart tak że uważaj z samostartem.


    Dodam jedynie że samostart nie wszystkich producentów jest taki sam. Niektóre są łagodne i delikatnie wspomagają odpalanie. Inne natomiast dają taką mieszankę wybuchową że mało co się silnik nie chce rozlecieć po pierwszym obrocie wału.
  • Level 8  
    Jeśli chodzi o samostart to zawsze psiknę go delikatnie poskręcam węże i dopiero palę. Nie raz już słyszałem o takich co rozrywają silnik. Jutro postaram się zobaczyć co z tymi wtryskami się dzieje możliwe, że do regeneracji.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Staszek49 wrote:
    Czy zamontowałeś świece żarowe dedykowane do Twego pojazdu, może zamontowałeś podobne i na inne napięcie zasilania (są np. świece na 5 V i 12 V). Zbadaj działanie świecy wprost z akumulatora, po upewnieniu się na jakie napięcie powinna być zasilana. Jeśli nie masz, to zamontuj sobie świecę tzw. płomieniówkę, porozmawiaj o tym z fachowcami od diesli.


    Świece dobierał mi gościu ze sklepu rolniczego po numerach z wymontowanych. Nie są to oryginalne Perkinsa ale ich odpowiednik.
    W tym tygodniu wszystko pomierzę posprawdzam i się odezwę.
  • User removed account  
  • Level 10  
    kupiłem nowy ciągnik z tym silnikiem i po 3 zimach walki zamontowałem świecę płomieniową bo już mi nerwów brakło. Przy -3 ratował go ciepły płyn lub samostart i to przy nowym silniku. teraz ma 5500 mtg i dzięki świecy pali od strzała. Kręcił kręcił łapał ale zapalić nie chciał. Byli u niego 3 razy z serwisu pokręcili kika minut i powiedzieli że zapala.
  • Level 38  
    marcin0933 wrote:
    kupiłem nowy ciągnik z tym silnikiem i po 3 zimach walki zamontowałem świecę płomieniową bo już mi nerwów brakło.


    Jak masz zasilaną świecę płomieniową jeśli chodzi o paliwo. Oddzielny pojemnik czy trójnik na przewodzie zasilającym pompę wtryskową?
  • Level 33  
    W Perkinsach świeca płomieniowa podłączona jest do filtra paliwa i nie ma elektrozaworu.
  • Level 8  
    Megawe wrote:
    W Perkinsach świeca płomieniowa podłączona jest do filtra paliwa i nie ma elektrozaworu.


    W każdym Perkinsie znajdę taką świecę przy filtrze? Czy tylko montowane przy jakimś rodzaju traktorów?
  • Level 33  
    Kaiser S2 - Silnik Perkins 4 cylindry nie pali przy minusowych temperaturach

    1 - wyjście paliwa na świecę płomieniową
    2 - wejście paliwa z pompki zasilającej
    3 - wyjście paliwa do pompy wtryskowej
    4 - wejście paliwa z powrotu z pompy wtryskowej.

    Starsze silniki miały metalowe przewody paliwowe i gumki uszczelniające, w nowszych są plastikowe i uszczelnienie na stożki mosiężne. Pompek zasilających jest kilka rodzajów, przy wymianie trzeba porównywać starą z nową.
  • Level 30  
    Z tym starterem to nie za dużo bo przestanie ci palić nawet w lecie :-(
    Wymień olej na markowy / bo pewnie jest zalany Lotos plus kilka moto-doktorów / i zalej Ceratec firmy Liquimoly zobaczysz różnice w pracy silnika po kilku godzinach.
  • Level 8  
    Witam, chciałbym odświeżyć trochę temat. Perkins nadal nie pali dobrze. Zmieniłem końcówki wtryskow na oryginalne. Kabel minusowy i plusowy zmieniony. Nadal pali ciężko. Kiedyś przy -5 palił z trudem ale zapalił. Teraz przy plusowych temperaturach w oklolicy 5 stopni kręci tak jakby miał słaby akumulator i nie zapali. Dopiero kiedy palimy na knota jakoś się uda i odpali.
    Czy może być to spowodowane słabą kompresja?
  • User removed account